به گزارش پارس نیوز، 

بهترین تیم غرب آسیا در لیگ قهرمانان سال 2018 و یک پای فینال این رقابت‌ها، حالا برای اینکه بتواند به دور دوم مسابقات سال 2019 برسد ‌باید از سد نماینده قدرتمند عربستان بگذرد؛ آن‌هم در امارات.

قعرنشینی به لطف اشتباهات داوری

شرایط پرسپولیس مانند رقیب سنتی‌اش است. آنها در آسان‌ترین بازی خود روی کاغذ برابر پاختاکور تن به تساوی 1-1 دادند و در دومین دیدار هم  به‌رغم ارائه یک بازی قابل‌قبول، با گل دقیقه 94 بغداد بونجاح به السد باختند و حالا با یک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی گروه چهارم جای دارند. نباید فراموش کرد داوری در دو مسابقه ابتدایی اصلا برای سرخ‌پوشان پایتخت عادلانه نبود و هر دو گلی که تا اینجا دریافت کرده‌اند، در موقعیت آفساید بوده است.

در مقابل حریف تیم برانکو دو نتیجه دور از انتظار را در این فصل کسب کرده است. الاهلی در گام نخست با دو گل السد قدر را با درخشش ستاره سوریه‌ای خود؛ عمر السوماه شکست داد و در دومین دیدار برابر میزبان خود پاختاکور شکست 1- صفر را تجربه کرد تا نماینده ازبکستان به صدر جدول این گروه برسد. شاگردان خورخه فوساتی مقابل پرسپولیس با حداقل امتیاز هم می‌توانند راضی باشند؛ چراکه میهمان به حساب می‌آیند.

پرسپولیس به دنبال 6 تایی کردن عربستانی‌ها

5 برد، 6 مساوی و 6 باخت: این نتایجی است که تا اینجا پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل عربستانی‌ها کسب کرده است. الهلال، الشباب، الاتحاد و الاهلی حریفان سرخ‌پوشان در ورژن جدید مسابقات بوده‌اند. حالا الاهلی برای سومین مرتبه رودرروی تیم برانکو قرار می‌گیرد. دو رویارویی قبلی این دو تیم، به مرحله یک‌چهارم نهایی فصل 2017 برمی‌گردد که ابتدا تساوی 2-2 و سپس برد 3-1 برای سرخ‌پوشان به دست آمد. پرسپولیس به دنبال این است تا برای دومین‌بار در ورزشگاه اختصاصی الوصل به یک برد شیرین برسد و رکورد نباختن مقابل الاهلی را حفظ کند. نماینده عربستان پیش از این 18 بار مقابل تیم‌های ایرانی قرار گرفته است که حاصل این تعداد بازی 10 برد، 4 تساوی و 4 باخت بوده است. آنها مقابل استقلال و تراکتورسازی بیشترین شکست را متحمل شده و البته برابر سپاهان بهترین نتیجه خود را به دست آورده‌اند.

4 پرسپولیسی در آستانه محرومیت

خلاف آن چیزی که در رسانه‌ها منتشر شد، حسین عبدالغنی‌سلیمانی 42ساله، مشکلی برای همراهی الاهلی در بازی برابر پرسپولیس ندارد. آنها بدون مصدوم و محروم به بازی سه‌شنبه‌شب قدم خواهند گذاشت. درمقابل به جز امید عالیشاه که به دلیل مسائل انضباطی از همراهی پرسپولیس بازماند و مصدوم‌هایی چون محمد انصاری و حسین ماهینی، الباقی نفرات مشکلی برای بازی ندارند. شایان مصلح به شرایط مسابقه رسیده و شجاع هم آماده به میدان رفتن است. با این حال، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده باید مراقب باشند. آنها تک‌کارته هستند و با دریافت کارت زرد دیگری، دیدار بعدی تیم‌شان را از دست خواهند داد.

آغاز حساس‌ترین برهه فصل برای برانکو

درباره وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ‌های ایران و عربستان، ابتدا باید به اوضاع خوب نماینده کشورمان اشاره کنیم. پرسپولیس با برانکو سال 98 را فوق‌العاده آغاز کرده است. دو برد دلچسب مقابل استقلال و پیکان، آنها را با فاصله دو امتیازی در صدر جدول رده‌بندی قرار داده است. سرخ‌پوشان در سال جدید هنوز گلی دریافت نکرده و سه مسابقه آخر خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند. البته مهم‌ترین برهه فصل برای پرسپولیس شروع شده است. جایی که آنها  در 27 روز، 7 بازی فوق‌العاده حساس را پیش‌رو دارند و باید تقریبا هر 4 روز یک‌بار در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. درمقابل، الاهلی دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان ندارد ولی درحال رقابت با الشباب و التعاون برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد هستند. شاگردان فوساتی 4 روز دیگر باید در جدالی کلاسیک به دیدار الهلال عربستان بروند.

همه نگاه‌ها به سمت سوماه

آدرلان سانتوز برزیلی در خط دفاعی، پائولو دیاز شیلیایی در خط میانی با 24 سال، جیانینی مهاجم اهل کیپ‌ورد در خط حمله با 190 سانتی‌متر بلندای قامت و عمر سوماه سوریه‌ای و شناخته‌شده، خارجی‌های الاهلی در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هستند. مهند الاسیری و حسین المغوی هم جزء خوب‌های عربستانی سفید-سبزها به شمار می‌روند که در ترکیب حضور دارند. درمقابل ماریو بودیمیر جدیدترین خارجی پرسپولیس است که تاکنون تک‌گل تیم برانکو را در این فصل به ثمر رسانده است.