به گزارش پارس ، اکبر غمخوار در گفت وگو بافارس با اشاره به برکناری محمد رویانیان از سمت مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس گفت: یک اصول کلی وجود دارد و آن اینکه با توجه به تغییر دولت ممکن است تغییراتی را در بین مسئولان وزارت ورزش و جوانان انجام شود و به طبع آن ممکن است تغییراتی در بین هیئت مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید. بهتر بود بحث تغییر مدیر عامل پرسپولیس بعد از روی کار آمدن دولت جدید انجام می شد و یا روی آن بررسی های لازم را انجام می دادند، نه اینکه الان در اوج فصل نقل و انتقالات و در حالی که مدیر عامل پرسپولیس در حال آماده کردن تیم است و اینکه یک تیم با کیفیت را آماده لیگ برتر کند خبر برکناری اش منتشر شود.

وی افزود: خوشبختانه لیگ برتر از زمان اعلام شده آغاز خواهد شد و این فرصت بود تا پرسپولیس تیم آماده تری را راهی مسابقات لیگ برتر سال آینده کند اما با این وضعیت یک مقدار اوضاع برهم می ریزد.

مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس متذکر شد: همانطور که گفتم من در تایید و تکذیب برکناری رویانیان صحبتی نمی کنم اما می گویم موقعیت برکناری محمد رویانیان صحیح نبود و اگر قرار بود او برکنار شود باید در موقعیت مناسب این کار انجام می شد. ضمن اینکه هیئت مدیره باید در این ارتباط تصمیم گیری کند و به احتمال فراوان با روی کار آمدن دولت جدید شاهد تغییراتی در هیئت مدیره پرسپولیس می بودیم و این هیئت مدیره می توانست در مورد مدیر عامل باشگاه تصمیم گیری کند.

غمخوار با اشاره به نگرانی هواداران از اوضاع این روزهای پرسپولیس گفت: بله واقعا این شرایط باعث شده هواداران نگران باشند، آنها همواره پیگیر اتفاقات پیرامون باشگاه هستند که مدیر عاملشان چه کسی خواهد بود که بتواند اوضاع این باشگاه را جمع و جور کند.

مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: من سال های پیش به مدیران سازمان تربیت بدنی سابق (وزارت ورزش کنونی) اعلام کردم بهتر است وقتی اعضای هئیت مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس را انتخاب می کنید برای آنها یک فرصت ۵ ساله تعیین کنید تا آنها بتوانند روی هدف گذاری های باشگاه برنامه ریزی کنند، پایه کار حداقل باید ۴ یا ۵ سال باشد.

وی افزود: اگر مثال سیاسی هم داشته باشیم انتخابات شورای شهر با انتخابات ریاست جمهوری همزمان برگزار شد، به خاطر اینکه در میانه راه انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر برگزار نشود و با یکدیگر انطباق داشته باشند، حالا تا زمانی که سهام این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود یعنی به هواداران و پیشکسوتان بهتر است حداقل یک دوره ۴ ساله اعضای هیئت مدیره کار خود را انجام بدهند و به شاکله باشگاه دست نزنند چراکه این موضوع اوضاع باشگاه را برهم می زند.

غمخوار در خصوص عملکرد محمد رویانیان در باشگاه پرسپولیس گفت: در ایران عملکرد را با نتیجه تفسیر می کنند و وقتی به نتایج پرسپولیس در زمان مدیریت محمد رویانیان نگاه می کنیم او نتوانسته نتایج لازم را کسب کند اما پایه هایی را در باشگاه گذاشته است که اگر به این پایه ها اهمیت داده شود می تواند به لحاظ اقتصادی به باشگاه کمک کند.

غمخوار در خصوص احتمال حضورش در مدیریت ورزش و فوتبال کشور در دولت منتخب گفت: نه من دیگر کار اجرایی نمی کنم بلکه با عنوان هوادار پرسپولیس خواهم بود البته اگر دوستان بخواهند تجربیات خودم را به عنوان مشاور در اختیارشان می گذارم.

غمخوار همچنین در ادامه تاکید کرد: امیدوارم تصمیماتی را درمورد باشگاه پرسپولیس و همچنین کل ورزش گرفته شود که مردم از نتایجی که به دست می آورند شاد باشند، شما دیدید با راه یابی تیم ملی به جام جهانی حتی رهبر انقلاب از بازیکنان تشکر کردند، قطعا اگر تیم های استقلال و پرسپولیس قوی باشند، درنهایت تیم ملی قدرتمندی را خواهیم داشت. این تیم ها نقش مهمی در تیم ملی دارند. انشاالله با حضور قدرتمند انها در فصل پیشرو ما یک تیم ملی قوی در برزیل خواهیم داشت که آنجا هم دل مردم را شاد خواهیم کرد.

وی در خصوص احتمال مدیرعاملی علی پروین در باشگاه پرسپولیس گفت: آقای پروین علاقه ای به حضور در این سمت ندارد اما برخی ها این موضوع را شایعه می کنند.