به گزارش پارس نیوز، مناقشه میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا با همه کش مکش‌ها و اما و اگرهایی که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده بود، فعلا به سلامت برای ایران تمام شده و تیم‌های ایرانی بعد از مهمانی در دور رفت، در دور برگشت می‌توانند در ایران میزبانی کنند. البته اگر نظر AFC در نهایت تغیر نکند.

در گیرودار مذاکرات ایران و AFC که منجر به حضور نمایندگان باشگاه‌ها در مالزی و مذاکره با دبیرکل AFC هم شد، تنها فردی که غیبتش بیش از هر کسی به چشم آمد، مهدی تاج بود؛ مدیری که به واسطه فوتبال ایران از کرسی بین المللی در فوتبال آسیا و جهان برخوردار است اما در زمانی که باید باشد خبری از او نیست!

تصدی کرسی‌های بین‌المللی برای همه کشورهای دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولا افراد با حمایت‌های دولتی و برخوردار از سمت‌های مهم و تاثیرگذار در داخل کشورشان می‌توانند برای سمت‌های بین‌المللی را به دست بیاورند تا به نوعی حافظ منافع کشور خودشان باشند.

با این حال، در مناقشه میزبانی تیم‌های ایرانی با AFC، بیش از هر چیزی، غیبت مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال و نایب رئیس AFC که در هیات اجرایی هم عضویت دارد، مشهود بود. هر چند تاج مدتی است که مجبور شده از سمتش در فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند اما او به اندازه نمایندگان سایر کشورها در AFC از حق رای و اعمال نفوذ برخوردار است و می‌توانست به عنوان مهره تاثیرگذار در تصمیمات AFC اثر بگذارد.

او در روز نخست که خبر محرومیت به فوتبال ایران ابلاغ شد، با حضور در جلسه‌ایی مرتبط با AFC نامه‌نگاری و مخالفتش را با تصمیم فدراسیون آسیا اعلام کرد اما فعالیت او تا همین جا بود و از آن پس تاکنون دیگر از مهدی تاج خبری نیست. حداقل او دیگر در محلی که رسانه‌ها هم حضور داشته باشند دیده نشده و به نظر مسئولان ورزش هم خبری از مهدی تاج ندارند.

مهدی تاج تنها ایرانی است که سمت بین المللی فوتبالی موثر دارد و به عنوان یک ایرانی وظیفه ذاتی اوست که برای دفاع از حیثیت و غرور ملی کشور در برابر دسیسه‌های خارجی به دفاع برخیزد، موضوعی که به نظر می‌رسد تاکنون توجه جدی به آن نشده یا حداقل بازتاب اقدامات احتمالی این ایرانی عضو AFC کمتر رسانه‌ای شده است.

اکنون که فوتبال ایران با هجمه کشورهای عربی مواجه شده، دیگر جای تعارف نیست و باید همه افراد به خصوص کسانی که از گرده این فوتبال به کرسی‌های بین‌المللی و حقوق های دلاری رسیده‌اند، پای کار بیایند و برای دفاع از کشور و فوتبال ایران کاری بکنند، چرا که علیرغم فراز و فرودهای فوتبال ایران در گرفتن حق میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا، هنوز هم این امکان وجود دارد که این موضوع در آینده و با تغییر رفتارهای کنفدراسیون آسیا برای فوتبال باشگاهی و حتی ملی کشور مشکل‌ساز شود.