به گزارش پارس نیوز، 

همان زمان اما آن‌ها که به امور حقوقی آشناتر بودند، می‌دانستند که اعلام رأی از سوی دادگاه حکمیت ورزش، زمان‌بر و هزینه‌بر است و به تکلیف پرونده‌ها در CAS در مدت زمان کوتاه به نتیجه نمی‌رسد با این حال اما مدیریت باشگاه استقلال معتقد بود که خیلی زود می‌تواند رأی نهایی را از این دادگاه بگیرد و تکلیف پرونده را روشن کند.

همان‌طور که گفته می‌شد روند بررسی پرونده‌ها در CAS اما تا اندازه‌ای متفاوت است. مسوولان حاضر در دادگاه حکمیت ورزش برای صدور آرای خود سند و مدرک می‌خواهند و با مستندات کوچک راضی به تغییر آرای صادر شده از سوی کمیته انضباطی و استیناف فدراسیون فوتبال کشورها نمی‌شوند.

پرونده سوپرجام ایران هم ظاهراً در همین پروسه گرفتار شده است و اعلام رأی نهایی آن از سوی دادگاه حکمیت ورزش، نیاز به زمان بیشتری دارد. دادگاه بین المللی ورزش با توجه به حدود اختیاراتش می‌تواند پرونده را مورد بازبینی مجدد قرار داده و در بازه زمانی طولانی تری به رسیدگی ادعاهای مطرح شده بپردازد. این دادگاه در تازه ترین اقدام خود با ارسال ایمیلی تاکید کرده است که بررسی همه جانبه پرونده و صدور رای به زمان بیشتری نیاز دارد.

در این نامه آمده است دادگاه CAS الزاماً نیاز به زمان دارد و به همین خاطر اعلام رأی نهایی مربوط به پرونده سوپرجام فوتبال باشگاهی ایران در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ با تأخیر روبرو شده است. در ماجرای سوپرجام ایران هم که بعد از اعلام سازمان لیگ مبنی بر برگزاری این مسابقه بین پرسپولیس و استقلال، نماینده باشگاه استقلال در جلسه پیش از برگزاری مسابقه حاضر شده و اعلام کرده بود که تیم به دلیل حضور در اردو نمی‌تواند در این مسابقه حاضر شود. به همین دلیل هم بازی با 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

حال آنکه استقلالی‌ها مدعی هستند سازمان لیگ در شرایطی می‌تواند استقلال را 3 بر صفر بازنده اعلام کند که شرایط برگزاری بازی فراهم شده، تیم حریف و همه عوامل برگزاری مسابقه حاضر شوند و آن‌وقت اگر استقلالی‌ها در مسابقه حاضر نمی‌شدند، سازمان لیگ می‌توانست نتیجه مسابقه را 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کند. فتحی که خیلی تمایل داشت پیش از پایان این فصل تکلیف پرونده سوپرجام را مشخص کند، با تأخیرهایی که در اعلام این رأی به وجود می‌آید، از هدف خود برای تأمین خواسته هواداران و پس گرفتن جام قهرمانی از پرسپولیس، دور و دورتر می‌شود.

حالا که فتحی در وضعیت پیچیده انتخاب سرمربی، نیاز دارد برای جلب اطمینان هواداران، به وعده‌های عمل شده قبلی‌اش استناد کند، زمان‌بر شدن اعلام رأی پرونده سوپرجام بدشانسی بزرگی برای او به حساب می‌آید. براساس ایمیلی که به باشگاه رسیده، استقلالی‌ها فعلاً تا اطلاع ثانوی باید سوپرجام و وعده‌های آقای مدیرعامل برای پس گرفتن جام از باشگاه پرسپولیس را فراموش کنند.