امیر قلعه نویی درباره صحبت هایی که در نشست خبری بعد از بازی با سایپا داشت و همچنین عذرخواهی اش به برنامه «تهران ورزشی» گفت: عذرخواهی من از آدم های اصیل بود نه کسانی که توهین کردند. چرا باید این اتفاقات رخ بدهد؟ در چند سال گذشته هر جا بودم، تیمم مدعی بوده و این مدعی بودن به مذاق بعضی آقایان خوش نمی آید. شاید آقایان مربی ای دوست دارند که بیاید تعریف و تمجید کند و ۶ امتیاز تقدیم کند و بعد بگوید آرزو داریم فلان تیم قهرمان شود. من اینطور نیستیم. هر جا بودم با تمام وجود بازی و مربیگری کردم. بلد نیستم «شو» بازی کنم و ادا در بیاورم. آقایان این را دوست ندارند. ببینید در تمام بردها و باخت هایی که داشتم من چه عکس العملی نشان دادم. وقتی بردم عکس العملی نداشتم و وقتی هم باختم به مربی حریف تبریک گفتم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با تاکید بر اینکه می داند این ماجرا از کجا خط داده می شود، گفت: آقای نادری مسئول کانون هواداران نساجی را روی خط بیاورید. یا از مسئولان خرم آباد و سیرجان سئوال کنید. قبل از بازی خرم آباد از آنها بابت همه چیز تشکر کردم ولی قبل از بازی گفتند فلان جایگاه لیدرش منتسب به فلان تیم است و از همین حالا از شما - به خاطر شعارهایی که داده می شود - معذرت می خواهیم. در سیرجان هم همینطور بود. تعجبم این است که کمیته اخلاق و کمیته انضباطی چرا عکس العملی نشان نمی دهد.

قلعه نویی در پاسخ به این سئوال که چرا از کمیته اخلاق و انضباطی نمی خواهد به این ماجرا ورود کنند؟ گفت: ما باید بخواهیم یا آنها باید رصد کنند؟ از آقایان حسن زاده و تورک بپرسید چرا برای کوچکترین کاری که عوامل قلعه نویی انجام می دهند برخورد می کنید ولی به این مسائل ورود ندارید. نباید با شرافت بازی کنیم؟ مگر ما دقیقه ۹۷ به استقلال در نقش جهان نباختیم؟ مربی آنها چه حرکت ها که نکرد. ما چه کار کردیم؟

وی درباره اینکه با این حال درست نبود در نشست خبری آن صحبت ها را انجام بدهد، یادآور شد: شما طرفداران اصیل پرسپولیس را بیاورید و بگویید آن حرف ها و شعارها را محکوم می کنند یا خیر. علی دایی دوست صمیمی من است. من هم او را دوست دارم و با هم در ارتباط هستیم. مگر ایشان واکنش نشان نداد؟ مگر آنهایی که توهین می کنند ناموسشان را از سر راه آورده اند؟ یک بار، دو بار، سه بار - نه دیگر بیشتر از این-

سرمربی سپاهان درباره اینکه آیا قبول دارد این شعارها علیه او به خاطر این است که «از کوره در برود»؟ اظهار کرد: من که از کوره در نمی روم. بچه نازی آبادم و کارم را بلد هستم ولی یک جاهایی (جمله ناتمام می ماند) من مخلص طرفداران اصیل پرسپولیس هستم. اکثر رفقای من هم پرسپولیسی هستند. همانطور که با استقلالی ها و پیشکسوتانش در ارتباطم. زمانی که مربی تیم ملی بودم هر موقع می رفتم فدراسیون ابتدا به اتاق پیشکسوتان می رفتم و از آقای جاسمیان، ظلی و بهزادی اجازه می گرفتم. ما اینطور با پیشکسوتان خود رفتار کردیم. خود پرسپولیسی ها هم آن شعارها را محکوم می کنند. بعد از بازی پرسپولیس با سپاهان خود آقای جاسمیان با بنده تماس گرفت و گفت به عنوان یک پرسپولیسی از شما معذرت خواهی می کنم. تمام فیلم بازی با پرسپولیس را بیاورید. ببینید ما چه عکس العملی نشان دادیم.

