سهراب انتظاری ، درباره مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و اینکه ظاهرا یحیی گل‌محمدی در تمرین روز گذشته در اعتراض به این مسائل شرکت نکرده است، اظهار داشت: هرچند حق با بازیکنان و کادرفنی است و مدیریت باشگاه باید امکانات و پول را برای آنها فراهم کند اما در این شرایط حساس نباید چنین کارهایی هم انجام شود و مربی به تمرین تیمش نرود.

البته سوء مدیریت و تغییر سه مدیرعامل در طول یک سال، نشان‌ می‌دهد هیچ چیز سر جایش نیست. 

وی ادامه داد: این مشکلات مدیریتی هم مربوط به الان نیست. بلکه از حدود 20 سال قبل پرسپولیس با این شرایط دست و پنجه نرم کرده و هیچگاه هم دلیل این موارد اصولی ریشه یابی نشده است. بازیکنان تیم از جان و جوانی‌شان مایه می‌گذارند و در این شرایط که فقط پنج مسابقه تا کسب قهرمانی پیش رو دارند، از مدیریت باشگاه توقع دارند مشکلات‌شان را حل کند. امیدوارم هرچه سریع‌تر هم این اتفاق بیفتد زیرا فاصله زیادی تا کسب پنجمین قهرمانی که سبب شادی هواداران می‌شود، نمانده است.

مهاجم اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: پنج بار متوالی قهرمان شدن رکوردی است که برای خود بازیکنان و باشگاه بزرگ پرسپولیس می‌ماند. قطعا شرکت نکردن گل‌محمدی در تمرین هم پیش زمینه داشته و مشخص است از حدود سه ماه قبل تیم با این مشکلات مواجه شده که کارد را به استخوان سرمربی رسانده و به این دلیل سر تمرین نرفته است. از مدیریت پرسپولیس خواهش می‌کنیم از هر راهی مشکلات را برطرف کند تا تیم این پنج بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. 

انتظاری درباره نقش وزارت ورزش در مشکلات فعلی پرسپولیس توضیح داد: وزارت ورزش صاحب تیم‌های استقلال  پرسپولیس است و باید در این وضعیت حساس به آنها کمک کند. بازیکنان پرسپولیس در این شرایط سخت و حساس زحمت می‌کشند و توقع دریافت دستمزد خود را دارند. درست نیست به تلاش آنها اهمیت داده نشود. خود وزارت باید وارد کار شده و شرایط مناسبی را برای سرخابی‌ها به وجود آورد. شنیده‌ام فرهاد مجیدی از جیب خودش به بازیکنان استقلال پاداش می‌دهد اما هیچ جای دنیا سرمربی چنین هزینه ‌ای نمی‌کند. وی باید دنبال کارهای فنی باشد نه اینکه دنبال پیگیری مشکلات مالی و کارهای اداری تیم برود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در فوتبال کشورمان فقط اسم حرفه‌ای یدک می‌کشیم و هیچ چیز حرفه‌ای نیست. با این دو تیم پرطرفدار خیلی بد رفتار می‌کنند. استقلال و پرسپولیس هر کدام ده ها میلیون هوادار دارند اما در هیچ جای فوتبال حرفه‌ای دنیا نمی‌بینید تیم‌های پرطرفدار در تامین منابع مالی محدود عاجز بمانند. واقعا خیلی بد و تاسف ‌آور است بشنویم بازیکنان و کادرفنی این دو تیم ریشه دار به خاطر دریافت نکردن پول سر تمرین نرفته‌اند.

بازیکن اسبق پرسپولیس درباره انتخاب اشپیتیم آرفی به عنوان سرمربی جدید تیم نونهالان پرسپولیس گفت: آرفی در کل یک سال در پرسپولیس حضور داشته و در همان سال هم خیلی از مسابقات را بازی نکرد. علت اینکه تیم های پایه باشگاه پرسپولیس چندین سال است شرایط خوبی ندارند همین مسائل است. متاسفانه باشگاه‌ ها در کشورمان کدخدامنشانه و رفاقتی تصمیم می‌گیرند. پرسپولیس این همه پیشکسوت خوب و مربیان کاربلد دارد. آیا هیچ کدام از این نفرات شرایط سرمربی‌گری تیم نونهالان را نداشتند؟

انتظاری تصریح کرد: اسماعیل حلالی، ادموند بزیک و رضا جباری که به عنوان سرمربی تیم‌های امید، جوانان و نوجوانان انتخاب شدند، سال‌های زیادی برای پرسپولیس زحمت کشیده اند و به آنها تبریک می‌گویم اما انتخاب آرفی یک نقطه تاریک بود. هیچ چیز روی روال و اصول نیست و ابراهیم شکوری و محسن خلیلی باید درباره انتخاب آرفی پاسخگو باشند. آیا بزرگ‌تر از وی در این باشگاه نبوده که سرمربی تیم نونهالان پرسپولیس شود؟

وی اضافه کرد: بازیکنانی داریم که حدود 16 سال برای این تیم زحمت کشیده‌اند اما کسی یادشان نیست اما اشپیتیم آرفی براساس رفاقت با شکوری یا خلیلی، سرمربی یکی از تیم های پایه پرسپولیس می‌شود. آیا وی سابقه سرمربیگری داشته است؟ رفاقتی تصمیم گرفتن درست نیست. درباره انتخاب سرپرستان تیم‌های پایه هم باید بگویم چنین جایگاهی خیلی مهم است. از برخی  افراد اسم نمی‌برم اما برای سرپرست باید پیشکسوتی باسابقه را انتخاب کرد که ارج و قرب داشته باشد.

بازیکن اسبق پرسپولیس تصریح کرد: به قول علی پروین اسم برخی پیشکسوتان پرسپولیس را تریلی هم نمی‌کشد. آیا آرفی از آنها بالاتر است؟ وی سابقه‌ و رزومه‌ای در مربیگری ندارد. از وقتی هم به تهران آمد به حدی به وی خوش گذشت که دیگر به کشورش نرفت. همان افرادی که انتخاب کردند، اکنون بیایند و پاسخگو باشند چگونه آرفی را بدون هیچگونه سابقه‌ای در رده پایه سرمربی تیم نونهالان کردند؟ کار در رده پایه خیلی با تیم بزرگسالان متفاوت است. بزرگ ترین توهین به پیشکسوتان پرسپولیس انتخاب آرفی برای تیم نونهالان بود. 

انتظاری ادامه داد: مربیانی که برای سه تیم دیگر رده پایه انتخاب شدند، از پیشکسوتان خوشنام پرسپولیس هستند. رضا جباری فصل گذشته در لیگ نوجوانان نتایج خوبی کسب کرد و قطعا حقش بود در این تیم بماند. ادموند بزیک را هم که همه می‌شناسند. سابقه ملی و باشگاهی اسماعیل حلالی هم که معرف حضور همه است. افتخار می‌کنیم آنها در تیم های پایه هستند اما آرفی فقط شش ماه در پرسپولیس بوده و باید بپرسیم برچه اساسی برای تیم نونهالان انتخاب شد. کسی که می خواهد به این جایگاه برسد، باید دست کم 6-5 سال در این تیم بازی کرده باشد.