سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ ، درباره اینکه آیا چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی عمل لغو دیدار نساجی و پرسپولیس در هفته پنجم لیگ برتر بوده است، اظهار داشت: اصلا بحث چمن مصنوعی از جانب ما برای لغو بازی مورد تایید نبوده و اگر خود باشگاه یا عوامل منتسب به آن چنین موضوعی را مطرح کردند، سازمان لیگ دنبالش نبوده است.

وی افزود: برای کمک به فوتبال ملی و کاهش احتمال ابتلا بازیکنان پرسپولیس به کرونا چنین تصمیمی گرفتیم. وقتی تیم‌های پرهوادار به سفر می‌روند، در شهر میزبان استقبال زیادی از آن تیم در فرودگاه، در مسیر هتل و سایر اماکن می‌شود. برای باشگاه ذوب آهن هم این حالت رخ داد و در سفر این تیم به آبادان، تعدادی از هواداران حریف از برخی بازیکنان ذوب آهن در‌های هتل و ورزشگاه استقبال کرده بودند و انتقال ویروس صورت گرفت.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: به واسطه همین شرایط و پروتکل‌های سخت گیرانه در قطر که ممکن بود فینال را تحت الشعاع قرار بدهد و نماینده کشورمان به دلیل ابتلای برخی نفراتش به کرونا نتواند در دیدار نهایی لیگ قهرمانان شرکت کند، استثنائا تصمیم گرفتیم دیدار پرسپولیس با نساجی معوق شود و تیم پرسپولیس در تهران تحت کنترل بهداشتی و پزشکی قرار بگیرد.

مهدی درباره احتمال برگزاری بازی پرسپولیس و ذوب آهن با توجه به شرایط سختی که کرونا برای تیم اصفهانی ایجاد کرده است، گفت: قرار بود تیم ذوب‌آهن امروز به تهران بیاید، اما به نظر می‌رسد پروازش لغو شده است. کل اعضای کادرفنی، بازیکنان و عوامل تیم ذوب آهن از سوی ایفمارک مورد تست کرونا قرار می‌گیرند و نتایج تست‌ها برای برگزاری بازی تعیین کننده است. طبق دستورالعمل وقتی تعداد کرونایی‌های یک تیم به اندازه‌ای بالا برود که ریسک برگزاری بازی بالا برود، خود سازمان لیگ تست‌ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از این به بعد هم این برنامه را داریم و اگر تعداد کرونایی‌های یک تیم بیش از حد معمول باشد، خود سازمان لیگ کنترل را انجام می‌دهد. تا فردا تست‌های ما از تیم ذوب‌آهن انجام می‌شود و تا چهارشنبه هم نتایج مشخص خواهد شد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اعتراض برخی مربیان به تصویربرداری از روی نیمکت تیم‌ها عنوان کرد: به صورت کلی استفاده از وسایل ارتباط جمعی مانند موبایل روی نیمکت‌ها ممنوع است. هویت فردی هم که آن فیلم را گرفته تاکنون برای ما مشخص نشده و درصورت مشخص شدن هویت، مسلما با وی برخورد می‌کنیم. مشکلی هم در بحث استقرار عکاسان و اصحاب رسانه کنار نیمکت‌ها داریم و برخی مواقع هم آن‌ها پس از بازی در زمین حضور پیدا می‌کنند. البته خبرنگاران به واسطه حرفه‌ای بودن معمولا چنین کاری انجام نمی‌دهند و باید مشخص شود چه کسی آن فیلم را از فکری گرفت.

مهدی در گفتگو با رادیو تهران ادامه داد: نمی‌خواهیم آن صحبت‌ها را تایید کنیم و رعایت اخلاق وظیفه همه افراد جامعه است، اما بدتر از آن انتشار این موارد است. اگر قصد فرد منتشر کننده فیلم برخورد با این مسائل بود می‌توانست آن را محرمانه در اختیار ارکان قضایی فدراسیون قرار بدهد و انتشارش بی اخلاقی بود. سازمان لیگ از مقابله با اینگونه موارد استقبال می‌کند، اما به نظر من انتشار چنین فیلمی مورد تایید هیچکس نیست.

