به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، ناصر شهبازی مدیرعامل باشگاه مس کرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس درباره شرایط مختلف از جمله یارگیری در فصل نقل و انتقالات و همچنین اتفاقاتی که در این باشگاه رخ داده صحبت کرد که در زیر می خوانید:

به نظر شما مس در فصل نقل و انتقالات توانسته عملکرد خوبی داشته باشد؟

فکر می کنم ما عملکرد خوبی داشتیم در دیدار دوستانه مقابل راه آهن نیز همه بازیکنان جوان به میدان رفتند ما در تیم مان ۱۶-۱۷ نفر بالای ۲۴ نداشتیم در حالی که می توانستیم ۲۰ نفر داشته باشیم. در این بازار نامتوازنی که وجود دارد توانسته ایم عملکرد خوبی داشته باشیم. ۳-۴ باشگاهی که مبالغ کذایی قیمت بازیکنان را بالا بردند هم عرصه را برای خود و هم سایر تیم ها تنگ کردند. خیلی از قراردادها کاذب است یعنی اینکه باشگاهی که سال گذشته هنوز بدهی های خود را نداده امسال مبالغ بالایی را می بندد و این چگونه می تواند رخ دهد.

فکر می کنید در تمام پست ها بازیکنان مدنظر خودتان را جذب کرده اید؟

بله ما در خط هافبک و حمله بازیکنان خوبی جذب کردیم. در دفاع چپ و راست نیز بازیکنان خوبی داریم. یک بازیکن از بوسنی که کاپیتان ملی این کشور است هم در دفاع وسط به تیم اضافه شده که بازیکن خوبی است.

  اسم این بازیکن چیست؟

نام او سخت است! اجازه دهید به تیم اضافه شد نام او را اعلام می کنیم. یک دفاع وسط دیگر هم می خواهیم که اگر او هم اضافه شود تیم ما کامل می شود و یک سروگردن هم از تیم قبل بالاتر خواهد بود. سال گذشته سهمیه های لیگ برتری که گرفتیم ۸۰ درصد آنها روی تیم نشستند و بازیکنان جوان و کرمانی ما توانستند نتایج لازم را کسب کنند. همه این تیم جوان و بومی حفظ شده اند. فقط یک نفر از جمع ما جدا شد و آن رضا عنایتی بود که زحمت زیادی برای مس کشید اما به خاطر مشکلات خانوادگی از تیم جدا شد وگرنه او هم دوست داشت در کرمان بماند.

بازیکنانی که جذب کردید جای خالی عنایتی را پر می کنند؟

به نظرم نفراتی که جذب کرده ایم جوان و خوب هستند. مصطفی شجاعی بازیکنی که به تازگی به تیم ما اضافه شده فصل گذشته توانست در ۹-۱۰ بازی آخر ۱۴ گل به ثمر برساند و به نظرم آقای گل واقعی اوست.

  صحبت هایی شده که قرار است ادینهو به کرمان بازگرد؟

ما با دو مهاجم برزیلی صحبت کرده ایم. یکی از آنها ادینهو است که جفت آنها با یک روز اینور و آنورتر در کرمان حاضر خواهند شد.

  مثل اینکه باشگاه استقلال هم خواهان جذب ادینهو شده است؟

متاسفانه این بی اخلاقی ها وجود دارد. ما هاروت مربیان دروازه بان ها را یک ماه پیش آورده بودیم و تمام صحبت هایمان را انجام دادیم اما چون تیم در اردو بود قرارداد او را نبستیم. من چند شب پیش متوجه شدم تیم ذوب آهن او را از تیم ما بیرون برده است. حالا در استقلال هم چنین اتفاقی رخ می دهد. این تیم این همه مهاجم جمع کرده و به نوعی فرصت سوزی می کند و سرمایه های ملی را می سوزاند. حالا من واقعا نمی دانم آنها صحبت کرده اند یا نه اما این موارد درست نیست.

