سعید آذری در خصوص اینکه شایعه شده باشگاه استقلال تصمیم دارد جواد نکونام را جذب تیمش خودش کند، اظهار داشت: وقتی کسی برای باشگاه بزرگ استقلال کاندید می‌شود خبری خوب و باعث افتخار است. این تیم هنوز هم پرافتخارترین تیم فوتبال ایران و یک تیم با کلاس که سردمدار تیم های ایرانی درسطح فوتبال آسیا شناخته می شود.

وی افزود: چیزی که این روزها همه را آزار می‌دهد این است که هر دقیقه با احساسات هواداران این تیم بازی می شود. متاسفانه اخبار این 2 ماه اخیر، سلامت روانی هواداران استقلال را بازی گرفت و این بازی رسانه‌ای آنها را آزار داد اگرچه هواداران استقلال با هوش هستند.

مدیرعامل باشگاه فولاد تصریح کرد: اتفاقات این 7-8 روز به کنار اما شایعه آخر هم که در مورد جواد نکونام مطرح شده عجیب نیست. روز گذشته هم عنوان شد که محمود فکری مربی زحمتکش فصل گذشته نساجی کارش با استقلال تمام شده و یک روز هم عنوان می‌کنند الکساندر نوری به استقلال می رود.

آذری یادآور شد: یک روز بحث می‌کنند که می‌خواهیم استراماچونی را برگردانیم و یک روز مسائل دیگری را مطرح می کنند ولی آقایان این بازی رسانه‌ای را تمام کنند. این تصمیمات غیر حرفه ای است و از این شاخه به آن شاخه پریدن خوب نیست.

وی ادامه داد: یک ماه پیش هم گفتم فرهاد مجیدی را آوردید که نایب قهرمان لیگ و فینالیست جام حذفی شد، خود آقایان نان را در سفره همسایه گذاشتید ولی خودتان گرسنه می‌گردید! الان همه فشار را روی هوادار استقلال وارد کردند و به احساسات آنها توجه نمی کنند ولی واقعا یک خواهش از همه مدیران دارم که همگی با هم استعفا بدهید و بروید!

مدیرعامل فولاد افزود: همه این ها باید بروند، تمام افرادی که آنجا هستند باید استعفا بدهند چون اصلا اصول حرفه ای را رعایت نمی‌کنند. بر اساس مفاد آیین نامه فیفا اگر 2 طرف با هم برای اجرای یک قرارداد به تفاهم برسند و فرد سومی یکی از 2 طرف را تهییج به ترک قرارداد خود کند یک عمل غیر اصولی مرتکب شده است. آقایان! چرا استراماچونی را از دست دادید و چرا فرهاد مجیدی را برکنار کردید؟

آذری در خصوص اینکه یک مربی تیمش را آماده فصل کرده اما یک باشگاه دیگر خواهان این مربی می شود، عنوان کرد: کسانی که این عمکلرد غیر حرفه ای را می‌کنند به همه چیز فکر می‌کنند به غیر از فوتبال. من با تمام وجودم هواداران استقلال را دوست دارم، به هیچ رنگی هم علاقه ندارم و به همه رنگ ها احترام می‌گذارم اما کسانی که این بازی های رسانه‌ای و خیمه شب بازی ها را به راه انداختند باید بدانند باشگاه فولاد بقیه باشگاه ها نیست و مربی‌اش را تحت هیچ شرایطی از دست نمی‌دهد.

وی ادامه داد: آقایانی که استقلال را به این روز انداختید، یادتان باشد می گفتید سعید آذری برای خودش نوشابه باز می‌کند که به استقلال بیاید، یادتان نرود که گفتید سعید آذری دنبال فالوور جمع کردن است،من این ها را یک سال پیش پیش بینی کردم. دیدید که من به فولاد رفتم و در کنار جواد نکونام سهمیه گرفتیم. شما با یکی از بزرگترین تیم های ا4یران چه کردید و چه کار می کنید؟

مدیرعامل فولاد با تکذیب خبر صدور رضایتنامه نکونام با دریافت 2 میلیارد تومان گفت: این هم زائییده مغزهای مریضی است که با ذهن هواداران استقلال بازی می کند. اینها تفکرات کسانی که است که مثل بختک روی استقلال افتاده تا آنجا را رها نکنند. امروز از استراماچونی اسم می برند، فردا اسم نکونام را می آوردند، آقایان این تیم را رها کنید. بنده تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهم نکونام از فولاد جدا شود با وجود اینکه استقلالی ها را دوست دارم.

آذری تاکید کرد: آقایان مدعی شب بازی با تراکتور خودشان را خلع صلاح کردند و مرتب با احساسات هواداران باشگاه استقلال بازی می‌کنند. اینها همه شایعه است و اصلا نباید به آن توجه کنید. من به این آقایان می گویم، یک روز سرمربی نساجی، یک روز سرمربی فولاد و یک روز امیر قلعه نویی را هدف می گیرید، آخر تا کی؟

وی تصریح کرد: شما اگر توان مدیریتی داشتید خوب به لیگ نگاه می‌کردید که چند مربی استقلالی در آن حضور و توانایی سرمربیگری این تیم را دارند. من به جای شما از هواداران استقلال عذرخواهی می‌کنم که یکی از بزرگترین باشگاه های ایران را تبدیل به تیمی کردید که دنبال مربی برای آن بگردید. یک زمانی همه التماس می کردند سرمربی استقلال باشند اما شما باید جواب بدهید که با این تیم چه کردید.