غلامرضا رفیعی درباره محرومیت 6 ماهه عیسی آل‌کثیر در آستانه دیدار با النصر عربستان به دلیل شادی گل وی در دیدار مقابل پاختاکور اظهار داشت: باید دید باشگاه  پرسپولیس چه لایحه دفاعی را درباره این شادی گل ارائه کرده است. قطعاً قبل از اینکه AFC چنین رأیی صادر کند از باشگاه پرسپولیس درخواست کرده  مستندات خود درباره این شادی گل ارائه دهد در واقع پرسپولیس برای دفاع فرصت داشته است.

وی افزود: باید باشگاه پرسپولیس مستندات، عکس و فیلم‌هایی که ثابت می‌کند آل کثیر در گذشته هم شادی مانند خوشحالی پس از گل مقابل پاختاکور انجام داده را به AFC ارائه می‌کرد. اگر این اقدام انجام نشده باشد AFC می‌تواند چنین رأی را علیه عیسی آل‌کثیر صادر کند.

کارشناس حقوقی فوتبال ایران تصریح کرد: بسیاری از مردم ازبکستان چشم بادامی هستند و تعجب می‌کنم حتی اگر عیسی در گذشته هم چنین حرکتی را برای شادی گلش انجام می‌داده چرا به این موضوع فکر نکرده که حریف ازبکستانی است و حتی اگر بازیکن ما نیتی نداشته به این موضوع معترض می‌شوند. به هر حال باید عیسی قبل از بازی توجیه می‌شد که چنین حرکتی را مقابل یک تیم ازبکستانی انجام ندهد. البته من هم اعتقاد دارم وی قصدی از این حرکت نداشته است.

رفیعی ادامه داد: طبقه ماده 58 آیین‌نامه اخلاق و انضباطی AFC اینگونه رفتارها از مصادیق تبعیض نژادی محسوب شده و ممنوع است. به نظر من آل‌کثیر کار غیر عقلایی انجام داده و AFC حداقل محرومیت برای تبعیض نژادی یعنی 6 ماه محرومیت و 10  هزار دلار جریمه را برای وی در نظر گرفته است. ای کاش عیسی قبل از انجام این حرکت به این مسائل هم فکر می‌کرد که حریف چشم بادامی است. البته باز هم تأکید می‌کنم به نظر می‌رسد با سابقه‌ای که وی در انجام دادن این شادی گل داشته و حتی در همین رقابت‌های اخیر چنین حرکاتی انجام داده منظور خاصی نداشته است.

وی درباره اظهارات مدیر تیم پرسپولیس درباره ارائه مستندات لازم به AFC توضیح داد: در این حالت اگر باشگاه پرسپولیس چنین کاری کرده و مستندات خود را در اختیار AFC قرار داده است اما بازهم AFC چنین رایی صادر کرده، یعنی فوتبال ایران باز هم قربانی نداشتن لابی، بی‌سوادی و زبان بلد نبودن افراد ایرانی شده که در کمیته‌های مختلف AFC عضویت دارند. با این وجود خود آل‌کثیر هم در این رقابت‌های مهم نباید بهانه دست کنفدراسیون، ازبک‌هاو عربستانی‌ها می‌داد.