به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تیم ملی والیال ایران در دومین دیدارش مقابل ایتالیا در مرحله مقدماتی لیگ جهانی با لباس سورمه ای به میدان رفت. ایتالیایی ها نیز سفید پوشیده بودند.

تیم ایران پس از اینکه در ست اول با امتیاز ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را به ایتالیا واگذار کرد و در ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ از سفید پوشان ایتالیا شکست خورد در ست سوم

ملی پوشان والیبال ایران در دیدار قبلی مقابل ایتالیا موفق به پیروزی ۳ بر یک در خانه حریف شده بودند. شاگردان" مائورو بروتو" ایتالیایی اصلا دوست نداشتند در شهر ساساری یک بار دیگر مقابل ایران تسلیم شود.

تیم ملی والیبال ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد ظریف، امیر غفور، رحمان داودی، آرمین تشکری و علیرضا مباشری آغاز کرد.

ایتالیا نیز با ترکیب کریستین ساوانی، دراگان تراویکا، سالواتوره روسینی، امانوئل بیرارلی، ایوان زایتسف، توماس برتا و سیمونه پارودی کار را آغاز کرد.

تا پیش از این بازی روسیه با کسب ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه B قرار گرفته بود و ایتالیا پس از باخت در بازی اول مقابل ایران صدرنشینی خود را نیز از دست داد. همین موضوع به بازیکنان نامدار ایتالیا انگیزه مضاعف می داد تا به هر ترتیب ممکن سه امتیاز بازی خانگی مقابل ایران را به دست آورند و به صدر جدول گروه B بازگردند.

*ست نخست: ۲۵ بر ۲۲ ایتالیا

ملی پوشان والیبال ایران کار را مقتدرانه آغاز کردند. آن ها پس از برد در بازی اول با روحیه مضاعف مقابل ایتالیا یکی از پرافتخارترین تیم های والیبال جهان به میدان رفتند. بازی خوب سعید معروف و امتیازهای طلایی رحمان داودی و امیر غفور خیلی زود ایران را از ایتالیا پیش انداخت. در مقابل اما بازیکنان نامدار ایتالیا که نمی توانستند بار دیگر حسرت از دست دادن امتیازها را مقابل ایران بخورند، سعی کردند تا با نمایش یک بازی ترکیبی و نقش آرایی خیره کننده" ایوان زایتسف" و" کریستین ساوانی" پایاپای ایران پیش بروند. " کریستین ساوانی" اگرچه بعد از بازی با روسیه قدری آسیب دیده بود اما در بازی دوم ایتالیا مقابل ایران از ابتدا به میدان رفت. او در بازی نخست از ست سوم به بعد به میدان رفت اما با این حال موفق شد به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را از آن خود کند.

بازی خوب" زایتسف" به تدریج در میانه های ست نخست این دیدار کار را به سود ایتالیا پیش برد. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران موجب شد تا حریف تا ۴ امتیاز ایران پیش بیفتد. اما در مقابل امیر غفور که یک روز فوق العاده را پشت سر می گذاشت بارها از پشت خط دیوار دفاع سه نفر حریف را از در هم کوبید تا ایران اختلاف امتیازها را کاهش دهد.

سرویس های تماشایی رحمان داودی و دفاع بی نقص از علیرضا مباشری و عادل غلامی بار دیگر ایران را به بازی برگرداند و در امتیاز ۱۸ کار را به تساوی کشاند. بازیکنان ایران کاملا مسلط بر جریان بازی کار می کردند. ایتالیا قهرمان ۸ دوره لیگ جهانی والیبال با تمام توان برای برد در این دیدار به میدان آمده بود اما در برابر بازی مقتدرانه فرزندان ایران به سختی امتیاز می گرفت.

امیر غفور به خوبی قدر پاس های طلایی و پایپ های سعید معروف را می دانست و از پشت خط با آبشارهای بلند خود دفاع حریف را پشت سر می گذاشت.

دفاع سه نفره تراویکا، برتا و بریرالی کار را برای اسپکرهای ایران دشوار کرده بود.

دو تیم تا امتیاز ۲۰ پایاپای پیش رفتند اما سرویس های خوب کاپیتان ساوانی و دریافت های نه چندان مطلوب ایران موجب شد تا بار دیگر ایتالیا در امتیاز پیش بیفتد.

این ست در نهایت با نتیجه ۲۵بر۲۲ به سود ایتالیا به اتمام رسید. امتیاز آورترین بازیکن ایران در این ست نیز امیر غفور با کسب ۶ امتیاز بود و برای ایتالیا نیز زایتسف و سامانی هر یک با ۵ امتیاز بهترین های این ست بودند.

*ست دوم: ۲۵ بر ۲۰ ایتالیا

محمد موسوی بهترین مدافع روی تور لیگ جهانی تا هفته پنجم در ست دوم بار دیگر ارزش های خود را به رخ ایتالیایی ها بویژه کریستین ساوانی حریف اصلی خود کشید.

ایتالیایی ها در این بازی تمرکز زیادی روی پاس های کوتاه، بریده و سرعتی داشتند. تراویکا سعی می کرد تا با پاس های کوتاه موتور سرعتی های تیمش را روشن کند و قلب دفاع ایران را هدف قرار دهد.

زایتسف با هوشمندی خود دفاع ایران را فریب می داد و توپ را پشت آن ها می انداخت.

