به گزارش پارس ، کیهان به نقل ازروزنامه آلمانی زود دویچه سایتونگ: حزب الله با کمک ایران به خوبی برای درگیری با اسرائیل تجهیز شده است و بنا به اطلاعات سرویس های اطلاعاتی اسرائیل، حزب الله از جنگ سال ۲۰۰۶ درس عبرت گرفته و امروز حدود ۶۰ هزار موشک در انبارهایش ذخیره کرده است.
زود دویچه سایتونگ افزود: موشک های حزب الله در دهکده های شیعه نشین جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین بیروت مخفی شده و شهرهای بزرگ اسرائیل از جمله حیفا، تل آویو و تأسیسات صنعتی و نظامی را در تیررس خود دارند.
به نوشته این روزنامه، اسرائیل از این نگران است که در صورت وقوع جنگ، حزب الله روزانه بین ۲ تا ۳ هزار موشک به سمت آنها شلیک کند در حالی که در جنگ غزه در نوامبر ۲۰۱۲ حماس در کل هفته تنها ۱۵۰۰ موشک به سمت اسرائیل فرستاد و با این شرایط سپر موشکی اسرائیل قادر نخواهد بود این همه موشک های ارسالی از حزب الله را دفع کند.
روزنامه آلمانی تصریح می کند: از نگاه اسرائیل، شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان دستورات خود را به صورت مستقیم از رهبر ایران دریافت می کند و برای تهران این نکته حائز اهمیت است که حزب الله همچون یک گردان نظامی ایرانی درست در مرز اسرائیل برای وقتی که مناقشه اتمی یا اوضاع سوریه بحرانی شود، مستقر باشد.
در همین حال وبسایت صدای آمریکا در گزارشی نوشت: حزب الله در میان نیروهای درگیر در سوریه برتری دارد. از زمانی که حزب الله در میدانهای جنگ سوریه در کنار نیروهای دولت سوریه ظاهر شدند، این نیروها در واقع سد بزرگی را در پیشروی تهاجمی شورشیان به وجود آوردند. این نیروها سپس اقدام به بازپس گرفتن مناطق استراتژیکی چون شهر قصیر کردند شهری که در مرز سوریه لبنان قرار دارد و یکسال در دست شورشیان بود. تسخیر شهر قصیر چه نقطه عطف محسوب بشود یا نشود، بدون تردید برتری نظامی حزب الله با آموزشهای مطلوب و نظمی که طبعاً از چندین دهه کشمکش با اسرائیل آموخته اند را نشان می دهد.
صدای آمریکا می افزاید: نظام دفاعی شورشیان بواسطه تونلی که ساخته بودند بر این اساس بود تا بتوانند نیروهای خود را سریع جابجا کنند، تاکتیکی که نیروهای دولتی سوریه را تارومار کرده بود.
اما حزب الله که سالها در نبرد خود با اسرائیلی ها از همین شیوه استفاده می کرده، با آن تاکتیک بخوبی آشنا بود و راه مبارزه با آنرا نیز بخوبی می دانست.
صدای آمریکا با اشاره به اینکه عربستان و برخی دیگر از متحدان منطقه ای کاخ سفید در جنگ سوریه درگیرند، نوشت: اما کارشناسان منطقه ای می گویند هیچ کس در این نبرد به اندازه حزب الله که از سوی ایران حمایت می شود تأثیر عمده ای بر اوضاع ندارد. نیروهای حزب الله از نوجوانی در مکتبی پرورش پیدا می کنند که ریشه در فرهنگ شهادت دارد. آنها باور دارند که اساساً « خدا» مبارزه آنها را تعیین و تأیید می کند.
مایکل یانگ یکی از پژوهشگران لبنانی می گوید حزب الله با چنین تفکری همواره برای دست یافتن به موفقیت آماده اقدام است.