به گزارش پارس نیوز، 

برگزاری بازی های دوستانه برای کسب آمادگی تا شروع مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی از اهمیت بالایی برخوردار که تیم ملی پنجره نخست فیفا دی (فرصتی برای دیدار تدارکاتی یا اردوهای آماده سازی تیم ملی) را از دست داده است ولی مهدی تاج تاکید دارد که قبل از شروع پنجره دوم سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد.

البته تناقض هایی در اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال دیده می شود ولی نکته مهم این است که به جزء مهدی تاج و حلقه یاران نزدیکش از جمله محمود اسلامیان و محمدرضا ساکت کسی از نام سرمربی تیم ملی که اتفاقا خارجی و اروپایی است خبر ندارد.

اسلامیان، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چند روز قبل تاکید کرد که سرمربی تیم ملی تا پایان فروردین معرفی می شود اما این اظهارنظر در حالی است که حدود یک هفته تا پایان فروردین باقی مانده و با توجه به شناختی که از فدراسیون فوتبال وجود دارد، این موضوع تا حدودی بعید و دور از انتظار است اما مهدی تاج دو روز قبل تاکید کرد که سرمربی ایران حتما تا شروع فیفا دی معرفی می شود؛ به این معنی که اگر تا اواخر فرودین این اتفاق رخ ندهد، حتما تا خرداد این اتفاق روی خواهد داد.

رئیس فدراسیون فوتبال یک نکته عجیب را هم مطرح کرد. او گفت که “تا بازی با کره جنوبی و قطر سرمربی تیم ملی معرفی می شود ولی اگر سرمربی هم انتخاب شود، کاری از دستش بر نمی آید.” این صحبت در حالی است که هدف از برگزاری بازی دوستانه کسب شناخت بیشتر از بازیکنان است نه کسب پیروزی.

در کنار اظهارات مسئولان، اما علیرضا مرزبان (مربی فوتبال) ادعا کرده که سرمربی جدید تیم ملی را می شناسد، اما از ذکر نام این مربی بخاطر راز داری و رعایت اخلاق حرفه ای، خودداری می کند!

با توجه به خودداری تاج و دوستان نزدیکش از ذکر نام سرمربی تیم ملی، به نظر می رسد مرزبان از طریق واسطه دیگری نام سرمربی جدید تیم ملی را می داند. او پیش از حضور در ایران، سال ها در آلمان به عنوان دستیار کار کرده و رابطه نزدیکی با مربیان آلمانی دارد. مرزبان در دوره فعالیتش در ایران هم توماس هسلر، بازیکن سابق تیم ملی آلمان که سابقه قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا را هم دارد، به تیم پدیده مشهد آورد.

حالا که مرزبان اعلام کرده سرمربی تیم ملی را می شناسد، احتمال دارد این مربی آلمانی باشد و مرزبان به طور مستقیم از طریق این مربی یا ایجنت (مدیربرنامه) این مربی اطلاعات ادعا شده را کسب کرده است. بدون شک اگر اطلاعات مرزبان صحیح نبود، تقریبا ممکن نبود بخواهد بی دلیل از دانستن نام سرمربی جدید تیم ایران، پرده بردارد.

کلینزمن گزینه مورد نظر تاج است؟

ساعاتی قبل امیر سلطانی، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان که اکنون در انگلیس زندگی می کند، در استوری اینستاگرام خود عکسی از کلینزمن، سرمربی سابق آلمان و آمریکا را قرارداد و روی آن نوشت: قدیمی ولی طلا… به ایران خوش آمدی.

هنوز مشخص نیست که این خبر چقدر صحت دارد اما اطلاعات جدید حاکی از این است که سرمربی آلمانی که جزء اولین گزینه های مطرح شده برای تیم ملی بود، بیش از هر فرد دیگری به نیمکت تیم ملی نزدیک شده است.

نام کلینزمن برای نخستین بار توسط مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش مطرح شد که این مربی آلمانی را جزء سه نامزد اصلی سرمربیگری تیم ملی دانسته بود.

به گزارش جی پلاس؛ مهدی تاج اخیرا گفته که سرمربی تیم ملی در اواسط اردیبهشت به ایران می آید و تا آن موقع ۲۰ روز دیگر باقی مانده است. به جزء تاج، اسلامیان هم در جریان چند و چون کار است که او هم اطلاعات دیگری را فاش نکرده و باید منتظر روزهای آتی ماند تا سرنوشت سرمربی تیم ملی مشخص شود.