به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست و هفتم لیگ‌برتر فوتبال ایران از امروز (پنج‌شنبه) با انجام سه بازی آغاز می‌شود.

ماشین‌سازی تبریز- سایپا؛ ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۶

سایپا، تیمی که تا چند هفته قبل با قرار گرفتن در رتبه ششم و بازی‌های خوب برابر تیم‌های مدعی روزگار می‌گذراند، بعد از دو شکست سنگین برابر پرسپولیس و سپاهان باید به مصاف ماشین‌سازی برود. نارنجی‌پوشان اگر در این بازی هم شکست بخورند در صورت برد دیگر تیم‌ها شاید تا رتبه یازدهم هم سقوط کنند.

این مسابقه از جهتی دیگر هم حساسیت دارد؛ هفته گذشته و بعد از شکست تراکتورسازی در تبریز، مالک این باشگاه که همزمان مالک باشگاه ماشین‌سازی هم هست، مصاحبه‌ای کرد و گفت تیم‌هایی مثل پیکان و سایپا که هواداری ندارند فقط برای این در لیگ‌برتر حضور دارند که سر بزنگاه دست دو تیم پر هوادار پایتخت را بگیرند. این موضوع با واکنش باشگاه سایپا هم روبه‌رو شد و آن‌ها در بیانیه‌ای حضور همزمان دو تیم ماشین‌سازی و تراکتورسازی با یک مالک را زیر سوال بردند.

ماشین سازی هم که در ۹ بازی گذشته فقط یک پیروزی به دست آورده است بعد از بازی برابر سایپا سه بازی مهم با سپاهان، پرسپولیس و پدیده دارد که این بازی‌ها می‌توانند مهم‌ترین بازی‌های فصل این تیم به شمار بیایند.

پیکان - پارس جنوبی؛ ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۸

در کمال ناباوری تیمی که سه هفته پیاپی شکست خورده بود، هفته گذشته در بازی جنجالی تبریز موفق شد تراکتورسازی مدعی را از پیش رو بردارد. پیکانی‌ها به خاطر درگیری‌های بعد از بازی سه ساعت در ورزشگاه حبس شدند و به پرواز نرسیدند. فرکی، سرمربی این تیم هم با اشاره به همین موضوع گفته است که برای بازی با پارس‌جنوبی جم فقط یک جلسه تمرین داشته‌اند. دو تیم در جدول در رتبه‌های نهم و یازدهم هستند و فقط یک امتیاز اختلاف دارند.

پارس جنوبی هم این روزها درگیر حواشی شده است. بازیکنان این تیم چند روز است که به خاطر مشکلات مالی در تمرین حاضر نمی‌شوند و اعتصاب کرده‌اند. تارتار، سرمربی این تیم که صبرش سر آمده است بعضی از بازیکنانش را به کنار گذاشتن از تیم تهدید کرده است.

دو تیم نگرانی زیادی بابت سقوط دارند چون اختلاف خوبی با سپیدرود تیم پانزدهم ایجاد کرده‌اند. این بازی را می‌توان بازی تیم‌های بدون تمرین نام‌گذاری کرد.

استقلال خوزستان- ماشین سازی؛ ورزشگاه غدیر، ساعت

قعرنشین جدول رده‌بندی در بیست بازی گذشته خود فقط یک پیروزی به دست آورده است. استقلالی‌ها اگر این بازی را ببازند و نفت مسجد سلیمان یک امتیاز برابر صنعت نفت به دست بیاورد، اولین تیمی می‌شوند که به لیگ دسته اول سقوط می‌کند و این برای هواداران تیمی که آخرین قهرمان لیگ قبل از پرسپولیس بود، دردناک است.

حریف‌شان یعنی نساجی با آمدن جلالی کمی متحول شده است و با این که سخت پیروز می‌شود اما به راحتی هم شکست نمی‌خورد. سه تساوی صفر بر صفر و پیاپی این تیم گویای این نکته است. با توجه به اختلاف امتیاز ۱۰ امتیازی نساجی با سپیدرود، قرمزهای قائمشهر به احتمال بسیار زیاد فصل بعد هم در لیگ برتر هستند و از حالا باید در بازی‌های پیش رو خورشان را برای فصل بعد آماده کنند.