به گزارش پارس ، به نقل از مشرق، پس از آنکه تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار به لیگ جهانی والیبال راه یافت شاید کمتر کسی تصور می کرد که ایران در حضور اول بتواند چشم ها را به خود خیره کند و نتایجی قابل قبول کسب کند.

پیروزی برابر قهرمان ۸ دوره لیگ جهانی، پیروزی برابر قهرمان اروپا و شکست نزدیک برابر قهرمان المپیک آن هم در شرایطی که دیگر تیمهای آسیایی در گروهی به مراتب ضعیفتر از گروه ایران نتایج خوبی نمی گیرند ثابت کرده که ایران از آسیا فراتر رفته و می تواند در مسابقات جهانی قدرت نمایی کند.

بازیکنان جوان و کم تجربه در لیگ جهانی در لیگ جهانی امسال نشان داده اند که کمی خودباوری و اعتماد به نفس می تواند منجر به شکست دادن تیمهای مطرح و عنوان دار جهان نیز بشود.

پس از ۲ دیدار درخشان برابر ایتالیا و پیروزی امتیازی برابر این تیم خبرنگار مشرق با پیمان اکبری همسخن شد و نظر وی را درباره بازی های ایران جویا شود که ماحصل این گفت وگو را می خوانید:

تیم ایران بازیکنان باتجربه ای دارد اما در لیگ جهانی کم تجربه است

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران در خصوص مسابقات ایران در لیگ جهانی والیبال گفت: ما اولین سالی است که در لیگ جهانی حضور داریم و از نظر حضور در این مسابقات کم تجربه هستیم اما بازیکنان ما به رغم سن پایین از تجربه بالایی برخوردارند و اکثراً دارای تجربه بین المللی بالایی هستند و تیم ما از شرایط خوبی برخوردار است و می توانیم دو تیم خوب داشته باشیم.

شکست قهرمان المپیک دور از دسترس نبود

سرمربی تیم امید ایران در تحلیل بازیهای ایران در لیگ امسال با رو به رشد خواندن روند تیم در هر بازی اظهار داشت: به نظر من در دو بازی اول برابر روسیه قهرمان المپیک اگر یک کم اعتماد به نفس وخود باوری بالاتری داشتیم ما می توانستیم حداقل یک بازی را برنده باشیم و روی چند اشتباه فردی بازی را واگذار کردیم.

وی ادامه داد: از تیم قهرمان المپیک روسیه تنها دو بازیکن حضور داشتند و در این تیم تغییر و تحول زیادی صورت گرفته است اما در کل تیم بسیار خوبی است و به نظر من اگر در بازی اول برابر روسیه قرار نمی گرفتیم و روحیه بازی با ایتالیا را در آن بازی هم نشان می دادیم یک بازی را برنده از زمین بیرون می آمدیم.

در ورزش امروز دیگر هیچ کس از اسم تیم ها نمی ترسد

سرمربی سابق پیکان با اعلام اینکه توانایی بازیکنان ایران بسیار بالاست اضافه کرد: در بازی با صربستان در تهران هم به تجربه بالای صربستان باختیم و اگر اشتباهات فردی کاهش پیدا می کرد هر دو بازی را می توانستیم به سود خود پایان دهیم. به نظر من در دنیای امروز ورزش اسم تیمها نقش زیادی ندارد و هر تیمی بهتر و بیشتر کار کرده باشد می تواند برنده باشد.

اکبری افزود: به هرحال بچه های ما انگیزه بسیار بالایی دارند و با تلاش بالای خود جواب برنامه ریزی ها و زحمات زیاد کادر فنی و فدراسیون را می دهند و حیف است که این تیم مزد زحمات خود را نگیرد و این روند را باید سالها حفظ کنیم.

دنیا قدرت واقعی ایران را برابر ایتالیا مشاهده کرد

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال در خصوص دو بازی درخشان ایران برابر ایتالیا تصریح کرد: در دو بازی با ایتالیا توانایی و قدرت واقعی ایران را دیدم و بازیکنان ما نشان دادند که چیزی از بزرگان جهان کم ندارند، ضمن اینکه حضور چندساله ولاسکو در والیبال ایتالیا هم در شناخت سیستم بازی این تیم بی تأثیر نبود ولی در مجموع اصل مطلب بازیکنان تیم هستند و اگر بازیکنان توانایی و تاکتیک پذیری لازم را نداشته باشند مربی باهوشی چون ولاسکو هم نمی تواند کاری انجام دهد و ما دیدیم که در بازی با ایتالیا نقشه های کادرفنی به خوبی در زمین اجرا شد و هماهنگی کاملی بین بازیکنان داخل زمین و نیمکت وجود داشت.

پیمان اکبری توانایی بازیکنان اصلی و ذخیره تیم ملی را نزدیک به هم دانست و گفت: آقای ولاسکو چند بازیکن را هم که در سطح همان بازیکنان بازی با ایتالیا هستند را به دلایل مختلف با تیم همراه خود نبرده است و خدا را شکر ما در کشورمان بازیکن با استعداد و خوب کم نداریم. در تیم امید هم بازیکنان خوبی داریم که می توانند پشتوانه این بازیکنان باشند هر چند اکثر بازیکنان تیم بزرگسالان هم هنوز جوان هستند و سالهای سال می توانند به تیم ملی کمک کنند.

بخت صعود از این گروه سخت را داریم

سرمربی تیم امید درباره بخت صعود ایران نیز اظهار داشت: ان شاءالله در دو بازی با کوبا و دو بازی با آلمان در تهران با همین بازیهای خوب قدرت خود را نشان داده و امتیازات کامل را کسب کنیم که کار بسیار بسیار سختی است و اگر این ۱۲ امتیاز را که شرط لازم صعود است را کسب کنیم باید منتظر بازیهای ایتالیا و روسیه برابر صربستان و آلمان بنشینیم و ببینیم آنها چه امتیازی کسب می کنند. به نظر من اگر صعود هم نکنیم چیزی از ارزشهای بازیکنان ما کم نمی شود و تا همین جا هم دست مریزاد دارند.

برنامه و نتایج کامل به همراه جدول رده بندی لیگ جهانی ۲۰۱۳ را در اینجا می توانید ببینید.