به گزارش پارس ، امیر عابدینی در گفت وگو با فارس، در مورد وضعیت باشگاه داماش گیلان، گفت: تنها مشکل ما بی پولی است که آن هم قرار است با واگذاری دو شرکت به باشگاه و پرداخت پول این مشکل حل شود. قرار است دو شرکت آب داماش و ترچین در ابتدا به صورت اجاره به باشگاه واگذار شود و از محل فروش این شرکت ها هزینه های باشگاه را تأمین کنیم.

مدیرعامل باشگاه داماش در مورد پرداخت دستمزدهای میلیاردی به بازیکنان فوتبال، گفت: اینکه در فوتبال و ورزش پول خرج کنیم خوب است اما آنچه باعث نگرانی است، پرداخت رقم و اعداد به صورت رقابتی است که بسیار سنگین است. اکنون یک بازیکن در فوتبال ما که خودش به دستمزد ۴۰۰ میلیون تومانی راضی است و شاید ۵ سال دیگر ادعای دستمزد یک میلیاردی بکند از سوی یک باشگاه پیشنهاد ۷۰۰ میلیونی دریافت می کند. در چنین شرایطی این دیگر نه آن بازیکن ۴۰۰ میلیونی است و نه باریکن ۷۰۰ میلیونی.

وی ادامه داد: زمانی هم که هیچ باشگاهی این بازیکن را جذب نمی کند، او از چرخه فوتبال خارج می شود. ما چقدر بازیکن گران را روی نیمکت ها از بین برده ایم در واقع پرداخت پول زیاد این بازیکنان را از بین برده است. برای پرداخت پول باید معیار مشخصی وجود داشته باشد. رضا قوچان نژاد در تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و بعد از آن ۲۰۰ هزار یورو به قراردادش اضافه شد یعنی چیزی در حدود یک میلیارد تومان روی قیمتش رفت.

عابدینی تصریح کرد: اکنون پولی که به بازیکنان ما داده می شود نسبت به کشورهای آسیایی رقم زیادی نیست. مطمئن باشید در دو سه سال آینده آذربایجان برای جذب بازیکنان رقیب ما خواهد شد. کشورهای گرجستان، ازبکستان، داغستان و… هزینه های نجومی در ورزش می کنند زیرا می دانند فوتبال و ورزش هویت می آورد. اکنون وقتی ملی پوشان والیبال ما در جهان می درخشند قطعا تیم های بزرگ دنیا به دنبال جذبشان خواهند آمد. زیرا دنیا هزینه رشد ورزش را می دهد و با آن برندسازی می کند. با ورزش می تون هیجان مثبت اجتماعی ایجاد کرد اما متاسفانه ما در فوتبال ایران پول را دور می ریزیم و بی مورد آن را خرج می کنیم. اکنون دیگر صحبت از بمب ترکاندن نیست، برخی بمب های هسته ای و اتمی در فوتبال منفجر می کنند.

عابدینی در مورد میزان سقف قرارداد بازیکنان داماش گفت: بالاترین دستمزد داماش مربوط به رضا مهدوی است که ۵۰۰ میلیون تومان است و کمترین دستمزد بازیکن امیدمان است که ۴۰ میلیون قرارداد دارد. حسن رودباریان را می خواستیم اما با قرارداد ۶۰۰ میلیون تومانی به مس کرمان رفت.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس به آرامش نیاز دارد اینکه یک مدیر، مربی، بازیکن و امکانات برای باشگاه تهیه کند، هنر نیست، وظیفه است. اما برخی مشکلات استقلال و پرسپولیس درون زا است نه برون زا. اینکه بازیکن با مربی درگیر می شود یا لیدر برای باشگاه تصمیم می گیرد و یا یک بازیکن علیه مدیرعامل صحبت می کند، مشکلات درون زا است. مشکلاتی که آفت سیستم هستند. البته مشکلات برون زا هم وجود دارد اما برخی مشکلات استقلال و پرسپولیس درون زا هستند.