در حالی که توماس برتا از دفاع آبشار سهمگین رحمان داودی ابراز خشنودی می کرد داور اول این دیدار خطای تور او را اعلام کرد و امتیاز را به ایران داد تا همچنان برتری امتیازها از آن ایران باشد. زایتسف هم با به اوت زدن سرویس خود موجب شد تا وقت استراحت فنی اول با امتیازهای ۸ بر ۶ به سود ایران به پایان برسد.

در ست دوم حمزه زرینی به جای مباشری به میدان رفت. زرینی که تنها سه ساعت قبل از بازی اول ایران مقابل ایتالیا به محل برگزاری مسابقه رسیده بود در بازی اول نقش چندانی ایفا نکرد، اما خولیو ولاسکو تصمیم گرفت در ست دوم بازی دوم مقابل ایتالیا او را به میدان بفرستد تا از خصوصیات هجومی اش بهره ببرد و خط حمله ایران را تقویت کند.

آبشارهای قدرتی زرینی دقیقا همان چیزی بود که تیم ملی ایران به آن نیاز داشت. دفاع دو نفره ساوانی و بیرارلی هم نمی توانست مقابل ضربات قدرتمند حمزه دوام بیاورد.

سعید معروف به عنوان مغز متفکر تیم ملی والیبال ایران نقش خود را به خوبی ایفا می کرد. او حتی خارج از زمین و پشت تور هم توپ های دوم را به خوبی برمی گرداند.

سیمونه پارادی با آبشارها ویرانگر خود امان را از دریافت کننده های ایران بریده بود. سرویس های موجی و پرقدرت او به سختی مهار می شد و همین موضوع موجب می شد تا ملی پوشان ایران نتوانند از حریف فاصله بگیرند.

حساسیت بازی هر لحظه بیشتر می شد. کار برای هر دو تیم پایاپای پیش می رفت و گاهی ایران و گاهی ایتالیا یک امتیاز جلو می افتاد اما ستارگان هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن در ست دوم مسابقه را نداشتند. محمد موسوی که انصافا غیرتی بازی می کرد، در این دیدار نیز همانند مسابقه اول بارها با سرویس های پرشی، موجی و تماشایی خود امتیاز گرفت.

هر بار که ایران به کار سرعتی روی می آورد می توانست دفاع ایتالیا را جا بگذارد. عادل غلامی و محمد موسوی هر دو سرعتی ایران در این مسابقه خیلی خوب کار می کردند.

اگرچه تیم ملی والیبال ایران در ست دوم نمایش خوب، هماهنگ و قابل قبولی داشت اما بازیکنان نامدار و مقتدر ایتالیا موفق شدند در امتیازهای پایانی اختلاف خود را زیاد کنند و ست دوم را نیز به سود خود به پایان ببرند.

*ست سوم: ۲۵ بر ۲۰ ایران

تیم ملی والیبال ایران در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشت. ملی پوشان والیبال ایران که خوب می دانستند برای پیروزی در این مسابقه دیگر نباید به حریف امتیاز بدهند، در آغاز ست سوم کولاک کردند و سه امتیاز آغازین را به سود خود به پایان بردند.

در مقابل اما بازیکنان باتجربه ایتالیا خیلی خوب فضای خالی تیم ایران را پیدا می کردند و با آبشارهای هوشمندانه خود اجازه نمی دادند جریان بازی به سود ایران پیش رود.

ولاسکو در ست سوم شهرام محمودی را به جای امیر غفور به میدان فرستاد تا شاید اسپک های فنی محمودی دردی از تیم ملی ایران دوا کند.

سعید معروف کاپیتان ایران که سعی می کرد در مقابل به بازیکنان روحیه دهد با رد کردن توپ دوم بین دفاع سه نفره ایتالیا، یک امتیاز گرفت و بار روانی تیم را بالا برد.

نبرد تن به تن و رو در روی موسوی و زایتسف در نوع خود دیدنی و جالب بود. آن ها سعی می کردند تا به هر شکل ممکن یکدیگر را دفاع کنند. تیم ملی والیبال ایران باز هم روی کار سرعتی به مراتب راحت تر امتیاز می گرفت. هرگاه دریافت های خوبی به سعید معروف می رسید، پاسور باهوش تیم ملی سعی می کرد تا سرعتی ها را تغذیه کند و جریان بازی را به سود ایران پیش ببرد.

سرویس های خوب موسوی ایران را سه امتیاز از ایتالیا پیش انداخت و" برتو" سرمربی تیم میزبان را مجبور کرد تا وقت استراحت بگیرد.

ولاسکو همچنان آرام از کنار زمین کار را دنبال می کرد.

علی مباشری که حالا چهارمین بازی خود در لیگ جهانی را تجربه می کرد، کاملا مسلط به عنوان یک دریافت کننده تمام عیار نقش آفرینی می کرد. او موفق شد یک امتیاز سرویس خوب بگیرد.

روند بازی در ست سوم به سود ایران بود. ایتالیایی ها همچون بازی اول حرفی برای گفتن نداشتند. تعویض های ولاسکو جواب داد و بازی خوب حمزه زرینی، شهرام محمودی ایران را بار دیگر ۴ امتیاز از حریف جلو انداخت.

محمد موسوی آنقدر زایتسف را دفاع کرد تا براتو سرمربی ایتالیا مجبور شد بهترین مهره خود را از زمین بیرون بکشد تا اجازه ندهد تا وی بیش از این تحقیر شود.

ایران اختلاف امتیازهای خود را به عدد ۶ رساند تا یک بار دیگر طعم شکست را به ایتالیا بچشاند.

این اختلاف همچنان

ادامه دارد…