به گزارش پارس، چند روزی است که علی نظری‌جویباری فهرست خرید قلعه نویی را دریافت کرده و می‌شود گفت که شبانه روز به دنبال مذاکره با بازیکنان مورد نیاز است. در این خصوص باید گفت که معاون ورزشی آبی‌پوشان شماره تماس تمام بازیکنانی که در فهرست سرمربی استقلال بودند را پیدا کرده است و با آنها تماس گرفته.

علی نظری‌جویباری در این خصوص می‌گوید: «در مذاکرات چند روز گذشته به نتایج مطلوبی رسیدیم و امیدوار هستیم تا تمام نفرات حاضر در فهرست اصلی قلعه نویی را جذب کنیم تا عملکردی بسیار خوب در فصل نقل و انتقالات داشته باشیم.»

اما علی نظری جویباری در حالی نام بازیکنان مورد نظر قلعه نویی را مطرح نمی‌کند که از باشگاه استقلال اخبار بسیاری در این خصوص به بیرون درز می‌کند.

* طالب‌لو منتفی شد

وحید طالب لو یکی از گزینه‌های قلعه نویی برای حضور در استقلال بود که طی روزهای گذشته، دوبار با این دورازه‌بان مذاکره شد. حتی گفته می‌شود رودررو شدن طالب‌لو و افشارزاده در وزارت ورزش سبب شده تا مدیرعامل آبی‌پوشان در مورد حضور این دروازه‌بان در جمع آبی‌پوشان گفتگو کند، اما باخبر شدیم خواسته‌های طالب‌لو به شکلی بوده که مسئولان استقلال قید او را بزنند و بلافاصله باب مذاکره را با گزینه‌های دیگر باز کنند.

با توجه به اینکه رحمتی در استقلال مانده است و سابقه رقابت او با طالب‌لو در استقلال، به نظر می‌رسد دروازه‌بان فصل پیش راه‌آهن ترجیح داده تا با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شود.

* گردان شرط گذاشت

شهاب گردان گزینه بعدی بود که مسئولان استقلال با او وارد مذاکره شده‌اند. با توجه به اینکه این دروازه‌بان سابقه حضور در پرسپولیس را دارد، قلعه نویی تا حدودی روی جذب او تردید دارد ولی طی گفتگو با افشارزاده به این موضوع اشاره داشته که فصل پیش دائم دغدغه این را داشت که رحمتی مصدوم نشود و برای فصل بعد می‌خواهد شرایطی را فراهم کند که چنین استرسی نداشته باشد. از همین رو به دنبال جذب دروازه‌بانی مناسب و باتجربه است.

البته شنیده می‌شود شهاب گردان در همان مذاکرات اولیه شرط گذاشته که حضور در ترکیب میان او و رحمتی تقسیم شود به شکلی که حقی از کسی ضایع نشود. این شرط به قلعه نویی منتقل شده و حالا باید دید سرمربی آبی‌پوشان چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ می‌کند.

* شریفات راضی شد؛ اولین خرید استقلال

اسماعیل شریفات را باید اولین خرید استقلال دانست. این بازیکن که قراردادش با فولاد خوزستان به اتمام رسیده، طی روزهای گذشته مذاکراتی با نظری‌جویباری داشته و برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان اعلام رضایت کرده است.

این بازیکن که سابقه حضور در استقلال را داشته است با وجود اینکه به شکل نامطلوبی از سوی قلعه نویی کنار گذاشته شد به مسئول باشگاه گفته که دلخوری از سرمربی استقلال ندارد و حاضر است پای میز مذاکره بنشیند.

* شهباززاده غیب شد

همانند سال های گذشته که یک بازیکن به تیمی قول می‌داد و به تیم دیگر می‌رفت، این فصل هم از این نوع بازیکنان وجود دارد. مسئولان استقلال معتقدند که شهباززاده برای حضور در جمع آبی‌پوشان به آنها قول داده بود ولی چند روزی است که هیچ خبری از او نیست و به نوعی غیب شده تا مذاکرات با او ناتمام بماند. البته در این خصوص شایعه شده که سجاد شهباززاده در حال مذاکره با سپاهان است.

البته برخی روی قولی که او به استقلال داده حساب کرده اند و او را همچنان جزو خریدهای قطعی استقلال می شمارند.

* جباری منتفی شد

با وجود اینکه صحبت‌هایی مبنی بر احتمال بازگشت مجتبی جباری به استقلال شنیده می‌شد اما هشتِ شاکی جایی در لیست سرمربی آبی‌ها ندارد و با وجود قبول داشتن کیفیت فنی جباری، می‌داند شرایط برای بازگشت او مهیا نیست و نمی‌تواند روی این بازیکن حساب کند زیرا او قرارداد خوبی با الاهلی قطر بسته و پول قابل توجهی هم دریافت می‌کند.

* سایر بازیکنان

امیر قلعه‌نویی روی حفظ ستاره‌های تیمش به شدت اصرار دارد. او می‌خواهد هر طور شده، آندرانیک تیموریان در استقلال بماند و از مسئولان باشگاه خواسته این ستاره را راضی به تمدید قرارداد کنند. ضمن اینکه قلعه‌نویی خواستار تمدید قرارداد نوری، ساموئل، باصفا و مبعلی نیز هست.

جواد نکونام هم به دلیل اختلافات عمیقش با قلعه‌نویی مورد تأیید سرمربی استقلال نیست اما بازیکنان دیگری مثل هادی عقیلی، مرتضی اسدی، بختیار رحمانی، علی حمودی و امید ابراهیمی در لیست قلعه‌نویی قرار دارند و در آستانه پیوستن به استقلال هستند.