به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هومن افاضلی در خصوص وضعیت تیم فوتبال المپیک کشورمان عنوان کرد: تیم امید در این چند سال در وضعیت خوبی قرار نداشته و به همین دلیل این بار می خواهیم تیمی را درست کنیم که بتواند راهی المپیک شود. در جلسات کمیته فنی هم در این باره صحبت کرده و تصمیم گرفتیم بازیکنانی در مسابقات آسیایی شرکت کنند که قرار است به المپیک بروند.

وی افزود: نظر کمیته فنی این است که بازیکنانی در مسابقات فوتبال بازی های آسیایی اینچئون حاضر شوند که توانایی و شرایط سنی برای بازی در تیم المپیک را داشته باشند. بر همین اساس قرار است تیم زیر ۲۰ سال کشورمان که در رده سنی جوانان تحت هدایت اکبر محمدی بود راهی مسابقات آسیایی شود و همین تیم به عنوان تیم المپیک ما فعالیتش را آغاز کند.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۲ سال و عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه قرار نیست تیم المپیک بازیکن کمکی بگیرد، گفت: باید مانند کره جنوبی و ژاپن بازیکنان زیر ۲۰ سال خود را راهی مسابقات آسیایی کنیم تا آنها با کسب تجربه برای مسابقات المپیک آماده شوند. اولویت ما اعزام تیم زیر ۲۰ سال به مسابقات آسیایی است تا این بازیکنان با تلاشی که می کنند به خوبی در این رقابت ها محک بخورند و تجربه کسب کنند.

افاضلی در خصوص مذاکرات فدراسیون فوتبال با نلو وینگادا برای هدایت تیم المپیک، اظهار داشت: ایشان مربی سابقه داری است، از فوتبال ایران و آسیا شناخت دارد. البته حضور وینگادا هنوز قطعی نیست و باید ببینیم نتیجه مذاکرات چه خواهد شد. اینکه فدراسیون تصمیم گرفته با وینگادا مذاکره کند چند فاکتور داشته که یکی از آنها فعالیت وینگادا در فوتبال آسیا و شناختی که وی از فوتبال ایران دارد بوده است. دومین فاکتور اینکه وینگادا با کی روش همکاری کرده و می تواند با سرمربی تیم ملی تعامل کند و به نوعی مکمل یکدیگر باشند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال یادآور شد: در کمیته فنی برنامه های تیم ملی المپیک و تاریخ هایی که این تیم باید به اردو برود را تدوین کردیم تا مشکلی به وجود نیاید و این برنامه تا سال ۲۰۱۶ مشخص شده است. ما برنامه را طبق تاریخ های فیفا تنظیم کردیم و هر مربی ای هم که هدایت تیم المپیک را بر عهده بگیرد باید با این برنامه کار کند.

« تیم المپیک ایران ۴۰ سال است نتوانسته راهی المپیک شود. چه عواملی باعث عدم موفقیت این تیم شده است؟ » ، وی در پاسخ به این سوال عنوان کرد: تیم المپیک ۳ معضل اساسی و اصلی دارد. یکی از این مشکلات، خروج بازیکنان از کشور است که مربیان هیچ وقت نتوانستند بازیکنان خود را به صورت کامل در اختیار داشته باشند، دیگری عدم همکاری بین باشگاه ها و تیم المپیک است که اخیراً هم در تیم زیر ۲۲ سال مشاهده کردیم و در نهایت عدم هماهنگی میان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک که باعث شده هر بار تیم المپیک در مسابقات انتخابی ناکام باشد.

افاضلی با اشاره به مشکلات تیم المپیک ادامه داد: آنچه مسلم است کمیته ملی المپیک باید هزینه تیم فوتبال المپیک را بدهد و مدیریت فنی تیم نیز بر عهده فدراسیون فوتبال باشد. در این چند سال اختلافاتی در این بین وجود داشته که امیدواریم این بار چنین چالشی به وجود نیاید.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: قرار است این بار حمایت خوبی از تیم المپیک شود و همکاری خوبی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک شکل خواهد گرفت، چرا که آقای کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک است و پیش از این هم دبیر این کمیته بوده که این عوامل باعث می شود شرایط بهتری به وجود بیاید.