به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمود جباروند در حاشیه افتتاح بخشهای جدید بیمارستان فارابی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، افزود: مراجعات سالانه فارابی از سراسر کشور به حدی است که هم اکنون روزانه ۳۸۰ تا ۴۲۰ عمل جراحی چشم در آن انجام می گیرد و این مراجعات موجب شد گسترش فضای فیزیکی و تخت های جراحی ضرورت بیشتری یابد. وی گفت: ۶۰ درصد استادان فارابی تمام وقت هستند و در حال حاضر ۸۰ دستیار تخصصی چشم پزشکی و ۲۰ فلوشیپ در این بیمارستان آموزش می بینند.

جباروند، شکایتهای مردمی از فارابی را به دلیل کیفیت بالای ارائه حدمات بسیار کم دانست و گفت: سال گذشته با کمک خیران مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای بیماران بی بضاعت هزینه کردیم.

وی افزود: با اتاق های جدید عمل که امروز توسط وزیر بهداشت افتتاح می شوند می توانیم رکورد اعمال جراحی در روز را به ۸۰۰ عمل جراحی چشم برسانیم.

جباروند، ساختمان جدید بیمارستانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: این ساختمان که به نام حضرت زهرا (س) نامگذاری شده است ۳۷ هزار متر مربع مساحت و ۱۴۰ تخت بستری خواهد داشت و به مرکز آکادمیک آموزش چشم پزشکی در کشور و منطقه مبدل خواهد شد.

۴۸۰ هزار مراجعه سرپایی به فارابی

دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم از ۴۸۰ هزار مراجعه سرپایی به بیمارستان فارابی در سال گذشته و ۲ تا ۳ هزار مراجعه روزانه به این بیمارستان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ظرفیتهای زیادی در تمام سطوح است که در صورت حمایت شدن می توان کارهای بسیار بزرگی در این مجموعه انجام داد.

وی افزود: متأسفانه متوسط عمر بناهای بیمارستانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران ۴۵ سال است و به جز دو مرکز ما ۱۴ مرکز دیگر درمانی فرسوده اند.