شنبه 4 دیدار پایانی هفته اول لیگ برتر برگزار می‌شود. نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

استقلال - مس رفسنجان؛ آبی‌پوشان مقابل حریف تازه‌وارد

استقلال بعد از روزهای پرحاشیه‌ای که قبل و بعد از فینال جام حذفی داشت به آرامش نسبی رسید و یک کادرفنی تمام استقلالی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفتند. محمود فکری به همراه دستیارانی مثل صمد مرفاوی تلاش کرد تیمی مدعی قهرمانی را روانه مسابقات لیگ برتر بیستم کند. پرویز مظلومی سرپرست تیم هم خودش زمانی سرمربی این تیم بوده و هواداران استقلال بسیار امیدوارند که این تیم در این فصل طلسم شکنی کند و تیم محبوب‌شان به موفقیت و قهرمانی برسد. 

استقلال نسبت به فصول گذشته زمان آماده سازی مناسبی را پشت سرگذاشته و در این زمان برخلاف گذشته هم مربیانش مشخص بودند و هم بازیکنان خوبی را جذب کرده است. محمد نادری پرسپولیسی جنجالی‌ترین خرید استقلال محسوب می‌شود اما حفظ نفراتی چون دیاباته، میلیچ و قائدی را می‌توان برگ برنده آبی‌پوشان دانست. مس رفسنجان هم که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند شاید خوش شانس بوده که بازیکنانش در اولین گام در مسابقه‌ای حضور دارند که انگیزه‌هایشان چند برابر است. 

محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در گذشته‌های دور با یک تیم کرجی در جام حذفی مقابل استقلال قرار گرفته بود و اکنون هم در اولین گام با استقلال بازی می‌کند. ربیعی برای فکری مربی ناشناخته‌ای نیست و با تفکر این مربی در لیگ یک در گذشته آشنایی دارد.

گل‌گهرسیرجان - سپاهان اصفهان؛ تقابل قلعه‌نویی با یاران سابق

این بازی خیلی خاص است. تقابل زردپوشان اصفهانی با سرمربی فصل گذشته خود جذابیت‌های رسانه‌ای و ورزشی زیادی دارد. امیرقلعه‌نویی از شرایط تیم گل‌گهر ابراز رضایت کرده و گفته هم تمرینات را به موقع آغاز کردیم و هم نفرات خوبی جذب کردیم. سرمربی سابق سپاهان البته گفته که فوتبال را با عشق دنبال می‌کند و در هر تیمی که حضور داشته باعث ارتقای جایگاهش شده است. با این حال تقابل با سپاهان برای قلعه‌نویی یک مسابقه معمولی نیست. سپاهان هم با محرم نوید کیا مربی جوانش به دنبال ماجراجویی و بلندپروازی است.

تقابل امیر با سپاهانی که محمدرضا ساکت دبیر سابق فدراسیون مدیریتش را برعهده دارد دیدنی است. گل‌گهر اگر از سپاهان در اولین گام سه امتیاز بگیرد نشانگر آن است که در لیگ بیستم به جز مدعیان سنتی مدعیان جدیدی هم وارد مسابقات شده‌اند. سپاهان هم مربی دارد که به قول برخی ژن سپاهان را دارد! محرم نوید کیا کاپیتان اسبق سپاهان حالا باید نشان بدهد که روی نیمکت هم مثل میدان مسابقه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شکست دادن تیم امیر قلعه‌نویی می‌تواند نتیجه‌ای رویایی برای او و شاگردانش در آغاز لیگ بیستم باشد.

شهرخودرو مشهد - ماشین سازی تبریز؛ نبرد مربیان جوان

شهرخودرو با سیدمهدی رحمتی وارد لیگ بیستم شده است. دروازه‌بان اسبق تیم ملی، استقلال و شهرخودرو اکنون به عنوان سرمربی هدایت قرمزپوشان شهرمشهد را برعهده گرفته است. رحمتی تلاش کرده در دوران آماده‌سازی تیمش از حواشی دور باشد و در اولین گام میزبان تیم ماشین‌سازی تبریز است. ماشین‌سازی که با وحید بیاتلو وارد مسابقات شده است. تقابل مربیان جوان در لیگ برتر هم در نوع خود قابل توجه است هرچند شانس شهرخودرو برای پیروزی در این مسابقه خانگی بیشتر است.

صنعت نفت آبادان - پیکان؛ نبرد زردپوشان با تیم پرحاشیه

سیروس پورموسوی با صنعت نفت ابادان به مصاف پیکانی خواهد رفت که در ابتدای هفته عبدالله ویسی از تیم بنا به دلایلی جدا شد و سپس گفتند که احتمال بازگشت او به پیکان بعد از دیدار با مدیران ارشد ایران خودرو وجود دارد! پیکان که رئیس سابق کمیته جوانان فدراسیون فوتبال را به عنوان مدیرعامل بالای سرخود دارد نسبت به تیم نفت آبادان امکانات و شرایط مالی بسیار بهتری دارد اما نفتی‌ها تیمی قدیمی و پرهوادار هستند که همه آنها امیدوارند زرد طلایی آبادان به اولین برد در اولین مسابقه برسد.

اسامی داوران هفته اول لیگ برتر :

*جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹

ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان

مهدی مرجانزاده – یعقوب سخندان – پوریا زحمتی – ابوالفضل گرجی

ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران – پرسپولیس

حسن اکرمی – حسن یوسفی – حسین مرادی – کیوان علیمحمدی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران

سعید رحیمی مقدم – رحیم شاهین – یعقوب حجتی – محمدباقر پورباقر

ناظر: حسین خانبان

تراکتورتبریز- نفت مسجدسلیمان

مهدی سیدعلی – علی اکبر نوری – علیرضا طاهرخانی – یاسر همرنگ

ناظر: محسن ترکی

* شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹

شهرخودرو مشهد – ماشین سازی تبریز

حسین زمانی – محمدعلی پورمتقی – رحیم حاجیلو – حسین زیاری

ناظر: یدالله جهانبازی

گل گهرسیرجان – فولاد مبارکه سپاهان

موعود بنیادی فر – محمدرضا منصوری – محمدرضا ابوالفضلی – احمد مرشدی

ناظر: علیرضا یزدانی

استقلال– مس رفسنجان

رضا عادل – علیرضا مرادی – دانیال باشنده – امیرسامان سلطانی

ناظر: نادر جعفری

صنعت نفت آبادان – پیکان تهران

محمدحسین ترابیان – امیرمحمد داودزاده – بهمن عبدالهی – مسعود حقیقی

ناظر: سعید بطحایی