به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد اظهار داشت: آنچه که در روز ۲۴ خرداد اتفاق افتاد، پیروزی های پی در پی ای را با خود به دنبال داشت.

وی افزود: نخستین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد، متعلق به ملت ایران بود که با حضور پرشور و پشت کردن به خواسته دولتمردان خارجی مبنی بر تحریم انتخابات در پای صندوق های رأی حاضر شدند و دست به خلق حماسه سیاسی زدند.

* ملت ایران بار دیگر به ندای رهبری در خلق حماسه سیاسی لبیک گفتند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی دومین پیروز انتخابات ریاست جمهوری را مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: ملت ایران در انتخابات ۲۴ خرداد بار دیگر به ندای ایشان در تحقق حماسه سیاسی، لبیک گفتند که جای شعف و خوشحالی دارد.

طلا در ادامه خاطرنشان کرد: پیروز سوم در انتخابات ریاست جمهوری، آقای حسن روحانی بودند که با توجه به وعده هایی که به مردم دادند، متقابلا آنها نیز به وی اعتماد و او را به عنوان منتخب خود، انتخاب کردند که این اعتماد جای تبریک دارد.

* انتظار مردم از دولت جدید حل هرچه سریع تر مشکل معیشت و اقتصاد است

نماینده تهران تصریح کرد: بنابراین بعد از مراسم تنفیذ آقای روحانی در سمت رئیس جمهور، انتظار مردم حل هرچه سریع تر مشکل معیشت و اقتصاد آنهاست که وی وعده آن را داده بودند.

* اصولگرایان پیروز دیگر انتخابات ریاست جمهوری بودند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بیان داشت: اصولگرایان پیروز دیگر انتخابات ریاست جمهوری بودند، چراکه آنها قانون مندی خود را در این عرصه به نمایش گذاشتند و با وجود اینکه شاید حدود ۲۵۰ هزار رأی، بالای ۵۰ درصد برای کسب حداقل آرای جهت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، بود و با وجود اینکه اصولگرایان پرتوان و با ظرفیت بالا، وارد صحنه انتخابات شده بودند، به نتیجه تن دادند و اشتباه سال ۸۸ را انجام ندادند.

* تمکین اصولگرایان از قانون، افتخاری برای نظام است

طلا اضافه کرد: تمکین اصولگرایان از قانون، افتخاری است برای نظام و به طور کلی با نگاهی به سوابق کشور طی ۳۴ سال، کماکان هر بار که دولتی بر سر کار آمده و تعادل را ملاک عمل و از ظرفیت های مختلف بهره گرفته است، بعد از گذر زمان مردم به آنها همچنان اعتماد خواهند کرد و چنانچه رئیس آن دولت به عنوان اولین مقام اجرایی کشور، به جای پرداختن به عمران، سازندگی و تولید، مسائل حاشیه ای ایجاد کند و مردم احساس کنند که انتظارات آنها برآورده نشد است، بنابراین اعتماد آنها از دولت سلب و جلب اعتماد مجدد سخت می شود.

* مجلس آماده همکاری با منتخب ملت است

وی با بیان اینکه امیدواریم که انتظارات ملت با توجه به شعارهای دولت جدید برآورده و حرکت رو به رشدی را در پیش داشته باشیم، گفت: البته طبیعی است که مجلس نیز نسبت به همکاری با منتصب ملت، با وجود احترامی که برای آرای ملت قائل و علاقمند به رشد، شکوفایی و سربلندی ایران اسلامی در جهان است، فرو نخواهد نشست و هر زمان که احساس کنیم، نیاز به کمک است، مشارکت همه جانبه را انجام می دهیم.