به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس در حالی دیشب به پایان رسید که خوزستانی‌ها 2 دربی را پشت سر گذاشتند.

تساوی مضر برای شاگردان فیروز کریمی و محمد علوی

دربی اول بازی بین تیم‌های نفت مسجدسلیمان و استقلال خوزستان بود که بعدازظهر روز پنجشنبه برگزار شد و نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل در بر نداشت.

این بازی که یکی از فینال‌های تیم‌های ته‌جدولی محسوب می‌شد، با احتیاط و ترس از گل نخوردن برای دو تیم و به‌ویژه تیم میهمان همراه بود تا در نهایت توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند. در این دیدار فیروز کریمی برای اولین بار نفت را هدایت کرد و امیدوار است در هفته‌های آتی بتواند این تیم را پیروز کرده و در نهایت در لیگ برتر نگه دارد.

شرایط نفت درست می‌شود و می‌مانیم

فیروز کریمی در پایان این دیدار اظهار کرد: در دقیقه 72 شعار دادند بازیکن بی غیرت نمی‌خواهیم. باید صبوری کنیم. بازیکنان خیلی تلاش کردند. تلاش می‌کنیم تا شرایط تیم درست شود. شاید با 25 جلسه تمرین هم شرایط درست نشود. باید بیشتر تمرین کنیم به این شرط که بازیکنان ما آسیب نبینند. از همه هواداران تشکر می‌کنیم که تیم را حمایت می‌کنند. از دقیقه 70 تا 95 زمان زیادی باقی مانده است. باید تا پایان بازی از تیم حمایت کنند. در این بازی تیم ما بیش از 60 درصد صاحب توپ و میدان بود. داوری در این بازی زیر صفر بود و هوا هم طوفانی بود. در مسجدسلیمان باد هم انگار هدایت شده به ضرر تیم ما می‌پیچد.

 

وی افزود: در نیمه اول باد به ضرر ما و در نیمه دوم باز هم باد به ضرر ما بود. در کل از وضعیت تیم راضی هستم. تمام تلاشمان را می‌کنیم هفته آینده نتیجه خوبی بگیریم.  اطمینان داشته باشد اگر شرایط فوتبال متعارف باشد از هر دو میدان بیرون از خانه دست پر خارج می‌شویم. اداره بازی مقابل تیمی که 10 نفره دفاع می‌کند بسیار سخت است. باید بیشتر تلاش کنیم.

سرمربی نفت مسجد سلیمان، تصریح کرد: شاید درست نبود در این مقطع هدایت تیم را بر عهده بگیرم اما جلو آمدم. اگر کنار زمین بودم می‌توانستم موثرتر باشم و با کاراکترم روی حریف تاثیر بگذارم. از بالا هر چه داد زدیم صدایمان نرسید؛ اگر به تیم امید نداشتم نمی‌آمدم. هنوز 12 امتیاز باقی مانده است.

استقلال خوزستان در جست‌وجوی معجزه

اما شرایط جدول کار را برای ماندن استقلال خوزستان در لیگ بسیار سخت کرده است تا جایی که شاگردان سیدمحمد علوی تنها در صورتی سقوط نمی‌کنند که اولا در تمام دیدارهای باقی‌مانده پیروز شوند، ثانیاً نفت مسجدسلیمان در 4 بازی باقیمانده بیش از 3 امتیاز کسب نکند و ثالثاً سپیدرود بیش از 4 امتیاز کسب نکند.

استقلال خوزستان در 4 هفته پایانی به‌ترتیب باید به مصاف تیم‌های نساجی، استقلال تهران، سایپا و سپاهان برود که بازی با 2 تیم بالای جدولی امکان بقای آبی‌های خوزستان را به چیزی در حد محال می‌ماند.

مسجدسلیمان در فکر دیدار رو در رو با سپیدرود

نفت مسجدسلیمان 20 امتیازی، این روزها سپیدرود 19 امتیازی را نزدیک‌تر از هر زمانی پشت سر خود حس می‌کند؛ شاگردان فیروز کریمی در 4 هفته پایانی به ترتیب به مصاف نفت آبادان، سپیدرود، پیکان و ذوب‌آهن می‌روند که 2 نکته درباره این دیدارها وجود دارد، نکته اول بازی حساس برابر سپیدرود است که یک دیدار 6 امتیازی برای هر دو تیم است به‌ویژه اینکه میزبان مسجدسلیمان است و شاگردان کریمی می‌توانند با پیروزی در این دیدار میخ خود را برای بقا در لیگ بکوبند. نکته دوم هم این است که بازی‌های نفت به نسبت دیگر رقبا بازی‌های ساده‌تری هستند.

پیروزی برزیلی آبادان برای فرار از منطقه سقوط

اما در دیگر دربی خوزستانی این هفته، فولاد خوزستان از ساعت 17:30 روز جمعه، در استادیوم خانگی خود میزبان نفت آبادان بود که در نهایت با نتیجه 4 بر 1 مغلوب شد تا سنگین‌ترین شکست فصل خود را تجربه کند.

 

 

در این دیدار جاناتان بالوتلی موفق شد هتریک کند و طالب ریکانی که یکی از خوب‌های این دیدار بود گل دیگر آبادانی‌ها را زد و تک گل فولاد را نیز شیمبا به ثمر رساند. البته فولادی‌ها معتقدند گل سوم تیم نفت آبادان در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

نفت آبادان با این نتیجه 27 امتیازی شد تا خیال خود را تا حدودی از قرار گرفتن در منطقه سقوط راحت کند. فولاد نیز 33 امتیازی ماند تا نه امیدی برای سهمیه برایش باقی بماند و نه بیم سقوط داشته باشد.

ساختار دفاعی به‌هم ریخته فولاد

اما سیاوش بختیاری‌زاده در تحلیل شکست عجیب فولاد گفت: در تحلیل بازی دو تیم هم استانی‌مان نفت مسجد سلیمان و استقلال خوزستان نیز گفتم که برای موفقیت در هر کاری ابزار قوی و کارآمد لازم است، فاکتور مهمی که هر دو تیم در چندین پست فاقد آن بودند و این کار را برای موفقیت سخت می‌کند.

وی افزود: امروز در تحلیل بازی فولاد و نفت آبادان چه باید گفت؟ آیا فولاد هم ابزار لازم را نداشته است؟ در حالی‌که فولاد از نظر ساختار، مدیریت، سخت افزار، نرم افزار، حمایت مالی، بازیکنان کارآمد و کادر فنی حرفه‌ای یکی از برترین‌های کشور است. 

پیشکسوت و کارشناس فوتبال خوزستان گفت: این که چرا فولاد سنگین‌ترین باخت چند دهه اخیرش را مقابل نماینده فوتبال آبادان و رقیب سنتی پذیرا می‌شود چند دلیل دارد که مهم‌ترین آن‌ها نداشتن نظم تیمی، نداشتن ساختار صحیح دفاع تیمی، نداشتن دستور تاکتیک خاص و منسجم برای رسیدن به دروازه حریف و در نهایت بسیار ساده برخورد کردن با ضدحمله‌های حریف است که همین باعث شد خط دفاع فولاد ما را به یاد فیلم معروف رم، شهر بی‌دفاع بیاندازد. 

به‌هرحال با این شکست فولاد برخی انتقادات را به افشین قطبی آغاز کرده‌اند اما به‌نظر می‌رسد روند کار به شکلی است که قطبی تمرکز خود را روی بستن فولادی مدعی برای فصل بعد گذاشته است.