به گزارش پارس نیوز، 

تیم استقلال در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با پذیرش شکست مقابل الهلال، راه خود برای صعود از گروه C را بسیار سخت کرد اما به نظر می رسد بر خلاف بسیاری گمانه زنی ها در برخی سایتها که به غلط استقلال محکوم به کسب ۶ امتیاز برای صعود دانسته اند، این تیم تحت شرایطی با ۳ امتیاز نیز صعود خواهد کرد و معمای صعود یا عدم صعود این تیم در بازی هفته پنجم مقابل الدحیل در تهران حل می شود.

 

صعود استقلال با کسب ۳ امتیاز مقابل الدحیل | شانس در خانه شفر را می زند؟

 

صعود استقلال با کسب 3 امتیاز مقابل الدحیل | شانس در خانه شفر را می زند؟

 

در گروه C هم اکنون الهلال با ۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و الدحیل نیز با ۷ امتیاز در رده دوم و استقلال با ۴ امتیاز در رده سوم و العین با ۲ امتیاز در رده آخر جدول قرار دارد و نکته جالب اینکه العین ۲ امتیازی نیز هنوز اندک شانسی برای صعود دارد.

 

در هفته پنجم، استقلال در تهران میزبان الدحیل خواهد بود و به طور واضح برای صعود می بایست این تیم را شکست دهد و در این صورت، دو تیم استقلال و الدحیل ۷ امتیازی خواهند شد. در طرف مقابل نیز الهلال پر تلفات در بازی مقابل استقلال که نواف العابد و جوینکو و شهرانی را به دلیل محرومیت در اختیاز ندارد می  بایست به مصاف العینی برود که آخرین امیدش برای صعود از گروه به عنوان تیم دوم، شکست دادن الهلال است و اگر بتواند الهلال را که تیم چندان قدرتمندی نیز نشان نداد، شکست دهد آنگاه آبی پوشان تهرانی در بازی هفته آخر مقابل العین احتمالاً با یک تساوی نیز صعود خواهند کرد و تنها در صورتی از صعود باز خواهند ماند که الدحیل بتواند الهلال را شکست دهد.

 

کسب ۶ امتیاز از ۲ بازی آینده، به طور قطع استقلال را راهی مرحله حذفی خواهد کرد چرا که جدال الهلال و الدحیل در هفته آخر مرحله گروهی، به سود آبی پوشان برگزار می شود.

 

این احتمال وجود دارد که در هفته آخر هر سه تیم استقلال، الهلال و الدحیل ۱۰ امتیازی شوند(تساوی الهلال و العین + شکست الهلال مقابل الدحیل در هفته آخر مضاف بر اینکه استقلال هر دو بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد) و آنگاه کار به رصد بازی مستقیم تیمها و احتمالاً تفاضل گل خواهد کشید که وضعیت استقلال در بازی مستقیم با الدحیل چندان مساعد نیست اما در بررسی بازی مستقیم این تیم با الهلال همه چیز برابر است و کار به تفاضل گل خواهد کشید.

 

پی نوشت : استقلال در صورتی که قادر به زدن بیش از ۳ گل در بازی مقابل الدحیل در تهران باشد، احتمال صعود خود را تا حد زیادی افزایش خواهد داد چرا که در صورت شرایط برابر در امتیازات با این تیم، این استقلال است که صعود خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که استقلال با برتری مقابل الدحیل ۷ امتیازی شود و  الدحیل و استقلال در بازی هفته آخر خود مقابل العین و الهلال شکست بخورند، در آنصورت هر دو تیم استقلال و الدحیل ۷ امتیازی خواهند بود و اگر استقلال نتواند بیش از ۳ گل به تیم قطری بزند، این الدحیل است که به واسطه گل زده بیشتر در بازی رفت صعود خواهد کرد. نتیجه اینکه کلید صعود استقلال از گروه C در بازی مستقیم این تیم مقابل الدحیل در تهران است و آبی پوشان در صورت کسب یک پیروزی قاطع در این مسابقه، می توانند به صعود از گروه، امید زیادی داشته باشند. در غیر اینصورت ممکن است این تیم حتی با کسب ده امتیاز ( کسب ۶ امتیاز از دو بازی آتی) نیز قادر به صعود از گروهش نباشد.