برای استقلال همه‌چیز به روز آخر و دیدار مقابل الشرطه عراق کشیده شد. پسران آبی آسیا با کسب یک تساوی مقابل الاهلی عربستان هنوز امیدهای زیادی دارند که بتوانند با برتری در آخرین دیدار دست‌پر به تهران برگردند.

این در حالی است که اخیرا شنیده شده که بازیکنان استقلال نسبت به عدم حمایت از سوی پیشکسوتان باشگاه تا حدی گلایه دارند و از آن‌ها انتظار دارند که اشتباهاتشان را تا به این حد دامن نزنند.

در همین ارتباط با حسن روشن ستاره اسبق تیم ملی ایران و باشگاه استقلال گفتگویی کوتاهی را انجام دادیم تا نظرات ایشان را درخصوص شرایط استقلال و همچنین درگذشت حمید جاسمیان جویا شویم.

*آقا روشن سلام و عرض خسته نباشید، آخرین بازی استقلال مقابل الاهلی عربستان را چطور دیدید و اینکه آیا به نظر شما این تیم توانایی صعود به مرحله بعدی را دارد؟

روشن: سلام به شما و همه مخاطبین محترمتان، اولاً درباره بازی مقابل الاهلی باید بگویم به دلیل اینکه ساعات برگزاری بازی‌های استقلال در این جام بسیار دیروقت است، متأسفانه من نتوانستم همه بازی را به‌خوبی ببینم. اما در کل معتقدم فشردگی بازی‌ها بر روی کیفیت همه تیم‌ها تأثیر منفی گذاشته و استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست. به‌هرحال امیدوارم فردا شب استقلال با هر نتیجه‌ای بتواند از این گروه صعود کند تا همه هواداران این تیم خوشحال شوند چراکه استحقاقش را دارند.

 *آقای روشن برخی از بازیکنان استقلال معتقدند بر خلاف تیم رقیب، پیشکسوتان این تیم، آن حمایت لازم را از بازیکنان به عمل نمی‌آورند و با کوچک‌ترین اشتباه، آن‌ها را زیر سؤال می‌برند، نظر شما دراین‌باره چیست؟

روشن: من کاملا به همه بازیکنان حق می‌دهم، آن‌ها درست می‌گویند، اما وقتی باشگاه خودش مدیریت نمی‌کند، پیشکسوت که نمی‌تواند سرخود بیاید از بچه‌ها تعریف و تمجید کند. باشگاه باید ترتیبی بدهد تا قدیمی‌ها دورهم جمع شوند، مثلاً یک اتاقی داشته باشند تا در کنار هم معاشرت کنند. مخصوصاً در این‌جور مواقع که تیم در تورنمنت است بیشتر همدیگر را ببیند. اگر این توقعات اندک برآورده شود، آن‌وقت ما می‌توانیم یک سخنگویی از بین خودمان انتخاب کنیم و از زحمات بچه‌ها به این شکل تشکر کنیم و صدایمان را از این طریق به‌طور رسمی به گوش بازیکنان و مربیان و سرپرستان تیم برسانیم و اِلا هرکسی که نمی‌تواند هر چه دلش خواست بگوید. باید در این راستا کمیته‌ای تشکیل شود، اما متأسفانه من هیچ اراده‌ای برای این کار نمی‌بینم و به همین دلیل است که می‌گویم بچه‌های تیم در این رابطه هر چه بگویند حق‌دارند.

*آیا تصور نمی‌کنید چوب عدم برآورده کردن این توقعات اندک شماها را در درجه اول خود باشگاه می‌خورد؟

روشن: حتماً همین‌طور است. ببینید من معتقدم هر باشگاهی دو پشتوانه دارد، اول آکادمی باشگاه که آینده باشگاه محسوب می‌شود و دیگری پیشکسوتان آن باشگاه هستند که گذشته باشگاه را تشکیل می‌دهند. اگر مدیران به این دو مقوله نپردازند، عملاً باشگاه معنی واقعی پیدا نخواهد کرد. یعنی مسئولان علاوه بر رسیدگی به احتیاجات تیم فعلی نباید، نسبت به گذشته و آینده باشگاه بی‌تفاوت باشند.

*آقای روشن متاسفانه چند روز پیش حمید جاسمیان عزیز را از دست دادیم، صحبت خاصی اگر در این زمینه دارید بفرمایید.

روشن: حمید جاسمیان بسیار غریبانه فوت کرد، بدون اینکه کسی باخبر شود و اطلاع دقیقی از آن داشته باشد، درصورتی‌که او قبل از اینکه ورزشکار باشد انسان بسیار بزرگی بود. متأسفانه آن‌هایی که بالا می‌روند این پایینی‌ها را فراموش می‌کنند. پیش‌ازاین، پیکر این پیشکسوتان را لااقل دور امجدیه می‌بردند، اما حالا باوجود این کرونا، این رسم هم از بین رفته است و روزبه‌روز غریبانه‌تر با این دنیا خداحافظی می‌کنیم. جاسمیان مرد بسیار محترمی بود و روحشان شاد باشد. اما خدا پدر آقای ابطحی و سلطانی فر را هم بیامرزد که این اواخر برای او جایی در نظر گرفته بودند، ولی در کل فکر می‌کنم حمید راحت شد.