حجت الله غلامی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وضعیت فعلی کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر در شرایط زرد و آبی به سر می‌بریم و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در شرایط نوروز هم چنین شرایطی حاکم باشد.

وی افزود: اگر وضعیت کرونا در استان به همین منوال باشد و یا بهتر بشود سفرهای نوروزی را به صورت محدود می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه تاکید ستاد کرونا به حذف سفر و برنامه‌های نوروزی 1400 است، گفت: در هر صورت با یکسری شرایط خاص می‌توان سفرهایی با رعایت کامل پروتکل‌ها را برنامه‌ریزی کرد.

 
وی ادامه داد: از استان‌هایی که قرمز و نارنجی هستند به هیچ وجه اجازه ورود مسافر به استان اصفهان داده نخواهد شد.

غلامی تصریح کرد: از 25 اسفند مبادی ورودی استان مانند سال گذشته به شدت کنترل خواهد شد و کسانی که قصد ورود به استان اصفهان را دارند باید رزرو محل اقامت خودشان را داشته باشند و محل اقامت هم فقط هتل و مراکزی که گواهی ایمن از مرکز بهداشت و درمان دارند را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجوز اقامت و اسکان در مدارس، خانه‌های استیجاری، کمپ‌های نوروزی و چادر در پارک، داده نشده است، اظهار داشت: گشت‌های نوروزی با چنین مواردی برخورد خواهد کرد و همچنین با کسانی که اقدام به تبلیغ چنین جاهایی می‌کنند، برخورد می‌شود و سفرها فقط در حد پذیرش هتل‌ها با ظرفیت 30 تا 50 درصد خواهد بود.