وی خاطرنشان کرد: به رعایت اخلاق نیاز داریم، اما این موضوع دو بحث دارد. ابتدا نباید چنین حرف‌هایی را به زبان آورد و اگر هم فردی آن‌ها را می‌شنود نباید انتشار بدهد. هر دو گروه را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و برخورد هم صورت می‌گیرد. امیدوارم منتشر کننده فیلم از اقدام خود پشیمان شده باشد. اتفاق بد رخ داده این است که یک سرمربی خوب ما به واسطه عصبانیت الفاظی را به کار برده که شاید می‌توانستیم ان را پنهان کنیم. در مقابل باشگاه خوب فولاد خوزستان هم از این الفاظ ناراحت و دلخور است. جامعه هواداری هم در تقابل با هم قرار گرفتند. انتشار این فیلم تنها منتشر کردن یک بی ادبی نبوده و فضای مسمومی را هم ایجاد کرده است که واقعا به نظر من کار زشتی است. این حالت فضای لُمپنی ایجاد کرد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره انتقاد رحمان رضایی به راستی‌آزمایی تست کرونای بازیکنان ذوب آهن پس از دیدار با شهرخودرو گفت: برای هر مسابقه بنا به دوره‌ای که تعیین شده از پزشک تیم می‌خواهیم جواب تست‌ها را برای سازمان لیگ ارسال کند. به محض بالا رفتن نرخ ابتلا با هدف جلوگیری و کنترل اشاعه ویروس و شناسایی مسیر ابتلای بازیکنان خود سازمان لیگ وارد عمل می‌شود. ما نباید قبل از بازی تست بگیریم بلکه چنین کاری را باید خود تیم انجام بدهد.

مهدی افزود: اگر به شرایط غیرمعمولی برخورد کنیم برای کنترل‌های بعدی سازمان لیگ وارد عمل می‌شود. مطرح کردن راستی‌آزمایی بعد از بازی به عنوان نوشدارو بعد از مرگ سهراب و کنترل بازی برای پرسپولیس شبهه‌ای است که برای دوستان به واسطه نخواندن دستورالعمل ایجاد می‌شود. پروتکل‌ها مشخص، منتشر و ابلاغ شده است و این طبق این مسیر قانونی پیش می‌رویم.

وی درباره لزوم دست دادن کادرفنی و بازیکنان دو تیم پس از هر دیدار گفت: زمانی می‌گفتیم تنش‌ها و خستگی‌ها روی نیمکت به دلیل فشار هواداران است. با وجود اینکه از غیبت طرفداران روی سکو خوشحال نیستیم، اما از طرفی خوشحالیم که متوجه شدیم در این اتفاق‌ها هوادار نقشی نداشته است و خود عزیزان روی نیمکت چنین جوی ایجاد می‌کنند. خیلی از بازی‌های ما در سطوح مختلف لیگ‌ها با تنش بالایی روی نیمکت‌ها برگزار می‌شود و ابتدا باید خویشتنداری از روی نیمکت شروع شده و در ادامه به بازیکنان در داخل زمین منتقل شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: فضا را متشنج کردن در فوتبال ایران مد شده است. روی داور و بازیکن حریف فشار می‌گذارند و ابتدا باید این موضوع را حل کنیم. صرف نظر از هر نتیجه‌ای خاطره بازی می‌ماندو چه قدر خوب است با دوستی و لبخند از هم جدا شویم. همیشه گفته ام بازیکن فعلی فلان تیم خبر ندارد در نیم فصل بازیکن همان تیم باشد و مسیر شاید شرایطی را رقم بزند که در آبنده جزو تیمی باشد که با آن برخورد داشته است.