مهدی علی‌نژاد در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی، ضمن تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) و با آرزوی سلامتی و توفیق برای مردم کشور در سال جدید گفت: سال 99 سال دشواری در ابعاد مختلف برای مردم دنیا بود. در حوزه ورزش نیز به طبع دیگر حوزه‌ها سال سختی را داشتیم، ولی با همکاری جامعه ورزش و فدراسیون‌ها و اقداماتی که انجام شد، توانستیم ورزش را زنده نگه داریم.

وی ادامه داد: برگزاری 20 لیگ حرفه‌ای و همچنین برگزاری اردوهای مختلف از شهریورماه سال 99، نشان‌دهنده مدیریت خوب وضعیت توسط مسئولان ورزشی در ایام کرونا بود. نمی‌توان از آسیبی که وارد شد چشم‌پوشی کرد، ولی با تعاملی که با وزارت کار داشتیم، سعی کردیم وام‌هایی را به مشاغلی پرداخت کنیم که آسیب دیدند. امیدواریم در سال 1400 با اقداماتی که انجام می‌شود، شاهد آسیب کمتری باشیم.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، به نظر می‌رسد رقابت‌های المپیک در موعد مقرر در توکیو برگزار می‌شود. به همین خاطر، فدراسیون‌های المپیکی توجه داشته باشند که آمادگی ورزشکاران در این ماه‌های باقیمانده حفظ شود و همچنین برای کسب سهمیه‌های باقیمانده نیز تلاش کافی شود. باید در رشته‌هایی که باقی مانده و هنوز شانس کسب سهمیه داریم، برنامه‌ریزی لازم را برای حضور در مسابقات پیش‌رو انجام دهیم.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه روزهای پایانی سال است، از روسای فدراسیون‌ها خواست که اگر برنامه اعزام برون‌مرزی دارند، هرچه زودتر درخواست خود را به شورای برون‌مرزی تحویل بدهند.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از اقدامات معاونت قهرمانی و حرفه‌ای گفت: صدور احکام دوره‌های مربیگری و داوری را با قبول مقام عالی وزارت به خود فدراسیون‌ها واگذار کردیم و تک امضا شد، ولی فدراسیون‌ها باید پیگیر باشند که احکام حتماً در سامانه مبین ثبت شود و کد رهگیری داشته باشند.