  وضعیت شجاع خلیل زاده به کجا کشیده شد؟

حتی کمیته انضباطی رایی که صادر کرده اطلاع نداشتیم رضایتنامه ای که برای او صادر شده از طرف قائم مقام وقت بوده و او حق چنین کاری را نداشته است. از طرف دیگر در آئین نامه فصل نقل و انتقالات هر قراردادی طبق قانون باید ظرف ۷۲ ساعت ثبت شود نه اینکه پس از ۱۳ ماه این امر صورت بگیرد. جالب است که حکم روزی صادر شده که او هنوز در راه بوده است. ما شکایت کردیم و با تمام مسئولین صحبت کردیم و آنها حق را به ما دادند. منتظریم کمیته انضباطی نظر خود را اعلام کند.

  خلیل زاده در مصاحبه اش گفته بود دلش با تیم مس نیست چگونه می خواهید او را نگه دارید؟

در بحث حرفه ای دلم نیست وجود ندارد. شما قرارداد دارید و مبلغش مشخص است حالا نمی توانید امروز بیایید بگویید دیگر دلم نیست چون جای دیگر بیشتر پول می دهند. آقای خلیل زاده! تو کجا بزرگ شده ای؟ یک سال پیش چه کسی تو را می شناخت؟ حالا بعد از یک سال به جای اینکه بگوید برای هواداران مس بازی خواهم کرد تا این پول حلال شود می گوید دلم با تیم نیست.

هواداران نسبت به عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات معترض بودند و در جلوی باشگاه تجمع کرده بودند و حتی کار به نماینده مجلس هم کشیده شد. هواداران معتقد بودند مس بازیکنان زیادی را از دست داده است.

در فصل گذشته من از هفته هشتم به کرمان رفتم و تیم را زمانی تحویل گرفتم که شانزدهم بود. تلاش کردیم و تیم را به رتبه های بالاتر بردیم هم اکنون هم عملکرد بازیکنان روی سایت قرار دارد. به غیر از رضا عنایتی سایر بازیکنان حاضر نبودند از مس جدا شوند ما آنها را نخواستیم نه اینکه آنها بخواهند از مس بروند. تقریبا دو سوم همین بازیکنانی که در لیست مازاد ما قرار داشتند بدون تیم ماندند. حالا چند نفر لیدر هم در جلوی باشگاه جمع شدند و اعتراض کردند در حالی که همه چیز مشخص است.

چه قولی به هواداران می دهید؟ مس در فصل سیزدهم چه جایگاهی خواهد داشت؟

مطمئن باشید جایگاه مان بالاتر از فصل گذشته خواهد بود. ما در فصل گذشته ششم شدیم اما در این فصل برای سهمیه آسیایی تلاش می کنیم. قولی که می دهم این است که از فصل قبل بالاتر خواهیم بود چون تیم قوی تری داریم. البته اتفاق هایی هم در فوتبال رخ می دهد که قابل پیش بینی نیست چند بازیکن موثر شما مصدوم یا نمی توانند در ادامه بازی ها شرکت کنند.

برخی از منتقدان شما معتقدند شما بومی کرمان نیستید و چندان نمی توانیم موفق باشید.

آقایان بومی بیش از ۵۰ میلیارد بدهی برای باشگاه به وجود آوردند این پول ها را چه کسی داد؟ اگر دلشان می سوخت این پول ها را می دادند تا اینگونه انباشته نشود زمانی که همه بومی ها بودند تیم کجا بود؟ فراموشی خوب است خداوند این قدرت را گذاشته تا بتونیم راحت تر زندگی کنیم اما قدرنشناسی خیلی بد است من تیم را کجای جدول گرفتم و بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی داشت. به زمان و زمین بدهکار بودند اما امروز ۶۰-۷۰ درصد این بدهی وجود ندارد البته این لطف خدا وتلاش افراد مختلف بوده. برای یک موفقیت عوامل مختلفی باید دست به دست هم بدهند. من یک نفر از این مجموعه بودم. زمانی که من تیم را تحویل گرفتم بازیکنان حاضر به تمرین هم نبودند. ما یکی از برنامه های ثابت ۹۰ شده بودیم. اگر همه این موارد را جمع کنیم باید مسئولان برنامه ۹۰ به ما پول بدهند که اینقدر برنامه آنها را پر کردیم!