باشگاه پرسپولیس که در سال‌های اخیر با بحران‌های مالی بزرگی دست و پنجه نرم کرده و حالا هم با وجود قهرمانی‌های متعدد در لیگ و نایب‌قهرمانی در آسیا با پول‌های قرضی اداره می‌شود، از نظر دارایی‌های زیرساختی یکی از باشگاه‌های ثروتمند ایرانی محسوب می‌شود که به دلیل ضعف‌های مدیرتی عملا سودی از دارایی خود نمی‌برد.

ورزشگاه درفشی‌فر که دوره مدیریت رویانیان به پرسپولیس هدیه شد، طی سال‌ها محل تمرین این تیم بود اما بعد از از بین رفتن چمن این مجموعه، عملا دیگر مورد استفاده تیم قرار نگرفت. در دوره مدیریت حمیدرضا گرشاسبی، طرح‌هایی برای ساخت زمین چمن طبیعی در این مجموعه در دست اقدام بود اما ناگهان تصمیم مدیران تغییرکرد تا باشگاه با کمک اداره ورزش و جوانان استان تهران، اقدام به طرح ریزی و اجرای چمن مصنوعی در ورزشگاه درفشی‌فر کند. این طرح البته با تامین بودجه کافی همراه نبود تا اینکه باشگاه مجبور شد اجرای باقی‌مانده‌ پروژه را به پیمانکاری واگذار کند و در قبال آن هم این مجموعه را برای ۵ سال با هزینه اندک به این پیمانکار اجاره دهد.

بر اساس اطلاعاتی که مقام‌های آگاه در این زمینه در اختیار ایسنا قرار داده‌اند، در زمان اجرای پروژه چمن مصنوعی در ورزشگاه درفشی‌فر، باشگاه با مشکل مالی روبرو می‌شود و از این رو، پس از برگزاری مزایده، ورزشگاه را به شرکتی اجاره می‌دهد تا این شرکت پس از تامین بودجه لازم برای اتمام پروژه، ماهیانه ۲۳ میلیون تومان هم اجاره پرداخت کند که به این مبلغ هم سالانه ۱۰ درصد اضافه می‌شود. در واقع باشگاه پرسپولیس که درحال حاضر سند مالکیت این ورزشگاه را هم به نام خود دریافت کرده، سالانه کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان از ورزشگاه درفشی‌فر درآمد دارد. نکته عجیب ماجرا اینجاست که این مجموعه ۱۸ هزار و ۴۲ متری، در منطقه جنت‌آباد تهران چند صد میلیارد تومان ارزش دارد و میزان درآمد باشگاه از این مکان، با ارزش آن همخوانی ندارد.

پرسپولیس در حالی درآمد ناچیزی از ورزشگاه متعلق به خود دارد که تیم فوتبال این باشگاه از کیفیت زمین تمرین خوبی در ورزشگاه شهید کاظمی بهره نمی‌برد و گاهی مجبور است در مجموعه‌های ورزشی دیگر تمرین کند و چون درفشی‌فر چمن مصنوعی شده، تیم پرسپولیس نمی‌تواند روی این زمین تمرین کند و به همین خاطر برای هر جلسه تمرین حدود ۵ میلیون تومان پرداخت می‌کند تا از مجموعه‌های ورزشی دیگری استفاده کند. این یعنی مجموعه ورزشی که دائم صحبت از آن به عنوان دارایی باشگاه پرسپولیس می‌شود، نه تنها سود مالی چندانی برای باشگاه ندارد، بلکه به خاطر تصمیم‌های مدیریتی غلط، تیم فوتبال این باشگاه هم نمی‌تواند از آن برای تمرین بهره ببرد.