به گزارش پارس نیوز، 

پس از پایان دور رفت مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، شب گذشته بازی های دور برگشت در دو گروه منطقه غرب قاره کهن کلید خورد.

 

در این دو گروه، چهار بازی انجام شد و دوباره تمام این بازی ها، فرصتی شد برای عرض اندام مهاجمان خارجی. در لیگ قهرمانان آسیا همیشه تیم های زیادی از مهاجمان خارجی بهره می برند و برای کسب موفقیت مقابل رقبای خود، دست به دامن ستاره های دیگر کشورها می شوند. نتیجه استفاده از این مهاجمان هم تقریبا مشخص است. با نگاهی به جدول آقای گلی هر فصل از لیگ قهرمانان آسیا می توان دریافت که این انتخاب ها نتایج مثبتی دارد و به همین دلیل هم رویه خرید مهاجمان گران قیمت خارجی از سوی تیم ها قطع نمی شود و هر سال ادامه پیدا می کند.

 

جدول گلزنان حال حاضر لیگ قهرمانان آسیا مهاجمی را در بالاترین رتبه خود می بیند که شب گذشته یکی از خاطره انگیز ترین مسابقات تاریخ این تورنمنت را رقم زد. در جدال حساس الوحده امارات و الریان قطر، در حالی که تیم میهمان در دومین دقیقه یک بر صفر از حریف خود پیش افتاده بود، لئوناردو داسیلوا سوزا، مهاجم برزیلی تیم الوحده در دقیقه 8 گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند. الریان دوباره موفق شد دو گل دیگر بزند و نیمه اول را با برتری 3-1 به پایان برساند. در این شرایط به نظر می رسید کار تیم اماراتی برای فرار از شکست بسیار دشوار یا حتی ناممکن باشد، اما ستاره برزیلی ارزش خود را در نیمه دوم به رخ کشید و قطری ها را انگشت به دهان گذاشت. لئوناردو در نیمه دوم 3 گل دیگر هم برای الوحده به ثمر رساند تا به معنای واقعی کلمه، یک تنه بازی را از الریان قطر ببرد و تیم خود را به صدر جدول گروه B برساند. لئوناردو، مهاجم 27 ساله الوحده، با این چهار گل، در مجموع 7 گله شد و در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا ایستاد.

 

 

لئوناردو داسیلوا سوزا، مهاجم برزیلی تیم الوحده امارات، دیشب هر 4 گل تیمش مقابل الریان قطر را به ثمر رساند و یک تنه الوحده را در دیدار حساس خانگی برنده کرد.

 

نکته جالب توجه این است که علاوه بر آتش بازی لئوناردو، هر سه گل تیم الریان هم توسط مهاجمان خارجی به ثمر رسید. ژلمین ریواس 2 بار و سباستین سوریا یک بار برای الریان گل زدند ولی در نهایت، دوئل را به رقیب برزیلی واگذار کردند.

 

 

ژلمین ریواس ونزوئلایی دیشب دو گل برای الریان قطر به ثمر رساند اما در مقابل طوفان لئوناردو ناکام ماند.

 

حدود 140 کیلومتر دورتر از ورزشگاهی که لئوناردو آن را به تصرف خود در آورد، در شهر دبی هم یک مهاجم خارجی سرنوشت یکی دیگر از دیدارهای آسیایی را رقم زد. عمر السومه، ستاره سوریه ای تیم الاهلی عربستان که در بازی رفت مقابل پرسپولیس در باز کردن دروازه سرخپوشان ناکام بود، یک بار دیگر شب درخشانی را مقابل این تیم ایرانی رقم زد. این بازیکن در نیمه اول از روی نقطه پنالتی و در نیمه دوم با یک ضربه کاشته تماشایی دروازه پرسپولیس را باز کرد تا مرد برتر میدان در پیروزی 2-1 الاهلی برابر پرسپولیس باشد. او با احتساب دو گلی که در دیدارهای قبلی زده بود، در لیگ قهرمانان امسال 4 گله شد.

 

 

عمر السومه با دو گلی که مقابل پرسپولیس به ثمر رساند، بیشترین نقش را در پیروزی تیم خود داشت و الاهلی یک بار دیگر پیروزی خود را مدیون این گلزن سوریه ای است.

 

 

ماریو بودیمیر، مهاجم خارجی پرسپولیس، در لیگ قهرمانان آسیا یک بار مقابل پاختاکور گلزنی کرد. او دیدارهای اخیر پرسپولیس از جمله بازی دیشب با الاهلی را به دلیل مصدومیت از دست داده است.

 

در دیگر بازی گروه D این مسابقات هم تیم های السد قطر و پاختاکور ازبکستان در شهر دوحه به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی هم ستاره بسیار آماده تیم السد، یعنی بغداد بونجاح، کلید برتری قهرمان قطر مقابل حریف قدرتمند ازبکستانی بود. این ستاره الجزایری در شرایطی که تیمش در خانه مقابل پاختاکور متوقف شده بود، در دقیقه 87 پس از سماجت و یک توپگیری عالی نزدیک محوطه جریمه حریف، با ضربه ای دقیق دروازه پاختاکور را باز کرد و السد را به یک برد مهم دیگر رساند. او مقابل پرسپولیس هم در دقایق پایانی یک گل سه امتیازی برای السد به ثمر رسانده بود. دیگر گل السد در بازی دیشب هم با ضربه ایستگاهی دیدنی ژاوی هرناندز، دیگر ستاره خارجی شاغل در السد قطر به ثمر رسید.

 

 

بغداد بونجاح، ستاره الجزایری تیم السد قطر شب گذشته باز هم برای تیمش درخشید و گل برتری سفیدپوشان را مقابل پاختاکور به ثمر رساند.

 

چهارمین بازی شب گذشته لیگ قهرمانان هم که تنها نتیجه تساوی دیشب در آن رقم خورد، محل گلزنی یک مهاجم خارجی دیگر بود. الاتحاد عربستان در حالی توانست یک امتیاز ارزشمند از شهر تاشکند و تیم لوکوموتیو دشت کند، که تک گل عربستانی ها را در این مسابقه رومارینهو، مهاجم برزیلی آنها وارد دروازه حریف کرد.

 

 

رومارینهو، دیگر گلزن خارجی شب گذشته لیگ قهرمانان بود. ستاره برزیلی با تک گل خود کمک کرد که الاتحاد عربستان با امتیاز از تاشکند خارج شود.

 

امشب هم در دیدار مقابل استقلال، ستارگانی همچون بافیتمبی گومیس، کارلوس ادواردو و سباستین جووینکو در ترکیب الهلال عربستان قرار می گیرند و مقابل ذوب آهن هم کایو کانیدو، مهم ترین بازیکن خارجی تیم الوصل امارات خواهد بود.

 

بازی های لیگ قهرمانان امروز و فردا هم در مناطق غرب و شرق ادامه پیدا می کند و کماکان بازیکنان خارجی (به ویژه در خط حمله) تفاوت ها را در این مسابقات رقم خواهند زد. علاوه بر بازیکنانی که درخشش آنها در بازی های دیشب مرور شد، اندرسون تالیسکا، گراتزیانو پله، سدریک باکامبو و چند بازیکن خارجی دیگر هم امسال در تیم های آسیایی نمایش خوبی داشته اند.

 

 

در بین بازیکنانی که حداقل 3 گل در لیگ قهرمانان امسال به ثمر رسانده اند، تنها نام یک بازیکن داخلی (فهد المولد - الاتحاد عربستان) دیده می شود.