به گزارش پارس نیوز، 

امید نمازی مربی سابق تیم ملی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم هلسینگر دانمارک خواهد نشست. او به تازگی به عنوان سرمربی این باشگاه دسته اولی دانمارک انتخاب شده است. نمازی می گوید هدفش حفظ این تیم در لیگ یک دانمارک است. آنها فعلا تیم یکی مانده به آخر جدول هستند.

آقای نمازی درباره حضورتان در باشگاه هلسینگر دانمارک صحبت کنید. چه اتفاقی افتاد به این باشگاه ملحق شدید؟ آیا مالک باشگاه ایرانی است یا...؟

نه مالکان باشگاه آمریکایی هستند و حدود یک ماه قبل این باشگاه را خریداری کردند. یکی از مالکان که مدیر اجرایی باشگاه است از قبل با من آشنا بود. ابتدا کار من به عنوان مشاور با باشگاه کار می کردم. حدود یک ماه قبل بود که قرار شد به صورت نیمه وقت به باشگاه کمک کنم. هر زمان نیاز بود برای تماشای بازی ها می‌آمدم. اخیرا که برای تماشای یکی از بازی های تیم آمد شکست بدی داشتیم. مقابل تیم پائین تر از خودان باختیم. مالکان باشگاه هم به این نتیجه رسیدند اگر تحولی روی نیمکت ایجاد نشود ممکن است تیم سقوط کند. برای اینکه به تیم شوک وارد کنند، از من خواستند تا سرمربی تیم باشم. از نظر نفری واقعا خوب هستیم. تیم یکسری مشکلات روحی و روانی دارد. باید روی تیم کار شود. این امکان وجود دارد که در لیگ دسته اول دانمارک بمانیم. هدف و ماموریت من هم این خواهد بود. در حال حاضر اوضاع تیم خطری است.

 

چه هدف دیگر در این باشگاه دارد؟

می خواهیم از نقاط مختلف دنیا و به ویژه آمریکایی‌ بازیکنان را از سن 16،17 سالگی به ایران بیاوریم و در آکادمی خود آنها را پرورش دهیم تا هر چه زودتر به تیم بزرگسالان ملحق شوند. قصد داریم در آینده با فروش بازیکن بتوانیم درآمدزایی کنیم. از آنجا که من در تیم ملی پایه های آمریکا کار کرده ام و با بازیکنان آمریکایی به طور کامل آشنا هستم، ازمن خواستند تا به باشگاه بیایم.

اخیرا شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه کلینزمن به ایران می آید و احتمالا شما دستیارش می شوید. این شایعات درست بود؟

به نظر من حضور کلینزمن در تیم ملی ایران یک دروغ خیلی بزرگ بود. هیچوقت از ایران با یورگن کلینزمن صحبت نکردند. من با او در تماس هستم. اگر صحبتی شده بود با اولین کسی که تماس می گرفت من بودم. قطعا من را در جریان می گذاشت و نظرم را می پرسید. او اما تماسی با من نداشت و فکر می کنم این شایعه بیشتر گمانه زنی بود. شاید هم فدراسیون فوتبال نظرش روی فرد دیگری باشد و اسم کلینزمن را آوردند تا رد گم کنند. از طرفی کلینزمن دنبال یک تیم بزرگ است. حالا نمی گویم هیچوقت به ایران نمی آیدذ ولی می دانم که آخرین بار به دنبال حضور در تیم ملی آرژانتین بود. او مربی گرانی هم هست. همین چند سال پیش سالیانه 3 میلیون دلار از آمریکا می گرفت. بعید می دانم فدراسیون بتواند دستمزد مورد نظر این مربی را بدهد.

 

تصور می کردیم همچنان در تیم ملی جوانان آمریکا فعالیت می کنید.

بعد از اینکه از ذوب آهن جدا شدم و به آمریکا برگشتم فورا کارم را با تیم زیر 20 ساله های آمریکا شروع کرد. اما این موقعیت کاری برایم پیش آمد که با انگیزه جدیدی همراه بود. اول مشاور و بعد هم سرمربی. من روابطم با فداسیون فوتبال آمریکا خیلی خوب است. شاید در آینده دوباره برگشتم و آنجا کار کردم ولی فعلا جدا شده ام و تمرکزم روی تیم جدیدم است. انگیزه زیادی برای کار در هلسینگر دارم. باشگاه دوست دارد من فصل بعد هم باشم ولی اول باید ببینم وضعیت تیم چه می شود. آیا در لیگ یک می ماند یا سقوط می کند. اگر سقوط کند هم شاید بمانم. ولی کلا مشخص نیست و فعلا می خواهم از فرصتی که دارم برای اثبات توانایی هایم استفاده کنم.