بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، از اول آذرماه محدودیت‌های جدیدی در کشور اجرایی خواهد شد که لغو تمرین و برگزاری مسابقات ورزشی، از جمله این محدویت‌ها است. به همین دلیل، برنامه ادامه برگزاری لیگ‌های برتر و دسته یک مردان و بانوان والیبال، از اول آذرماه تا اطلاع بعدی برگزار نمی‌شود.

با توجه به تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، دور مقدماتی لیگ برتر بانوان که قرار بود از ۲۹ آبان‌‌ماه شروع شود و هفته دوم لیگ برتر متمرکز مردان که قرار بود از پنجم آذرماه آغاز شود، به تعویق می‌افتد و برنامه جدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

امروز رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مدعی شد که رقابت لیگ های برتر و اردو های ملی که قبلا مجوز برگزاری داشتند طبق همان  شیوه نامه ها به کار خود ادامه خواهند داد.

شهرام عظیمی در واکنش به اظهارات رئیسی، گفت: براساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم به تعطیلی موقت لیگ گرفتیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. اگر اشتباه نکنم خبری که رئیسی اعلام کرده مربوط به مسابقات، تا پایان هفته جاری است.

وی ادامه داد: براساس اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا رشته های ورزشی که مجوز گرفته اند تا پایان هفته جاری می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند. امروز که اظهارات دکتر مسجدی را خواندم دیدم که قید زمان برای آن تعیین شده بود، اما شاید من دقیق ندیده باشم. 

رئیس کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال ، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که مسابقات ورزشی مثل سابق ادامه پیدا کند، ما هم مشکلی نداریم و خبر خود را هم اصلاح می کنیم. اگر واقعاً مانعی نباشد، ما مسابقات را مثل سابق ادامه می‌دهیم.

عظیمی در پاسخ به این سوال که آیا ابلاغیه رسمی به فدراسیون داده شده یا خیر، تصریح کرد: ابلاغیه ای هنوز به ما داده نشده، اما گویا امروز با فدراسیون تماس گرفتند و قرار شد در روزهای آینده ابلاغیه را هم برای فدراسیون ارسال کنند. این خبر را تقوی، دبیر فدراسیون به من اعلام کرد.