تیم ملی ایران در شرایط با دراگان اسکوچیچ امیدوار به دستیابی مجوز صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است که جدول در گروه کاملا علیه آنها به نظر می‌رسد. در این شرایط البته شکل گیری شایعاتی در خصوص میزبانی کشور بحرین از دیدارهای این گروه کار را کاملا سخت و نگران کننده تر خواهد کرد.

مهدی خراطی، رئیس دپارتمان تیم ملی درباره میزبانی بحرین از گروه اینطور توضیح داده است: این‌ها شایعاتی هست که واقعیت آن هم شدنی است.

وی با اشاره به اینکه میزبانی از گروه بنا به دلایلی حق ایران است در ادامه صحبت‌هایش گفته: ای اف سی یک نامه کلی برای لیگ قهرمانان و همچنین انتخابی جام جهانی داده است. ولی فدراسیون در حال رایزنی است. آقای عزیزی خادم از دستگاه دیپلماسی درخواست حمایت کرده و در این راستا جلسه‌ای هم با آقای دکتر ظریف، وزارت امورخارجه ایران داشته تا کمک کنند. شخص آقای ظریف قول دادند تا حمایت داشته باشند برای میزبانی ایران. واقعیت هم این است که میزبانی حق تیم ماست. ما در این گروه تنها تیمی هستیم که چهار بازی داریم و بقیه تیم‌ها سه بازی. ما از این چهار بازی 3 بازی میزبان بودیم، یعنی اگر بازی‌ها قرار بود طبق برنامه قبل از کرونا دنبال شود ما سه دیدار را میزبانی می کردیم و واقعیت این است که حق ماست.

خراطی در ادامه در خصوص اینکه چقدر به میزبانی ایران امیدوارند گفت: اینکه شایعاتی درباره میزبانی بحرین شده، قطعی نیست اما باید این موضوع را در نظر گرفت که رئیس AFC بحرینی است و آنها از لابی‌ها و ارتباطات خود استفاده می کنند. احتمال اینکه آنها میزبانی را در اختیار بگیرند بیشتر است اما ما هم تلاش خودمان را خواهیم داشت.

تیم ملی ایران بعد از ناکامی با مارک ویلموتس در دیدارهای اخیر خود در این مرحله، اکنون با 6 امتیاز و اختلاف 5 امتیازی با عراق صدرنشین امیدوار به دستیابی امتیاز طی چهار بازی آتی خود مقابل عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج است. دیدارهایی که قرار است اینبار با هدایت دراگان اسکوچیچ صورت گیرد و باید دید آنها قادر خواهند بود از این چالش بزرگ عبور کرده و در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی حاضر شوند.

وی درباره اینکه چقدر روی حمایت دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران حساب باز کرده‌اند گفت: می توانند از طریق مختلف از سفارت ما در کوآلالامپور بخواهند که این ماجرا را پیگیری کنند. حتی از طریق فیفا هم می توانند به این داستان کمک کند و تقویت کند که بتوانیم شرایط دستیابی به میزبانی را فراهم کنیم.