سعید آذری در مورد  وضعیت نقل و انتقلات باشگاه فولاد خوزستان را تشریح کرد و اظهار داشت: جواد نکونام یک فهرست پروپیمان به ما داد که 70 درصد بازیکنان این فهرست با تیم‌هایشان قرارداد داشتند و من سه روز در تهران بودم و جواد نکونام هم در جلسات ما شرکت کرد.

اولویت نکونام حفظ بازیکنان فعلی فولاد بود که با محمد آبشک، قاسم نژاد و وحید حیدریه تمدید کردیم. اینگونه هم نیست همه فهرست یک مربی را بتوانیم جذب کنیم.

وی افزود: امروز هم با شهاب گردان و فرشاد احمدزاده جلسه داشتم. فرشاد احمدزاده پیشنهادی از قطر دارد و گفته تا پنج‌شنبه خبر می‌دهم. شهاب گردان هم پیشنهاد 4 میلیارد تومانی یک باشگاه لیگ برتری دارد که از ما 24 ساعت فرصت خواسته است. سعید واسعی دیگر بازیکن فهرست نکونام بود که این بازیکن هم با باشگاه پیکان قرارداد دارد و من با این باشگاه مکاتبه کردم و با مدیرعاملش صحبت کرده‌ام. جلسه‌ای هم با خود واسعی و مدیر برنامه‌هایش داشتم.  نکونام هم با خود او صبحت کرده بود اما واسعی می‌خواهد به استقلال برود.تلاشمان را با توجه به آیین نامه برای جذب بازیکنان مورد توجه نکونام انجام می دهیم . او مخالف پرداخت های غیر متعارف است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: اولویت سرمربی حفظ بازیکنان فعلی فولاد است. بازیکنان دیگر هم که در فهرستش بودند با باشگاه‌های دیگر قرار دارند یا پیشنهادهای سرسام‌آوری به ما دادند. باشگاه فولاد در یک محدوده خاص می‌تواند خرید کند. من از ساعت 83 تا 99 در بازار نقل و انتقالات فوتبال به عنوان مدیرعامل فعالیت کرده‌ام و تجربه این سال‌ها به من می‌گوید که هنوز فرصت طلایی جذب بازیکن را از دست نداده‌ایم و هنوز اتفاق خاصی در نقل و انتقالات رخ نداده است. 85 درصد از بازیکنان فهرست نکونام با باشگاه‌شان قرارداد داشتند و 4-5 نفر دیگر هم قیمت‌های سرسام‌آوری می‌گفتند. نکونام روز اول در کنار من حضور داشت و در جلسات با بازیکنان می‌آمد. نکونام با خود فرشاد احمدزاده صحبت کرد اما نرخی که او به نکونام گفته بود با نرخی که فرشاد به ما اعلام کرد بسیار متفاوت است امروز هم نتوانستیم جواد را پیدا کنیم. ما می‌خواهیم در بازار نقل و انتقالات خوب خرید کنیم.

وی افزود: نکونام با قلب خود قراردادش را با فولاد تمدید کرده و ان‌شاءالله که به کارش ادامه می‌دهد. خود  نکونام به من گفت قیمت‌های سرسام‌آور به بازیکنان پرداخت نکنید. برخی از این بازیکنانی که در فهرست هستند با دستمزدهای 4-5 میلیارد تومانی به باشگاه‌هایی رفتند که پول برای‌شان مهم نیست. من همه توان مدیریتی‌ام را به کار می‌گیرم تا فولاد خوزستان در این فصل تیم خوبی را ببندد و مطمئن هستم چنین می‌شود.

آذری با اشاره به مذاکره نکونام با مدیر برنامه دو بازیکن دیگر گفت: خود نکونام وقتی با مدیر برنامه دو بازیکن صحبت کرد به من گفت قیمت‌شان پرت و خارج از عرف است. من چگونه می‌توانم بازیکنی خارج از عرف بگیرم وقتی خود نکونام می‌گوید این بازیکن قیمتش پرت است؟ مثلاً آرمان رمضانی قیمت 5 میلیارد تومانی به ما داده، بنابراین من می‌گویم اسیر هیجانات نقل و انتقالات نمی‌شوم و تجربه این چند سال مدیریتی‌اخم را به کار می‌گیرم و خریدهای خوبی انجام خواهیم داد و اسیر بازار کاذب نقل و انتقالات نخواهم شد از سویی دیگر هنوز مشکل جذب بدون بررسی قبلی حل نشده است. با بازیکنی تحت قرارداد و بدون فسخ موجه مذاکره نمی کنم.