به گزارش پارس نیوز، 

تک دیدار معوقه هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس روز سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در آن ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 17 در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم فوتبال سایپا است.

تیم فوتبال ذوب‌آهن روز سه‌شنبه آینده باید دیدار معوقه خود از هفته هجدهم را برگزار کند و آماده بازی با تیم سایپا شود. دیداری که کسب امتیاز کامل و پیروزی در آن با توجه به فاصله تک امتیازی 2 تیم از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار است.

شاگردان منصوریان در حالی آماده این دیدار حساس می‌شوند که هفته گذشته تراکتورسازی را شکست داده و با 33 امتیاز در رده هفدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. ذوب‌آهن در این دیدار باید مقابل سایپایی به میدان برود که در 5 هفته گذشته بردی به دست نیاورده و تنها 3 مساوی و 2 شکست را کسب کرده است.

ذوب‌آهن در آرمانی‌ترین شرایط خود مقابل تیم علی دایی قرار می‌گیرد. تیم متحول شده منصوریان بیش از 13 بازی است که در رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شکستی نداشته و آخرین باخت آنها به هفته هفدهم لیگ برتر مقابل استقلال برمی‌گردد.

سبزپوشان اصفهانی در هر 2 فاز هجومی و دفاعی از آمادگی کاملی برخوردار بوده و شرایط خوبی دارند. رشید مظاهری بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشته و آمادگی بالای او در کنار نظم دقیق خط دفاعی ذوب‌آهن از ارکان اصلی موفقیت‌های اخیر این تیم است.

ذوب‌آهن در کمربند میانی وضعیت خوبی دارد و زوج حدادی‌فر و بوحمدان با آمادگی بالای خود، نقش پررنگی در نظم دادن به میانه میدان ذوبی‌ها ایفا می‌کنند. دوندگی بالای هافبک‌های ذوب‌آهن و جنگندگی بی‌امان آنها بدون شک نقطه اتکاء منصوریان برای بازی مقابل ساپیا است.

فاز تهاجمی آرمانی‌ترین نقطه قوت سبزپوشان است. ذوب‌آهن که در نیم‌فصل نخست به خاطر معضل گلزنی، امتیازات زیادی را از دست داده بود، این روزها با اوج‌گیری دوباره مطهری و حسینی در کنار حضور موثر اوساگوانا از خط حمله پویا و زهرداری برخوردار شده است و مهاجمان این تیم از قدرت برندگی بالایی بهره می‌برند.

در آن سو سایپا همیشه جزو تیم‌های قلدر لیگ بوده و حضور دایی در رأس کادر فنی این تیم، توان جنگندگی و قلدری آنها را افزایش داده است.

قدرت هجومی سایپا در نیم‌فصل دوم نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. از دست دادن زهیوی و ترابی در نیم‌فصل، توان خط حمله سایپا را پایین آورده است اما با این وجود حضور دشتی و عباسیان در کنار آرمان رمضانی خط حمله سایپا را خطرناک می‌کند.

بازی سایپای دایی چندان مبتنی بر بازی‌سازی روی زمین، پاسکاری‌های متعدد و حملات تدریجی نیست. سیستم دلخواه دایی، بازی مستقیم بوده و با توجه به مدافعان بلند قامت و تنومند، مهاجمان باهوش و سرزن، در کنار وینگرهای دریبل زن و خلاقی که در اختیار دارد، در اجرای این سیستم موفق است.

ذوب‌آهن در مقابل سایپا کار سختی را پیش رو دارد. انگیزه بالای نارنجی‌پوشان در کنار توان تهاجمی خوب و قدرت بدنی بالای بازیکنان این تیم، کار را برای شاگردان منصوریان سخت می‌کند، اما از طرف دیگر ضعف مدافعان این تیم در برابر توپ‌های سریع و خط میانی قدرتمند سبزپوشان می‌تواند ورق را به نفع این تیم برگرداند.

این بازی را می‌توان نبرد وینگرهای 2 تیم دانست. جایی که عباسیان و دشتی در مقابل حسینی و مطهری قرار می‌گیرند. باید منتظر ماند و دید این نبرد به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

مصدومان و محرومان:

ذوب‌آهن محمدرضا عباسی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و در تیم ساپیا نیز آرش رضاوند به دلیل محرومیت در این دیدار غایب است.

برترین گلزنان:

در تیم ذوب‌آهن محمدرضا حسینی با 3 گل و در تیم سایپا علی دشتی با 4 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، علیرضا چراغعلی، ماریون سیلوا، ارسلان مطهری و رضا حبیب‌زاده

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی سایپا:

حامد فلاح‌زاده، امید دره، رضا علیاری، عبدالله ناصری، مصطفی ناییج‌پور، رضا اسدی، مهرداد کفشگری، آرش رضاوند، امید جهانبخش، معین عباسیان و آرمان رمضانی

سرمربی: علی دایی

برنامه  بازی‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر نیز به این شرح است:

چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه

تراکتورسازی - پرسپولیس

استقلال تهران - استقلال خوزستان

پنج‌شنبه 12 اردیبهشت ماه

فولاد - پیکان

جمعه 13 اردیبهشت ماه

پارس جنوبی - ذوب‌آهن

سپاهان - ماشین‌سازی

نساجی مازندران - صنعت‌ نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان - سپیدرود رشت

یک‌شنبه 15 اردیبهشت ماه

سایپا - پدیده شهرخودرو