به گزارش  پارس به نقل از فارس، محمد رویانیان در گفت وگویی به نحوه صرف هزینه ها در برخی از باشگاه های صنعتی و نابرابری برای باشگاهداری در فوتبال ایران ظهار داشت: واقعا نمی دانم برخی تیم ها بعضی پول ها را از کجا می آورند که اینطور هزینه می کنند؟ ! سالی ۵۰ میلیارد تومان در ۸ باشگاه که صنعتی هم هستند هزینه می شود. این باشگاه ها و پول های دولتی برای بیت المال است که ما اگر یک سوم آن را هزینه کنیم معلوم نیست چه بلایی سرمان می آورند.

وی افزود: ولی متاسفانه در این شرایط پرسپولیس و استقلال روی همدیگر ۵ میلیارد فقط هزینه کرده اند. این سوال های راحتی است که از من می پرسید. پرسپولیس ۲.۵ میلیارد از اول فصل در سال ۹۱ و ۹۲ از بودجه دولتی گرفته است و یکی نپرسیده که بقیه را از کجا آورده است.

رویانیان تاکید کرد: من ۲.۵ میلیارد گرفتم اما یک باشگاه صنعتی ۳۰ میلیارد پارسال خرید و خرج کرده است. چطور می شود که آن باشگاه صنعتی ۳۰ میلیارد خرج می کند اما همه به دنبال می کنند تا یقه مرا بگیرند. کسی نیست که بگوید آقایان این پول ها را از کجا می آورید؟ دیوان محاسبات و بازرسی به خاطر اینکه فقط من ۲.۵ میلیارد گرفتم چهار ماه مرا سوال و جواب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار ماه سازمان بازرسی به باشگاه من آمد و مرا به دیوان محاسبات احضار کرده است. البته افتخار می کنم که به بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات جواب دادم چون آنها بسیار قانونی عمل کردند و رفیق ما هستند ولی چرا من باید برای ۲.۵ میلیارد آنقدر جواب بدهم و به بازرسی و دیوان محاسبات بروم اما یک باشگاه تا ۴۰ میلیارد هزینه می کند و هیچ کس نیست که از آن بپرسد پول را از کجا می آورید. تازه این باشگاه صنعتی هم هست.

وی یادآور شد: دولت مرا می شناسد و من هم دولت را می شناسم. به نظر شما چرا خصوصی سازی ما آنقدر در مجلس طول کشیده؟ به نظر می رسد آن طوری که من فکر می کنم این دو باشگاه مورد حمله و هجمه زیاد قرار گرفته اند. فقط در خصوص آنها حرف می زنند. اینکه پرسپولیس خصوصی شود به ضرر من نیست اما مطمئن باشید اگر بخواهد خصوصی شود الان شورای نگهبان با توجه به تاخیرات این موضوع را دچار مشکل می کند. اینها همه مشکل است و همه مسائل سیاسی است که من نمی خواهم به آن ورود پیدا کنم.

رویانیان افزود: فقط این را بگویم من به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از اول سال تا الان ۲.۵ میلیارد تومان گرفته ام آن هم از طریق وزارت ورزش اما یک باشگاه است که ۳۰ میلیارد تومان خرج کرده است و آن هم از دولت گرفته چرا تعادل و عدالت رعایت نمی شود؟ ! دومین مسئله ام این است؛ هیچ باشگاهی در ایران درآمد زا نیست. اگر شما کسی را سراغ دارید اسم ببرید. حتی باشگاه خصوصی ما هم درآمد زا نیست. همه فقط هزینه می کنند چون فوتبال ما اصلا درآمدزا نیست. فوتبال ما متاسفانه اقتصادی نیست و ما مشکلات اساسی زیادی داریم. هر کس مدعی است که در فوتبال پول خرج می کند و درآمد دارد دروغ می گوید. اگر ما این کارها را انجام می دهیم کارهای جدیدی است که ما شروع کردیم و کمی درآمد جذب کردیم. از این به بعد هر سه ماه یکبار کارهای جدید تری هم انجام خواهیم داد تا به پرسپولیس کمک شود. اگر من در کنار پرسپولیس به عنوان کارگر بودم که هستم. اگر نباشم به عنوان یک کارگر در هیئت مدیره در خدمت این تیم خواهم بود.

وی در پاسخ به سؤالی که گفته می شود به استقلالی ها پول دادند چرا به شما نمی دهند، گفت: من نمی دانم، البته چند مدت پیش گفتند که می خواهند به استقلالی ها دو میلیارد بدهند شاید زور آقای فتح الله زاده بیشتر باشد اما شنیدم این دو میلیارد یک میلیارد شد. مگر من بدم می آید استقلال پول بگیرد؟ حالا به من نمی دهند به نظر شما باید چه کاری انجام دهم. انشاءالله دلشان برای من هم می سوزد و به من هم پول می دهند. خدا کند آقای فتح الله زاده بگیرد. ما خوشحال می شویم حالا یک میلیارد یا دو میلیارد یا بیشتر اما با این پول ها در مقایسه با هزینه های میلیاردی تیم های صنعتی هیچ است آیا می توانیم دو باشگاه بزرگ را بچرخانیم. نمی دانم نظر شما چیست من امیدوارم مشکلات را بگویند که چرا نباید این دو باشگاه پول بگیرند.