به گزارش پارس ، عبدالله چمن گلی در گفت وگو بافارس درباره رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: گام های اول همواره سخت است، اما مطمئناً از سال آینده همه شرکت خواهند کرد. تمام کشتی گیران به این نتیجه رسیدند که عدالتی در کار است. کادر فنی گزارش خود را به شورای فنی ارائه می دهد و در نهایت آنها تصمیم گیرنده هستند که کدام کشتی گیران به مسابقات جهانی اعزام شوند.

وی درباره غیبت برخی از کشتی گیران در انتخابی گفت: هر کشتی گیری که نیامده بود هماهنگ شده بود. برخی کشتی گیران مانند سوریان و نوروزی هم که خودشان دعوت ما را نپذیرفتند؛ نه در اردوها حاضر شدند و نه در انتخابی. به هر حال تصمیم با خودشان است و ما نمی توانیم هیچ کشتی گیری را مجبور به شرکت در انتخابی کنیم.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه دوست داشتم امسال هم از سوریان در مسابقات جهانی استفاده می کردیم، گفت: سوریان می توانست با یک مدال طلای دیگر رکورد خودش را جاودانه کند. به هر حال کشتی گیرانی مانند سوریان و نوروزی در بازگشت کار سختی خواهند داشت چون رقیبان مدعی و قدرتمندی پیدا خواهند کرد و برای پس گرفتن دوبنده تیم ملی دچار مشکل خواهند شد.

چمن گلی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کشتی گیری که در انتخابی شرکت نکرده است به مسابقات جهانی اعزام شود، عنوان کرد: هنوز حضور هیچ کشتی گیری در مسابقات جهانی قطعی نشده است؛ قول می دهم بهترین تصمیم گرفته شود. شورای فنی تصمیم گیرنده نهایی است و هر چیزی که به صلاح باشد، انجام خواهد شد؛ من هم مطیع قانون هستم. در شورای فنی همه متخصص و کاربلد هستند و مطمئن باشید بهترین تصمیم را خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که پس نقش انتخابی در این میان جه خواهد شد، گفت: به هر حال تمام سرمایه های کشتی در ایران باید حفظ شده و از آنها استفاده شود. شرایط کشتی گیرانی مانند رضایی که در تمام اردوها حضور داشته اند یا عبدولی که در اردوها بوده و در فرآیند انتخابی در جام یادگار امام هم کشتی گرفته است باید در نظر گرفته شود. عبدولی مصدوم بود و پزشک معالجش گفت اگر بخواهد کشتی بگیرد دچار مشکل می شود.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: باید ببینیم چه چیزی به صلاح کشتی است که انجام شود. باید فرقی بین کشتی گیرانی که به اردو احترام گذاشته اند و سایر کشتی گیران باشد. به هر حال برخی کشتی گیران هم باید در مسابقات خارجی محک بخورند تا عیار آنها مشخص شود.