بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی تعطیلات نوروزی خود را پشت سر می‌گذارد که تیم فوتبال پرسپولیس در انتهای سال ۱۳۹۹ با کسب ۳۷ امتیاز از ۱۸ بازی در حالی به رده دوم جدول تکیه زد که تنها به دلیل گل زده کمتر نسبت به سپاهان اصفهان که صدرنشین است در این رتبه از جدول قرار گرفت.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی به این مقام رسیدند که توانستند در تابستان امسال جام نوزدهم را بالای سر بگیرند تا ادبیات «پوکر» را با کسب چهارمین قهرمانی خود وارد فوتبال باشگاهی ایران کنند.

تیمی که فرمول همیشگی خود برای رسیدن به قهرمانی را خیلی خوب حفظ کرد تا یحیی گل محمدی پس از دوران طلایی برانکو ایوانکوویچ نیز با همان دست فرمان بتواند سرخ‌ها را به نایب قهرمانی فوتبال آسیا هم برساند.

سد مستحکم با رمز مشترک!

سرخ‌ها در سال ۹۹ چهارمین قهرمانی متوالی خود را با استحکام در خط دفاعی کسب کردند. آنها در دوره گذشته لیگ برتر تنها ۱۷ گل خورده داشتند. آماری که با ثبات در خط دفاعی پرسپولیس رقم خورد.

شجاع خلیل زاده مدافع وقت پرسپولیس با حضور در کنار سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان به همراه مهدی شیری توانست چنین آماری را رقم بزند اما او برای فصل جاری در جمع شاگردان یحیی گل محمدی نماند تا سرخ‌ها با چالش کمبود مدافع روبرو شوند.

تیمی که در فصل جاری نیز بهترین آمار دفاع تیمی را در بین تیم‌های لیگ برتری داشته است تا سد مستحکم سرخ‌ها بی نیاز از رفتن شجاع با بودن سیدجلال به کارش ادامه دهد.

کاپیتان باتجربه پرسپولیس با پوشیدن پیراهن شماره «چهار» رمز مشترک تمام قهرمانی‌های این تیم است. سیدجلال در روزهای آسیب دیدگی خود از ناحیه همسترینگ نتوانست تیمش را در بازی با آلومینیوم اراک همراهی کند تا تنها شکست این تیم در لیگ برتر بیستم در سال ۱۳۹۹ ثبت شود.

بازگشت به روزهای باشکوه با آقای «سوپرمن»

«تن کاته» سرمربی تیم فوتبال الجزیره در سال ۲۰۱۸ فکرش را هم نمی‌کرد استفاده او از واژه «سوپرمن» برای کوچک کردن سیدجلال تبدیل به انگیزه‌ای برای مرد تمام نشدنی پرسپولیس در قلب دفاع شود.

سیدجلال سوپرمن پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر بود. او پس از باخت پرسپولیس مقابل آلومینیوم زودتر از زمان تعیین شده برای پشت سر گذاشتن نقاهت خود از ناحیه همسترینگ به ترکیب بازگشت و توانست با گلزنی هایش سرخپوشان را به اعتماد به نفس دوران موفقیت خود برساند.

چهار گل برای شماره چهار!

سیدجلال در لیگ بیستم، چهارگل برای پرسپولیس زد. او که در لیگ برتر بیستم رکورد ۵۰۰ بازی در این مسابقات را برای خود ثبت کرد توانسته است تاکنون چهار گل در بیستمین دوره بازی‌ها به ثمر برساند. گل‌هایی سه امتیازی که تاثیر زیادی در بازگشت این تیم به جمع مدعیان قهرمانی داشت.

شقیقه سفید خستگی ناپذیر

شمایل سیدجلال در روزهای پیش‌رو شبیه به علی دایی در روزهای کاپیتانی اش در تیم ملی ایران است؛ شبیه به آنچه روبرتو باجو ستاره فوتبال ایتالیا در دهه نود میلادی داشت.

بازیکنی با شقیقه‌های سفید که نشان از تجربه بالای او در سن ۳۹ سالگی است. کاپیتان و رهبر پرسپولیس در مستطیل سبز که نشان داده علاقه‌ای به بازنشستگی ندارد و واژه «خستگی» هنوز در ذهنش جا ندارد.

حسرت قهرمانی در آسیا

سیدجلال دوبار با جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا عکس گرفته است. کاپیتان سرخ‌ها در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ می‌توانست مهم‌ترین جام دوران فوتبالی اش را بالای سر ببرد اما شکست پرسپولیس در هر دو فینال مانع از تحقق این رویا برای او و هواداران پرسپولیس شد تا حسرت لمس جام به دل سوپرمن بماند.

بازیکنی که از کسب موفقیت خسته نمی‌شود و تیمش را برای حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی آسیا همواره آماده کند.