قلعه نویی ادامه داد: من از کوره در نمی روم. هیچ کاری بلد نباشم خوب این کارها را بلدم. البته ما هم یک آستانه تحمل داریم! ۹۹ درصد تماشاگران پرسپولیس سر سفره پدر و مادر بزرگ شده اند. یکسری هواداران در فضای مجازی فیک هستند و خط می دهند. چرا آقای نادری (مسئول کانون هواداران نساجی) را روی خط نمی آورید تا ببینید این لیدر منتسب به کجا بوده است و خودشان هم پشیمان هستند.  بعد از بازی با نساجی بالای ۲۰، ۳۰ هزار نفر پیام و معذرت خواهی کردند و گفتند به گردن نساجی حق داری. ما هم یک درصد کوچک در صعود نساجی نقش داشتیم.

وی گفت: خطاب من به کسانی است که این رفتار را کردند وگرنه بنده مخلص کسانی هستم که دنبال قشنگی های فوتبال هستند. شاید آقایان دوست ندارند من با تمام وجودم کار کنم. سپاهان همیشه سپاهان است ولی در دو سال گذشته حرکت رو به جلویش را شروع کرده است و بعضی دوستان هم این را دوست ندارند. مشکل آنها سپاهان نیست؛ مشکلشان امیر قلعه نویی است. «زدن» امیر قلعه نویی برای آنها مهم است. این کار را هم وقتی بنده در استقلال بودم انجام دادند. زدن مرا از استقلال شروع کردند. یکسری تماشاگران احساسی هم از فضای مجازی خط گرفتند. این کارها درست نیست.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: هر آنچه که در فوتبال می خواستم به دست آوردم. خیلی جاها به من کم لطفی شد و خیلی جاها از حق و حقوقمان گذشتیم. الان می گویند زمین تمرین استقلال خط کشی نشده است و تمرینشان لغو شده است ولی ما در زمین دوچرخه سواری آزادی تمرین کردیم و قهرمان آسیا شدیم. در بدترین شرایط تیم استقلال را پنجاه و پنجم جهان، سوم آسیا و قهرمان ایران کردیم. بنده و رفقایم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خرج کمپ -استقلال- کردیم. چه کسی این کارها را می کند. می خواهم بگویم ما در این شرایط خدمت کردیم.

قلعه نویی درباره اینکه آندره استراماچونی سرمربی استقلال نمی تواند با این شرایط کاری انجام بدهد، تاکید کرد: باید زیر ساختها فراهم باشد. حداقل ۱۲ سال است که می گویم از نظر نیروی انسانی می توانیم جزو ۲۰ کشور برتر باشیم ولی از نظر زیرساختها و رفتار بعضی مدیران که چسبیدند به ورزش و فوتبال (جمله نیمه تمام ماند) جالب است یکسری مدیران می گویند ما از فوتبال برویم پشت گوشمان را نگاه نمی کنیم ولی هر روز مصاحبه می کنند. اینها باعث شدند ورزش ما به این روز بیافتد. امثال دادکان مصطفی و کسانی که اهل فوتبال هستند اگر اینها کنار فوتبال بودند این مسائل رخ نمی داد.

سرمربی سپاهان در پایان گفت:حرف هایی که زدم به کسانی بود که به من توهین کردند ولی مخلص همه طرفداران فوتبال هستم. ۹۹ درصد تماشاگران اصیل هستند و سر سفره پدر و مادرشان نشسته اند. بنده جواب آن یک درصد را دادم. افتخار می کنم بچه نازی آباد هستم. نازی آباد محله اصیلی است و به گردن ورزش ایران خیلی حق دارد.