به گزارش پارس نیوز، 

پرسپولیس در حساس ترین دیدار هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان خواهد رفت. این دیدار به گفته خود برانکو یک فینال است که قهرمان لیگ را مشخص خواهد کرد. پرسپولیس اگر بتواند در این دیدار خانگی به پیروزی دست پیدا کند تا حدود بسیار زیادی قهرمانی خود را نهایی می کند چرا که با سپاهان جدی ترین مدعی کسب عنوان قهرمانی ۸ امتیاز فاصله خواهد گرفت و این سه هفته قبل از پایان لیگ عملا به معنای قهرمانی تیم سرخ پوش خواهد بود. پرسپولیس در دیدار برابر سپاهان یکی از کلیدی ترین بازیکنان خود را در اختیار نخواهد داشت. شجاع خلیل زاده به خاطر کارت زردی که در دیدار برابر ذوب آهن دریافت کرد نمی تواند برابر تیم سابق خود سپاهان به میدان رود.

با توجه به اینکه شجاع هم در کارهای دفاعی و هم در کارهای هجومی تاثیر بسزایی در بازی سرخ پوشان دارد غیبت او آن هم با وجود بازیکنان سرزن و قدرتمندی چون کی روش استنلی می تواند برای سرخ پوشان گران تمام شود.

پرسپولیس در تمام پست های خود بازیکنان جایگزینی خوبی دارد اما در خط دفاعی هیچ گزینه ای برای جایگزینی شجاع خلیل زاده و سید جلال ندارد و برانکو مجبور است که از بازیکنان در پست های غیر تخصصی خود استفاده کند.

با توجه به تمرین اخیر پرسپولیس جدی ترین گزینه برای جایگزینی سید جلال در خط دفاعی محسن ربیع خواه است. او از بازیکنانی است که برانکو علاقه بسیار زیادی به او دارد از او هم در خط دفاعی و هم در جناح چپ و خط میانی استفاده می کند.

گزینه دیگر برای خط دفاعی پرسپولیس کامیابی نیا خواهد بود که پیش از این هم سابقه بازی کردن در قلب خط دفاعی را دارد. کمال بازیکن فیزیکال و بسیار پر تلاش است که می تواند در خط دفاعی هم عملکرد خوبی از خود نشان دهد اما مشکل بزرگی که وجود دارد این است که این بازیکن قد بلندی ندارد و طبیعی است که نمی تواند مانند شجاع بازیکن یارگیر باشد و روی توپ های ارسالی از کی روش استنلی مراقبت کند.

یک احتمال دیگر برای خط دفاعی پرسپولیس وجود دارد و آن اینکه محمد نادری زوج سید جلال در خط دفاعی شود و ربیع خواه و یا شایان مصلح اگر آماده باشد در سمت چپ بهره گیرد. نادری در تراکتور سازی به عنوان مدافع آخر هم سابقه بازی کردن دارد و پیش از این هم در دیدار برابر فولاد خوزستان که نخستین بازی او با پیراهن پرسپولیس به عنوان مدافع بازی کرده است و شاید برانکو تصمیم بگیرد که با توجه به قد بلندی که این بازیکن دارد برای یارگیری کی روش استنلی از این بازیکن در خط دفاعی بهره گیرد.

آنچه که روشن است این است که برانکو مجبور است در خط دفاعی از بازیکنی که پست تخصصی او دفاع اخر نیست بهره گیرد و این کار تیم پرسپولیس را در این دیدار فینال گونه بسیار سخت خواهد کرد. باید ببینیم که برانکو چه ترکیبی را برای این دیدار حساس انتخاب خواهد کرد.