جواد منافی در خصوص شرایط پرسپولیس اظهار داشت: سرخپوشان شرایط آرمانی دارند، بازیکنان مدنظر کادرفنی در نیم‌فصل جذب شدند و تیم نسبت به نیم‌فصل اول تقویت شده و کمبودی ندارد. از طرف دیگر محرومیت عیسی‌ آل‌کثیر به پایان رسیده و پرسپولیس می‌تواند با تمام قوا برای کسب پنجمین قهرمانی پیاپی تلاش کند. 

وی ادامه داد: بزرگترین مشکل این روزهای تیم گل‌محمدی ، عدم گلزنی بازیکنان و به ویژه مهاجمان تیم است که استرس به تیم وارد کرده است. بازیکنان در بازی‌های گذشته بیش از 5،6 موقعیت صددرصد گل را هدر داده‌اند که اگر سرخپوشان قدر موقعیت‌ها را بهتر می‌دانستند پرسپولیس با اختلاف زیادی در صدر جدول قرار داشت. شاگردان گل‌محمدی از لحاظ مهره در فاز هجومی کمبودی ندارد و به راحتی توپ را محوطه جریمه حریفان می‌آورند، اما با بی‌دقتی مقابل دروازه حریف توپ را به بیرون می‌زنند. 

بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه باید به آل‌کثیر زمان بدهیم تا در فضای تیم قرار بگیرد و آماده شود، خاطرنشان کرد: آل‌کثیر در این مدت فشار زیادی را تحمل کرده و کادرفنی،  بازیکنان و هواداران باید به او فرصت بدهند تا خودش را پیدا کند و به آمادگی صددرصد برسد. مطمئنا عیسی در بازی‌های آینده به مرور بهتر بازی خواهد کرد و می‌تواند کمک‌حال تیم باشد. در حال حاضر با اضافه شدن ترابی و مغانلو و آمادگی بازیکنانی مثل امیری، عالیشاه و حتی عبدی و مهدی‌خانی، در بخش هجومی کمبودی وجود ندارد و قطعا در هفته‌های آینده مشکل گلزنی پرسپولیس هم حل و پای‌ مهاجمان به گل باز خواهد شد. 

منافی با اشاره به اختلاف 2 امتیازی پرسپولیس با سپاهان در صدرجدول عنوان کرد: کادرفنی و بازیکنان باید حواس‌شان بیشتر جمع باشد و بازی‌ها را آسان نگیرند. امتیاز گرفتن در نیم‌فصل دوم همیشه سخت است. چه تیم‌های بالای جدول و چه تیم‌هایی قعرنشین به دنبال پیروزی و نتیجه هستند، به همین دلیل نباید به سادگی از 3 امتیاز گذشت. مطمئنا حریفان پرسپولیس هم منتظر لغزش این تیم هستند تا از فرصت استفاده کنند و فاصله بگیرند. صدرنشینی سپاهان، زنگ خطر را به موقع برای پرسپولیس به صدا درآورده است. شاگردان گل‌محمدی باید با آرامش و دقت بیشتری در بازی‌های آینده به میدان بروند و دیگر فرصت‌ها را به راحتی از دست ندهند. در پایان فصل همین فرصت‌سوزی‌ها ممکن است گران تمام شود. 

وی در خصوص حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان و برگزاری مسابقات در هند گفت: شرایط مسابقات برای همه تیم‌ها یکسان است. پرسپولیس قطعا کار سختی دارد ولی مسلما همه حریفان آسیایی، روی پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز خواهند کرد. این تیم سابقه حضور 2 دوره در فینال آسیا را دارد و همه تیم‌ها با تمام توان مقابل پرسپولیس بازی خواهند کرد. همانطور که گفتم ترکیب تیم کامل است و کادرفنی دغدغه‌ای برای کمبود بازیکن ندارد. بازیکنان و کادرفنی تجربه خوبی از حضور در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا دارند و این موضوع می‌تواند رمز موفقیت سرخپوشان در فصل جدید باشد.