تیم فوتبال پرسپولیس در آستانه یک تاریخ سازی بزرگ در فوتبال باشگاهی ایران است. تیمی که در 4 دوره اخیر سه مرتبه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده و این مرتبه به دنبال اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیاست.

پرسپولیس که دو فصل پیش تا فینال پیش رفته بود با برانکو ایوانکوویچ مربی جنتلمن کروات مقابل تیم ژاپنی شکست خورد و نایب قهرمان شد اما این مرتبه همه چیز فرق کرده است.

ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را در لیگ قهرمانان به وجود آورده و مسابقات به صورت متمرکز در قطر و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود.

پرسپولیس هم در قطر روز به روز بهتر و آماده‌تر در مسابقات حاضر شد. هر چند که از روز اول مسئولان پرسپولیس اشکالاتی به میزبانی قطری‌ها وارد کردند اما رفته رفته اوضاع هم بهتر و بهتر شد.

سرخپوشان ایران در این مسابقات بعد از شکست مقابل الدحیل تبدیل به تیمی دگرگون شده و هماهنگ شدند. عیسی آل‌کثیر مهاجمی ششدانگ و خطرناک در محوطه جریمه حریفان نشان داد که می‌تواند از سد هر مدافعی در زمین و آسمان عبور کند. عیسی هم خوب سر می‌زند و هم قدرت ضربات پایش بسیار دقیق و ویرانگر است.

پرسپولیس در بازی قبل توانست با شکست پاختاکور هم خود را به نیمه نهایی یا همان فینال رقابت ها در غرب آسیا رساند و هم انتقام شکست استقلال را از این تیم ازبکستانی گرفت. ضمن اینکه درس خوبی به برخی از هواداران بی ادب ازبک داد تا بدانند که فوتبال محل رقابت دوستانه است نه لجن پراکنی!

اکنون سرخپوشان درهمه خطوط آمادگی ایده آل دارند از حامد لک با روحیه درون دروازه گرفته تا شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان در قلب دفاع و میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا و احمد نورالهی در میانه میدان. در خط حمله هم عیسی آل کثیر منتظر تک فرصت هاست تا گلزنی کند.

احسان پهلوان، سعید آقایی، وحید امیری ، سید جلال حسینی ، امیدعالیشاه و... همگی برای موفقیت تیم یکدل و متحد هستند. بازیکنان، مربیان و هواداران پرسپولیس در انتظار شب طلایی فوتبال ایران هستند شبی که سرخپوشان ایرانی در قطر می توانند در تاریخ فوتبال کشورمان رقم بزنند و با شکست النصر عربستان باردیگر فینالیست شوند. البته این مرتبه بدون برانکو.

النصر تیم قدرتمندی است که برای رسیدن به این مرحله تیم هموطنش الاهی را شکست داد. النصر در سرعت انتقال توپ بسیار عالی عمل می‌کند و در خط حمله هم زهردار و خطرناک است. با این حال همه اهالی فوتبال ایران و فوتبالدوستان شنبه شب امیدوارند با تکیه بر توانایی بازیکنان ایرانی و نقشه‌های تاکتیکی یحیی گل محمدی از سد النصر هم عبور کنیم و به انتظار فینالیست دیگر این رقابت ها از شرق آسیا بمانیم.