به گزارش پارس ، محمدعلی آبادی در گفت وگو باایسنا، در واکنش به اظهار نظر اخیر شیخ احمد الفهد الصباح مبنی بر این که هیچ انتخابات در ورزش ایران نباید برگزار شود، اظهار کرد: ما از وزارتخانه خواهش می کنیم که به مقررات جهانی توجه کند تا خدای نکرده ورزش با آسیب مشکل نشود، امیدوارم که مسئولان این عنایت را کنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: همه ما دوست داریم انتخابات فدراسیون و کمیته ملی المپیک برگزار شود و کارها روی روال باشد. اتفاقاتی رخ داده که باعث شده نهادهای جهانی نسبت به مسائل ما حساس شوند. نباید کاری کرد که این حساسیت ها ایجاد شود. در حالی که تغییراتی در کشور ایجاد شده است و رییس جمهور جدید احتمالا کادر جدیدی را در وزارتخانه مستقر می کند، باید سعی کنیم مجموعه ورزش را بدون مشکل به دولت جدید تحویل دهیم و رفتارمان مشکل ساز نباشد.

علی آبادی در واکنش به این اظهار نظر که برخی ها اعتقاد دارند شما به دنبال تاخیر در انتخابات و حضور در کمیته ملی المپیک بودید که انتخابات را برگزار نکردید، خاطر نشان کرد: این ها حرف های بی ربطی است که ما ناچار نیستیم آن را پاسخ بدهیم. کسانی باعث این کار شدند که بدون رعایت ضوابط دست به انجام تغییرات زدند. هر کسی که کاری می کند و باعث ایجاد گرفتاری می شود باید اقدامش را بپذیرد و این که آن را به دیگری ارجاع دهد اخلاقا و شرعا درست نیست.

وی با تاکید بر این که کمیته ملی المپیک همه توانش را برای برگزاری انتخابات گذاشته است، تصریح کرد: متاسفانه تا وقتی اساسنامه فدراسیون ها اصلاح نشود و روسای برکنار نشده تکلیفشان مشخص نگردد مجامع جهانی با برگزاری انتخابات مخالفت می کنند. آنها اعتقاد دارند که جابجایی ها غیر قانونی بوده است.

علی آبادی اضافه کرد: اگر نظر وزارت ورزش و جوانان برگزار شدن انتخابات فدراسیون ها باشد قطعا برگزار می شود، ولی اگر نظرشان این نبود این اتفاق نمی افتد چون فدراسیون ها نظر مجامع جهانی شان را درک می کنند. من امیدوارم که قوانین جهانی مراعات شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار خواهید کرد، یادآور شد: بعد از اینکه مسائل فدراسیون ها حل شود و مشکلاتی IOC بر ما گرفته است برطرف گردد به سرعت انتخابات را برگزار می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می خواهید در دوره بعد کاندیدا شوید یا کناره گیری می کنید؟ به ایسنا گفت: همه چیز بستگی دارد که حس کنم که روسای فدراسیون ها و مجمع با ماندنم موافق باشند. اگر حس کنم که حضورم مفید است کاندیدا می شوم در غیر این صورت کنار می کشم.