به گزارش پارس ، به نقل ازتسنیم، روز گذشته شیخ احمد فهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در نشست خبری خود در حاشیه رقابت های داخل سالن آسیا اعلام کرد که ایران تا زمان مشخص شدن اساسنامه، حق برگزاری هیچ انتخاباتی را ندارد.

در همین خصوص مصطفی هاشمی طبا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شیخ احمد از دیدگاه کمیته بین المللی المپیک صحبت کرده است چرا که مرجع تصمیم گیری در این زمینه IOC است.

وی در پاسخ به این سوال که مگر مشکل اساسنامه ایران چیست که هنوز با وجود سپری شدن چندین ماه هنوز رفع نشده است؟ گفت: بارها و بارها اعلام کردم که تمامی این مسائل و مشکلاتی که از آن نام می برند، طی مدت زمان ۴۸ ساعت قابل حل و فصل بود. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید با هم همکاری و این مشکلات را رفع کنند. اساسنامه فدراسیون ها را تغییر نمی دهیم و اساسنامه کمیته را هم اصلاح نمی کنیم و فقط کارها را گردن یکدیگر می اندازیم. همین می شود که همه چیز امروز معلق مانده است.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این پرسش که بهتر است انتخابات کمیته ملی المپیک چه زمانی برگزار شود و آیا بهتر نیست هنگامی که وزیر ورزش جدید معرفی شد این امر صورت بگیرد، تاکید کرد: انتخابات کمیته ملی المپیک ارتباطی به وزارت ورزش و وزیر این وزراتخانه ندارد. کمیته ملی المپیک یک موسسه غیردولتی است که کارهایش به هیچ دولتی ارتباط ندارد. هر زمان IOC مشکلات این ارگان را رفع شده دانست باید انتخابات برگزار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما با موضوع همسو بودن وزارت و کمیته مخالف هستید؟ ، خاطرنشان کرد: مگر چنین چیزی ممکن است؟ مگر علی آبادی، سعیدلو و عباسی برای یک دولت نیستند؟ پس چرا با هم همسو نمی شوند؟ مگر در یک دولت اختلاف وجود ندارد؟ آیا بین علی آبادی و سعیدلو و علی آبادی و عباسی اختلاف نبود؟ پس این سخنان به هیچ وجه درست نیست که اگر همسو باشند دیگر همه چیز خوب خواهد بود.

هاشمی طبا در خصوص زمزمه های حضورش به عنوان وزیر ورزش در دولت روحانی، رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: من صحبتی با آقای روحانی و مشاورانش در این مورد نداشته ام.