به گزارش پارس ، محمد عباسی که برای نظارت مستقیم عملکرد ملی پوشان کشورمان در مسابقات داخل سالن عازم اینچئون کره جنوبی شده، در خصوص مسائل پیرامون ورزش کشور و آخرین نامه IOC مبنی بر تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک، دلیل ابقا رویانیان در سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس توضیحاتی را در گفت وگو بافارس انجام داد که در ادامه می خوانید:

  آقای عباسی بعد از دو سه هفته و موفقیتی که تیم ملی فوتبال کشورمان در کره جنوبی به دست آورد و به جام جهانی صعود کرد حالا برای بازی های داخل سالن آسیا عازم کشور کره جنوبی هستید. نظرتان در مورد این مسابقات چیست؟

خوشبختانه در سلسله موفقیت های قهرمانان و جوانان عزیز ما آغاز بازی های آسیایی را داریم که در اینچئون برگزار می شود، به مناسبت شروع بازی های آسیایی که در آنجا قبلا قرار بود با وزیر محترم کره جنوبی تفاهم نامه مشترک ورزشی را با هم امضا کنیم که جزو تفاهم نامه ها و برنامه های قبلی است. ضمن اینکه شروع بازی های آسیایی در کنار بچه ها هستیم این تفاهم نامه مشترک ورزشی در آنجا امضا شود.

  پیش بینی تان از بازی های آسیایی داخل سالن چیست و فکر می کنید ورزشکاران ما چه عملکردی را در این مسابقات داشته باشند؟

البته همانطور که ما در همه موارد با جدیت و قدرت ورود کردیم بهتر است آغاز بازی های آسیایی هم با صلابت و با اقتدار آغاز شود، بچه ها باید روحیه لازم کار داشته باشند، خودشان را آماده کنند برای یک سال سلسله بازی های مهم و حساسی تا بازی های آسیایی خواهیم داشت و انشاءالله ما بتوانیم هدفگذاری هایی را که داریم در آینده به آن دست یابیم.

بحث حمایت از تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی مطرح بود و آقای احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور به آقای کفاشیان اعلام کردند هرچقدر بودجه نیاز دارند اعلام کنند تا از طریق وزارت ورزش پرداخت شود. آیا تاکنون چنین درخواستی از فدراسیون فوتبال شده است؟

درخواست شده است و ما هم حمایتم کرده ایم.

  این روزها بحث تغییرات هیئت مدیره پرسپولیس و ابقاء محمد رویانیان سوژه اصلی فوتبال کشور بود که حاشیه های زیادی هم ایجاد کرد. در این ارتباط چه صحبتی دارید؟

این حاشیه ها ساخته مطبوعات بود.

نامه IOC هم مبنی بر عدم برگزاری انتخابات فدراسیون آمده است، در این ارتباط چه صحبتی دارید؟

در چه موردی؟

در مورد اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نشود و اساسنامه کمیته ملی المپیک مشکل دارد و باید اصلاح شود.

نه، اینکه چیز خاصی نیست چون انتخابات باید یک سال پیش برگزار می شد، ربطی به این اساسنامه ندارد و ارتباطی هم با یکدیگر نداشت. انتخابات باید یک سال پیش برگزار می شد. اساسنامه هم یک سال همین جوری معطل مانده است، حالا انشاءالله امیدواریم طبق قواعد عمل کنند که مشکلی پیش نیاید. بهتر است که انتخابات طبق همان تاریخ قبلی اعلام شود.

  این بودجه چهار میلیارد تومانی که به باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت کردید، نشان داد که شما به فکر این دو باشگاه هستید.

اصلا این طور نبوده که ما توجهی به این دو باشگاه نداشته باشیم، ما که همیشه هزینه های استقلال و پرسپولیس را علاوه بر درآمد های خودشان پرداخت می کنم. این پرداخت مبلغ خاصی هم ندارد. تا حالا هم دولت هزینه هایشان را پرداخت کرده است.

از روز گذشته ما مشورت های خود را برای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس را آغاز کردیم و با جدیت پیگیر این مسئل هستیم، انشاءالله کارگروهشان برای خصوصی شدن سرخابی ها تشکیل می شود و ادامه می یابد.

حمید سجادی هم در همین راستا ماموریت پیدا کردند وضعیت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را سر و سامان بدهند؟

(با خنده) اذیت نکنید.