به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، محمدرضا داورزنی پس از پیروزی ۳ بر یک ایران برابر کوبا در لیگ جهانی والیبال اظهار داشت: این پروسه ۱۰ یا ۱۵ سال طول کشید تا تیم ملی ایران به سطح اول والیبال جهان برسد. ولاسکو یکی از مربیان خوب جهان است، اما دلیل نمی شود به هر کشوری که می رود قهرمان شود.

وی که مهمان برنامه تلویزیونی ویتامین سه بود، افزود: در ایران پتانسیل بالایی وجود داشت و ولاسکو هم به خوبی از این شرایط استفاده کرد. ولاسکو انگیزه بالایی داشت و به همین دلیل ما از بین چند گزینه مدنظرمان ولاسکو را انتخاب کردیم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: ولاسکو در بین بهترین مربیان جهان قرار دارد و یکی از تئوریسین های بزرگ خانواده والیبال است. این مربی بسیار با تعصب کار می کند و علاقه خاصی به ایران و بازیکنان ایرانی دارد.

محمدرضا داورزنی با بیان اینکه ماندن در این سطح کار بسیار سختی است، تصریح کرد: ما پشتوانه سازی خوبی انجام داده ایم و نگران موضوعی نیستیم. روند پشتوانه سازی برای والیبال ایران ادامه خواهد داشت.

وی درمورد اهداف تیم ملی والیبال نوجوانان در رقابت های قهرمانی جهان خاطرنشان کرد: هدف ما پس از کسب عنوان دهم در دوره گذشته این بود که در این دوره به جمع ۴ تیم برتر دنیا راه پیدا کنیم که این موضوع به خوبی محقق شد. امیدوارم شاگردان مظفری بتوانند عنوان سوم را کسب کنند و روی سکو بروند.

رئیس فدراسیون والیبال درخصوص اینکه چرا خودش در کنار تیم ها حضور ندارد، گفت: چند تیم ما به صورت همزمان در کشورهای مختلف در حال مسابقه دادن هستند؛ رفتن من همراه تیم ها صلاح نبود و فکر می کنم از ایران بهتر می توانم به والیبال کمک کنم تا تیم ها به شرایط ایده آل برسند.

داورزنی در مورد جذب اسپانسر برای تیم های ملی والیبال عنوان کرد: جذب اسپانسر قوانینی دارد؛ در المپیک تیم ها نمی توانند نام اسپانسر را روی پیراهن خود حک کنند، اما در لیگ جهانی شرایط متفاوت است. با توجه به اینکه مسابقات لیگ جهانی حدود ۵۰۰ میلیون نفر بیننده دارد، این مسابقات یک بنگاه اقتصادی خوب است و ما هم از این فرصت استفاده کردیم.

وی در خصوص حمایت های دولت گفت: شرایط زمانی ما برای اعزام ها به گونه ای بود که نمی توانستیم منتظر تعیین بودجه دولت باشیم؛ هرچند که مسئولان در حد توان هم به ما کمک کردند. ما باید از منابع غیر دولتی درآمدزایی می کردیم که همین کار را هم کردیم. فوتبالی ها هم مشکل تامین منابع دارند.

داورزنی با بیان اینکه تمام رده های سنی ایران چندی پیش حدود ۶۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کردند، اظهار داشت: از مسئولان وزارت ورزش درخواست کرده ایم امتیازاتی که به فوتبال داده شده است به والیبال هم داده شود تا ملی پوشان با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه دهند. در واقع انتظار توجه یکسان به فوتبال و والیبال را داریم.