به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمد مهدی آخوندی پیرو توافق وزارت بهداشت با بیمه ها برای تحت پوشش قرار گرفتن داروهای ناباروری گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در حدود نیم تا یک سوم هزینه های درمان ناباروری مربوط به داروها است بسیار ضروری است که درباره نوع داروهای تحت پوشش بیمه با مجامع علمی مشورت شود تا بیماران متضرر نگردند.

رئیس پژوهشگاه فن آوریهای نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا خاطر نشان کرد: اگر داروهایی با اثر بخشی پایین تحت پوشش بیمه قرار گیرند با توجه به اینکه قشر ضعیف و کم در آمد جامعه ازآن استفاده می کنند، این امر موجب افزایش هزینه ها به علت لزوم تکرار درمان و ضرر بیشتر به بیماران و شرکت های بیمه خواهد شد.

رئیس انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران با تقدیر از اقدام اخیر دولت و وزیر بهداشت در حمایت از زوجهای نابارور که با طیف گسترده ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی دست به گریبان هستند، خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی پژوهشگاه ابن سینا در حال حاضر بیش از ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارورند که بسیاری از آنها به دلیل هزینه های بالا، از انجام هر گونه اقدام درمانی مناسب محرومند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک سوم تا نیمی از هزینه های درمان ناباروری مربوط به داروهاست که بسته به پاسخ افراد به دارو در سنین مختلف، این رقم متغییر است.

آخوندی همچنین به سیاستهای کشور مبنی بر افزایش جمعیت اشاره و تاکید کرد: کمک به زوجهای نابارور که علاقه مند به بچه دار شدن هستند از طرفی در کاهش عوارض ناباروری در جامعه مثل فروپاشی خانواده ها و طلاق و از طرف دیگر در تحقق سیاستهای افزایش جمعیت موثر است.

وی اظهار امیدواری کرد گامی که وزارت بهداشت در جهت تحت پوشش قرار گرفتن بخشی از داروهای درمان ناباروری برداشته است مقدمه ای برای تعیین تکلیف بیمه ناباروری در آینده شود