به گزارش پارس نیوز، 

با اضافه شدن مارتین فورکل به جمع کادر فنی تیم استقلال و البته حضور فرهاد مجیدی در گروه فنی آبی‌پوشان تعداد اعضای این گروه به اندازه‌ای شده که طبق قوانین AFC همه آن‌ها قادر به نشستن روی نیمکت تیم نیستند! گرچه این اتفاق می‌توانست روی همراهی بیژن طاهری در سفر استقلال به امارات تأثیری نداشته باشد و طاهری در این مسافرت از روی سکو‌ها بازی را نظاره کند، اما ظاهراً تصمیم بر این بوده که استقلال مربی اش را با تیم به سفر امارات نبرد! به همین بهانه با مربی تهران مانده استقلال حرف زدیم تا درباره دلایل این اتفاق بپرسیم. بیژن طاهری با خبرورزشی حرف زد. 

* شما را به ابوظبی نبردند؟

نه! من ماندم تا بازیکنان جامانده را تمرین بدهم. از تهران هم دعا می‌کنم تیم برنده شود. 

* اما شما جزو اعضای اصلی کادر فنی هستید! نبودتان به تمرینات تیم لطمه‌ای نمی‌زند؟

این تشخیص شفر بود و خودش از من خواست که در این سفر با تیم به امارات نروم و در تهران باشم. 

* چرا دیگران نماندند؟

از روزی که برنامه سفر‌های برون‌مرزی ریخته می‌شد این قرار را گذاشته بودیم. چون کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای نشستن روی نیمکت محدودیت قایل شده و نمی‌گذارد نفرات بیش از تعداد تعیین شده روی نیمکت بنشینند. 

* خب نمی‌شد بروید و آنجا در تمرینات کنار تیم باشید و روز بازی از سکو‌ها تیم را همراهی کنید؟

به هر حال شفر گفت نیا و من هم تابع نظر سرمربی تیم هستم. سعی می‌کنم در تهران بازیکنان استقلال را مهیا کنم. 

* شرایط تیم برای دیدار با الهلال چطور بود؟

تمرین خیلی خوبی برگزار کردیم. پنج‌شنبه روی همه برنامه‌های تاکتیکی کار شد. وضعیت روحی بچه‌ها هم به دلیل برد‌های اخیر خیلی خوب بود. فکر می‌کنم تیم با بهترین وضعیت راهی ابوظبی شده است. 

* الهلال را چطور می‌بینید؟

آن‌ها در تورنمنتی بازی می‌کردند که فیلم‌هایش به دست‌مان می‌رسید. به خوبی آنالیزشان کرده بودیم و تمرین روز پنج‌شنبه هم براساس همان نقاط قوت و ضعف الهلال برگزار شد. 

* فکر می‌کنید می‌توانید این تیم را شکست بدهید؟

هرچه باشد الهلال، الهلال است. آن‌ها تیم بزرگ و خوبی هستند که بازیکنان خیلی خوبی هم دارند. البته ما هم استقلالیم و برای چهارمین شکست این تیم عزمی جزم داریم. 

* بعد از آن هم که باید به مشهد بروید؟

بله! مهمترین بازی ما در دیدار‌های باقی‌مانده است. پدیده سهمیه آسیا می‌خواهد و ما قهرمانی. فکر می‌کنم ۳ امتیاز این بازی نقش مهمی در سرنوشت قهرمانی دارد. 

* فرشید باقری هم که به امارات رفت؟

این اتفاق خوب و به موقعی بود که رخ داد. به هر حال نباید طوری با بازیکن برخورد شود که لطمه ببیند. او متوجه اتفاقاتی که رخ داد و نباید می‌داد شده بود. او حتماً در امارات می‌تواند کمک حال استقلال باشد. 

* استقلال به دور بالا صعود می‌کند؟

ما سه فینال با الهلال، الدحیل و العین داریم که با عبور از هر یک، یک گام به صعود نزدیک یا دور می‌شویم. ان‌شاءا... این گام‌ها فقط برای صعود برداشته می‌شوند.