به گزارش پارس نیوز، 

باخت استقلال به پدیده، هدیه‌ای بزرگ برای پرسپولیس بود. آن‌ها سه هفته مانده به پایان لیگ، 5 امتیاز بیشتر از سپاهان و 6 امتیاز بیشتر از استقلال دارند و مسیرشان برای قهرمانی، هموارتر از همه روزهای این فصل است. حتی بازی سخت با تراکتورسازی در هفته آینده و دشواری پیروزی در تبریز هم نمی‌تواند تهدید بزرگی برای‌شان باشد.

پرسپولیس برای قهرمان شدن در این فصل لیگ برتر، فقط 5 امتیاز از سه بازی بعدی می‌خواهد. عددی که از میانگین امتیازگیری آن‌ها در این فصل، به مراتب پایین‌تر است. اگر پرسپولیس با تراکتورسازی و پارس جنوبی مساوی کند و ماشین سازی را در خانه ببرد، تحت هر شرایطی قهرمان خواهد شد. البته این موضوع، فقط در شرایطی است که سپاهان و استقلال همه بازی‌های باقی مانده را ببرند. در صورت امتیاز از دست دادن سپاهان، 4 امتیاز هم برای قهرمانی سرخپوشان کافی خواهد بود.

البته موضوعی که می‌تواند پرسپولیسی‌ها را تهدید کند، برگزاری دو بازی خارج از خانه است. تراکتورسازی و پارس جم، دو تیم موفق لیگ برتر در خانه هستند و اگر فاصله زیاد با تیم‌های دوم و سوم جدول باعث غفلت پرسپولیس شود، شاید همین دو تیم کار دست‌شان بدهند. دوره اول لیگ برتر هم استقلال، سه هفته مانده به پایان مسابقات 4 امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت و به لحاظ تفاضل هم اوضاعش بهتر بود اما با یک باخت و یک مساوی، همه چیز را از دست داد. پرسپولیس برانکو هم با نتایج این هفته، فاصله چندانی با قهرمانی ندارد. اگر بدون لغزش، قدم‌های باقی مانده را هم مثل سال‌های اخیر محکم بردارد.