به گزارش پارس به نقل ازایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا بین دوومیدانی کاران ۴۲ کشور آسیایی در پونای هندوستان در ماده های دوی سرعت و پرتاب وزنه در حالی پیگیری شد که اولین مدال این مسابقات به پرتابگر وزنه عربستان سعودی رسید و نماینده ایران به عنوان نهمی اکتفا کرد.

ایران در ماده پرتاب وزنه، علیرضا مهرصفوتی را به عنوان نماینده در مرحله نهایی داشت که این پرتابگر با چهارده حریف دیگر مسابقه داد که در نهایت با رکورد ۱۷ متر و ۹۴ سانتی متر در رتبه نهم ایستاد. عبدالمجید سلطان، پرتابگر عربستانی توانست با رکورد ۱۹ متر و ۶۸ سانتی متر اولین مدال این بازی ها را به دست آورد.

همچنین در ماده دوی ۱۰۰ متر هم ۳۰ دونده در قالب چهار گروه در خط مسابقه قرار گرفتند که ایران با دو نماینده خود یعنی رضا قاسمی و حسن تفتیان در این ماده حضور داشت که قاسمی در گروه اول در بین هشت دونده با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه اول شد و دوندگانی از هنگ کنگ و بحرین دوم و سوم شدند.

حسن تفتیان هم که در گروه سوم قرار گرفته بود، زمان ۱۰ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه را ثبت کرد و پس از دوندگان ژاپن و قزاقستان سوم شد. هنوز مشخص نیست که تفتیان با این رکورد می تواند به مرحله بعد صعود کند یا خیر.

قرار است مرحله نیمه نهایی ماده ۱۰۰ متر فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۷ به وقت محلی برگزار شود.