به گزارش پارس نیوز، 

هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس از ساعت 17 امروز با داربی خوزستان بین تیم‌های استقلال خوزستان و فولاد آغاز می‌شود.

همیشه نام دربی یا شهرآورد به‌دنبال خود حساسیت‌هایی را دارد اما دیدار امروز استقلال خوزستان و فولاد از چند جهت حساسیت ویژه دارد.

شرایط جدولی

استقلال خوزستان که از ابتدای فصل جاری با مشکلات عدیده‌ای از جمله کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات دست و پنجه نرم کرده، حالا هفته‌ها است که با 10 امتیاز قعرنشین جدول است و تنها 6 بازی تا پایان لیگ فرصت دارد برای بقا تلاش کند. البته شاید کار آبی‌ها خیلی زودتر از 6 بازی تمام شود و شاید آن‌ها در پایان کار بزرگی کرده و قهرمان‌گونه در لیگ بمانند. برد و باخت برای شاگردان علوی در بازی با فولاد بیشترین اهمیت را از حیث امتیازی دارد، زیرا این دیدار یکی از فینال‌های 6 گانه آن‌ها برای تکمیل مأموریت بزرگ است. سیدمحمد علوی هم با تأکید بر اینکه شاگردانش توان انجام کارهای بزرگ را دارند، گفت: اگر می‌دانستم ماندن استقلال خوزستان در لیگ نشدنی است، هرگز هدایت این تیم را قبول نمی‌کردم.

فولاد اما در رده ششم جدول است و فاصله 12 امتیازی با تیم بالاسرش یعنی پدیده، کار این تیم را برای رسیدن به سهمیه آسیایی بسیار سخت کرده است، هر چند که افشین قطبی می‌گوید تا زمانی که از نظر ریاضی امکان دست‌یابی به سهمیه را داریم برای آن می‌جنگیم.

فوتبال در سیل

اما موضوع بسیار مهمی که دربی خوزستان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، موضوع سیل خوزستان و اهواز است. سیل که حدود 2 هفته است در خوزستان به یک بحران جدی تبدیل شده و کار و زندگی مردم را متأثر کرده است. آوارگی سیل‌زدگان، آبگرفتگی و آسیب دیدن وسایل خانه‌های سیل‌زده، تکاپوی نیروهای جهادی و امدادی، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و بسیج امکانات از سطح کشور همه و همه موضوعاتی‌اند که این روزها اولویت اول زندگی خوزستانی‌ها و اهوازی‌ها هستند.

بحران سیل به خودی خود استرس‌زا و غمگین‌کننده است، چه برای آن‌ها که گرفتارند، چه آن‌ها که می‌ترسند گرفتارش شوند و چه برای آن‌ها که خطری تهدیدشان نمی‌کند و صرفا بیننده هستند؛ با این اوصاف شاید هیچ‌گاه یک بازی فوتبال به این حساسی، اینقدر مورد بی‌توجهی نباشد زیرا این بار مسئله‌ای مهم‌تر از فوتبال برای خوزستانی‌ها وجود دارد که همان سیل است.

اما سیل از نظر اجرایی نیز این بازی را تحت‌الشعاع قرار داد به‌طوری‌که با وجود میزبان بودن استقلال خوزستان، بازی در استادیوم شهدای فولاد برگزار می‌شود زیرا ورزشگاه غدیر در مکانی است که اطرافش دچار آبگرفتگی شده و امکان برگزاری بازی در آن وجود نداشت.

به‌هرحال دربی خوزستان از ساعت 17 امروز برگزار می‌شود و با این وجود که فکر همه خوزستان پیش سیل و سیل‌زدگان است، مردم فوتبال‌دوست این خطه امیدوارند یک فوتبال زیبا را ببینند.