به گزارش پارس ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، پروسه انتخاب مشت زنان ثابت تیم ملی روند طولانی داشت. روندی که در روزهای بی پولی فدراسیون پیگیری شد تا سرانجام ۹ بوکسور برای اعزام به رقابت های آسیایی انتخاب شوند، ۹ بوکسوری که آماده ترین مشت زنان کشور برای شرکت در این مسابقات هستند.

*نگاهی به مسابقات انتخابی زنجان

پس از برگزاری مسابقات انتخابی در زنجان ۱۹ بوکسور به تیم ملی بوکس دعوت شدند.
در وزن ۴۹ کیلو گرم هومن طوقانی، در وزن ۵۲ کیلو گرم ایمان طیبی، در وزن ۵۶ کیلوگرم احسان سپهوندی و سید راغب آل بوشکه – دروزن ۶۰ کیلو گرم محمد مومیوند، مرتضی مهدوی نیا و پیام خاکی رنگین، در وزن ۶۴ کیلو گرم فروتن گل آرا، در وزن ۶۹ کیلو گرم مهدی طلوتی و موسی حیدری، در وزن ۷۵ کیلو گرم سجاد محرابی و مبین کهر آزه، در وزن ۸۱ کیلو گرم مجید حاج عباسی و در وزن ۹۱ کیلو گرم سالار غلامی، رضا مرادخانی و سینا قلعه بندی و در وزن ۹۱+ کلیوگرم مجید سپهوندی، جاسم دلاوری و مهدی قربانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

*در مسابقات درون اردویی چه اتفاقی رخ داد؟

در طی برگزاری اردوی ملی پوشان نیز مسابقات درون اردویی با روال سابق هر دوشنبه برگزار شد و ۵ مشت زن از جمع اردو نشینان خط خوردند.
رضا کرزبر- غفاری – دهقان محمودی و غلامی این ۵ بوکسور بودند.
در دومین دور مسابقات انتخابی و درون اردویی تیم ملی بوکس ایمان طیبی – محمد مومیوند- فروتن گل آرا – امین قاسمی پور - سجاد محرابی و علی مظاهری مقابل حریفان خودشان به بتری رسیدند.

مسابقات درون اردویی هم چنان ادامه داشت و در یکی از مهمترین رقابت ها احسان روزبهانی، مجید حاج عباسی را برد و طلوتی مقابل قاسمی پور باخت و سرانجام پس از مسابقات درون اردویی ترکیب اصلی تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی مشخص شد.

*ترکیب تیم ملی در مسابقات آسیایی

۹ بوکسور در ۹ وزن به مسابقات آسیایی اعزام می شوند. در وزن ۴۹ کیلوگرم تیم ملی نماینده ای نخواهد داشت.

در وزن ۵۲ کیلوگرم ایمان طیبی، در وزن ۵۶ کیلوگرم احسان سپهوندی، در وزن ۶۰ کیلوگرم محمد مومیوند، در وزن ۶۴ کیلوگرم فروتن گل آرا، در وزن ۶۹ کیلوگرم امین قاسمی پور، در وزن ۷۵ کیلوگرم سجاد محرابی، در وزن ۸۱ کیلوگرم احسان روزبهانی، در وزن ۹۱ کیلوگرم علی مظاهری و در وزن ۹۱+ کیلوگرم جاسم دلاوری به مسابقات اعزام می شوند.

*نگاهی به دوره گذشته مسابقات قهرمانی بوکس آسیا

در دوره گذشته رقابت های آسیایی تیم ملی بوکس کشورمان موفق شد یک نقره و یک برنز کسب کند. نقره این رقابت ها توسط مجید سپهوندی و برنز توسط محمد نوری کسب شد.

*پشت به مشکلات، رو به مدال

خوشبختانه بوکسوران تیم ملی انگیزه بسیار زیادی برای کسب مدال دارند. مشت زنان اعزامی بهترین های کشور در اوزان خود هستند.

حالا ما در حالی عازم رقابت های آسیایی می شویم که همه بوکسوران اعزامی از تجربه بین المللی برخوردارند. البته مشکلات مالی بوکس انکار نشدنی است اما با این جیب خالی همه امیدوارند تا کاروان بوکس کشورمان با دست پر باز گردد