به گزارش پارس نیوز، 

تیم فوتبال سپاهان عصر فردا در ورزشگاه فولاد آره نا اهواز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود. طلایی پوشان اصفهانی که هفته گذشته با برتری مقابل پارس جنوبی دوباره به یک‌قدمی پرسپولیس رسیدند به سه امتیاز بازی با شاگردان افشین قطبی نیاز مبرمی دارند.

سپاهانی‌ها در صورت عبور از سد این حریف سرسخت خوزستانی وبرتری در شهرآورد فوتبال اصفهان که قرار است ششم فروردین ماه برگزار شود نه‌تنها صدرنشین لیگ خواهند شد بلکه حداقل دو امتیاز از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده یعنی پرسپولیس هم پیش می‌افتند. البته فعلا بازی با فولاد خوزستان برای شاگردان امیر قلعه‌نویی اولویت نخست محسوب می‌شود. این دیدار آخرین بازی زرد پوشان اصفهانی در سال 97 خواهد بود. سپاهانی‌ها که از 20 دیدار فصل جاری 41 امتیاز اندوخته دارند یکی از مدعیان جدی قهرمانی این فصل محسوب می‌شوند. آن‌ها رقیبان گردن‌کلفت دیگری همچون پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و پدیده را در یک‌قدمی خودشان می‌بینند و کوچک‌ترین لغزشی در بازی فردا ممکن است در پایان فصل برای نماینده زرد پوش اصفهان بسیار گران تمام شود.

فولاد با قطبی متحول نشد

تیم فوتبال فولاد خوزستان که سابقه دو قهرمانی در لیگ برتر را در کارنامه دارد، لیگ فصل جاری را با سیروس پورموسوی دستیار سابق عبدا... ویسی آغاز کرد اما پورموسوی برروی نیمکت فولاد تنها چهار هفته دوام آورد. نتایج ناامیدکننده سرخ‌پوشان اهوازی عاملی شد تا هدایت فولاد به دست ایلی استان دستیار رومانیایی او سپرده شود. باوجود تغییر مربی نتایج فولاد همچنان دور از انتظار هوادارانی بود که قهرمانی لیگ را پیش‌ازاین تجربه کرده بودند و این‌که به‌عنوان تیمی درجه دوم در لیگ به آن‌ها توجه شود اتفاقی تلخ برای آن‌ها محسوب می‌شد. بعد از ایلی استان نوبت به عزیز فریسات رسید تا شانس خود در لیگ برتر و نیمکت فولاد خوزستان را امتحان کند. گزینه‌ای که نمی‌توانست هواداران را بابت اینکه در کورس با رقبایی مثل تراکتورسازی، پدیده مشهد، سپاهان، استقلال و پرسپولیس با مربیانی کارنامه دار و کارکشته آن‌ها را امیدوار به حضور در بالای جدول کند. کاملا مشخص بود که عزیز فریسات یک گزینه گذار برای فولاد محسوب می‌شود تا مدیران این باشگاه بتوانند با گزینه‌های مطرح‌شده برای قبول هدایت این باشگاه به توافق دست یابند. سرانجام هم گزینه نهایی معرفی شد و کسی نبود جز افشین قطبی. او که پس از قهرمانی با پرسپولیس در لیگ و ناکامی با تیم ملی در جام ملت‌های 2011 از فوتبال ایران جدا شد تا این‌که فولادی‌ها در نیم‌فصل لیک هجدهم سراغ این مربی 55 ساله رفتند تا او بار دیگر در فوتبال کشور زادگاهش مشغول به کار شود. قطبی پس از حضور بروی نیمکت تیم خوزستانی از سه بازی، هفت امتیاز به دست آورد اما در سه دیدار اخیر فولادی‌ها مغلوب نساجی، استقلال و سایپا شده‌اند تا کار برای قطبی دشوار شود.

چشم امید سپاهانی‌ها به ساق‌های کی‌روش

 سپاهانی‌ها در فصل جاری موتور گلزنی به نام استنلی کی روش را در اختیاردارند که با 11 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار دارد. بدون شک در بازی امروز هم همه طراحی تهاجمی قلعه‌نویی بروی توانایی این مهاجم برزیلی سرزن پیش‌بینی‌شده است. مهاجمی که در هوا تقریبا بی‌رقیب بوده و به کابوسی برای مدافعان فوتبال ایران تبدیل‌شده است. کی روش که در بازی رفت مقابل فولاد گل سوم تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند در دیدار فردا هم به دنبال باز کردن دروازه ناصر سالاری خواهد بود. دیگر بازیکن کلیدی بازی امروز ولادیمیر کومان است که بازی‌ساز اصلی طلایی پوشان اصفهانی به شمار می‌رود. این هافبک مجاری که سابقه 36 بازی ملی را هم در کارنامه دارد تاکنون چهار بار برای کی روش موقعیت گل فراهم کرده و در بازی با فولاد هم به دنبال تغذیه همبازیانش و حتی گلزنی خواهد بود. وینگرهای سپاهان هم در بازی با شاگردان افشین قطبی نقش تأثیرگذاری در بازی بر عهده‌دارند. بارهایی محمد ایرانپوریان از بند مصدومیت و حضور احتمالی این بازیکن در زمین، او و سعید آقایی به‌عنوان مدافعان راست و چپ سپاهان باید همواره در خط طولی کنار میدان حرکت کنند و با ارسال‌های هدفمند مهاجمان را در موقعیت گلزنی قرار دهند. وظیفه خراب کردن بازی حریف و جمع‌کردن توپ‌های جلوی مدافعان هم با مهدی کیانی هافبک دفاعی زحمت‌کش تیم سپاهان است. بازیکنی که در فصل جاری خلا علی کریمی را پرکرده و دیگر طلایی پوشان اصفهانی از کمبود یک هافبک دفاعی باصلابت عذاب نمی‌کشند.

پریرا خطرناک‌ترین بازیکن فولاد

خطرناک‌ترین بازیکن فولاد در بازی فردا لوسیانو پریرا است. مهاجمی برزیلی که اگر موقعیت پیدا کند زهر خودش را به تیم‌های رقیب می‌ریزد. پریرا که سابقه پوشیدن پیراهن سپاهان را هم در کارنامه دارد امید اول قطبی در خط حمله محسوب می‌شود. پریرا تاکنون هفت بار برای طلایی پوشان اصفهانی گلزنی کرده و عنوان بهترین گلزن تیم خوزستانی را در اختیار دارد. بر این اساس کنترل پریرا مهم‌ترین وظیفه مدافعان سپاهان در بازی امروز خواهد بود. البته فولادی‌ها از مهاجم فرصت‌طلب دیگری به نام حسن بیت سعید را هم استفاده می‌کنند که می‌تواند برای مدافعان سپاهان دردسر ایجاد کند.